نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
به زودی پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های مشعل به بهره‌برداری می‌‌رسد
کد خبر: ١٦٥٨٤٦ تاریخ انتشار: ٠٨ فروردين ١٤٠٣ - ١٣:٠٣
صفحه نخست » آخرین اخبار
به زودی پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های مشعل به بهره‌برداری می‌‌رسد


اوجی گفت: ظرف دو ماه آینده شاهد افتتاح پالایشگاه جمع آوری گاز‌های میادین نفتی غرب کشور خواهیم بود.

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقام معظم رهبری عنوان امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل خواهد شد.

وی افزود: در آخرین روز سال گذشته شاهد مصرف ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین بودیم و در ایام تعطیلات نوروز تاکنون حدود ۱۱۹ میلیون لیتر بنزین مصرف شده است و هیچ کجا مشکل عدم تأمین نداشته ایم.جمهوری اسلامی ایران به تمامی تکالیف خود در اجرای قرار داد گازی با پاکستان عمل کرده است و و امیدواریم طرف پاکستانی هم خط لوله خود را تکمیل کند و تزریق گاز به پاکستان را عملی کنیم.

جواد اوجی وزیر نفت اظهار داشت: به زودی با حضور رئیس جمهور پالایشگاه جمع آوری گاز‌های مشعل در منطقه دهلران به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: تمامی‌گاز‌های مشعل میادین نفتی که در غرب کشور است جمع آوری و در این پالایشگاه تصفیه می‌شود و حدود ۷ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری متصل می‌شود.

وزیر نفت یادآورشد: سالانه یک میلیون تن اتان به پتروشیمی‌های جنوب کشور ارسال می‌شود و خوراک پتروشیمی‌ها از این گاز‌های مشعل تأمین و به ارزش افزوده تبدیل خواهد شد.

وی در خصوص برداشت از میادین نفتی وگازی مشترک تاکید کرد: در این زمینه به اعداد و ارقام‌خوبی دست یافته ایم، در این دولت حدود ۵۰ میلیون متر مکعب بیشتر از میادین گازی مشترک برداشت می‌کنیم و در میادین نفتی رقم حدود ۷۵ هزار بشکه نفت بیشتر استفاده می‌کنیم.

اوجی تاکید کرد: همه میادین نفتی و گازی مشترک تعیین تکلیف شده اند و قرارداد‌های آنها منعقد شده است. هیچ میدان مشترک نفتی و گازی دریا و خشکی بلاتکلیفی نداریم. در رشد تولید نفت وگاز به رقم‌های خوبی دست یافتیم و اولویت ما برداشت از میادین مشترک است.

وی افزود: گروه صنعت گاز و نفت در سال گذشته بالاترین رشد اقتصادی را تجربه کرده است و از همه همکارانمان در حوزه نفت و گاز تشکر می‌کنیم.  

وزیر نفت بیان کرد: در بحث جمع آوری گاز‌های مشعل ما یک جهشی را شاهد خواهیم بود. ان‌شالله ظرف دو ماه آینده شاهد افتتاح پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های میادین نفتی غرب کشور خواهیم بود.





Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: