نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
زینب قیصری: راه مقابله با فساد در بخش نفت و انرژی، حذف رانت هاست
کد خبر: ١٦٥٧٨٢ تاریخ انتشار: ٠٨ اسفند ١٤٠٢ - ٠٨:٥٠
صفحه نخست » مطالب وسط
زینب قیصری: راه مقابله با فساد در بخش نفت و انرژی، حذف رانت هاست

عضو فهرست انتخاباتی اُمناء با بیان اینکه یک‌سر فساد رانت است و رانت در جاهایی است که ثروت و قدرت جمع می‌شود گفت: باید سرمنشأ رانت گرفته شود تا بابک زنجانی‌ها و امیرمنصور آریاها ابجاد نشود.

با توجه به نقش مهم و موثر بانوان به عنوان نیمی از جمعیت ایران در افزایش مشارکت سیاسی در انتخابات و پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری به نقش اجتماعی و سیاسی زنان در آینده کشور، کمیته بانوان جبهه ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با حضور در ایرنا اقدام به برگزاری میزگردی با موضوع برنامه های انتخاباتی خود کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف شدند.که صحبت های دکتر زینب قیصری به قرار زیر است؛

«زینب قیصری» کارشناس ارشد حوزه انرژی نیز در این نشست اظهار کرد: رهبر انقلاب گفته‌اند در حکمرانی به زنان سهم بیشتری داده شود در انتخابات پیش رو هم قرار بود زنان با این دیدگاه وارد این حوزه شوند، اما در عمل می‌دیدیم که بانوانی بعضا شبانه از شهرستان به تهران منتقل می‌شدند و عملکرد ضعیفی داشتند، اگر خانمی وام دار یک مجموعه ای است و پدرخوانده ای دارد که بدون طی مراحل و شایسته گزینی او را انتخاب می کند، مضرات آن بیشتر از انتخاب یک آقاست.

وی افزود: در مجلس گذشته ۱۶ نماینده خانم داشتیم اما در کف جامعه دو یا سه نفر آنها شناخته شده است. در بستن لیست‌های انتخاباتی غیر از امنا که این رویکرد را نداشت، اما با هم این موضوع را ندیدیم، خانم‌ها را ورای لیست‌ها بررسی کنید و سوابق آن ها بررسی شوند؛ از زنان می‌خواهیم در انتخاب نامزدهای بانوان ریزبینی داشته باشند.

عضو فهرست انتخاباتی اُمناء با بیان اینکه یک‌سر فساد رانت است و رانت در جاهایی است که ثروت و قدرت جمع می‌شود گفت: باید سرمنشأ رانت گرفته شود تا بابک زنجانی‌ها و امیرمنصور آریاها ابجاد نشود.

زینب قیصریافزود: ما نفت را بشکه ای n دلار می‌فروشیم و درصدی از آن وارد بخش های زیرمجموعه نفت می‌شود و هر بخش درصدی می‌گیرند، اگر این سرمنشأ را حذف کنیم جلوی بسیاری از فسادها گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: من در صنعت پتروشیمی کارکرده‌ام و ضربه های فساد به این صنعت را دیده‌ام، وقتی حرف از شعارمان که نه به فساد هست می‌زنیم، منظورمان این است که در همه بخش‌های تخصصی هر نامزد عضو لیست امنا، به این موضوع توجه داریم.

عضو فهرست انتخاباتی اُمناء در پاسخ به سوالی درباره قانوان جوانی جمعیت نیز گفت: این قانون زوایایی را ندیده و مغفول مانده است از جمله اینکه برای قبل از ازدواج برنامه‌ای نداشت.

زینب قیصری با تاکید بر اینکه در بودجه ۱۱ همت به این قانون اختصاص یافته بود، اما محقق نشد و عملا در اجرا از این قانون حمایت نشد، گفت: اگر وزیری خانواده محور بود قانون اجرا می‌شد و اگر نبود عملا این قانون رها می‌شد.

وی افزود: تمام قانون حول محور بانوان بود، اما در اجرا مواردی را می‌دیدیم از جمله اینکه همچنان مزایای درنظر گرفته شده برای فرزندآوری به مردان اختصاص پیدا می‌کرد که همه این موارد دیده و برای اصلاحات پیشنهاد شد.





Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: