دولت روحانی اجازه تست انسانی واکسن کرونای ساخت داخل را نمی‌داد / این آقایان بمانند یا نمانند تا آخر، باید پاسخگو باشند
کد خبر: ١٦٢٨٨٨ تاریخ انتشار: ٣٠ دي ١٣٩٩ - ٠٤:٠٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
در همایش «شکایت از رئیس‌جمهور» در قم مطرح شد:
دولت روحانی اجازه تست انسانی واکسن کرونای ساخت داخل را نمی‌داد / این آقایان بمانند یا نمانند تا آخر، باید پاسخگو باشند

همایش «شکایت از رئیس جمهور» روز گذشته در مسجد حضرت سلمان قم با حضور «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از کارشناسان و صاحب نظران سیاسی کشور و اساتید حوزه علمیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، همایش «شکایت از رئیس جمهور» روز گذشته در مسجد حضرت سلمان قم با حضور «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، «کامران غضنفری» تحلیلگر مسائل سیاسی، «جواد جاویدنیا» معاون سابق فضای مجازی دادستانی کل کشور و جمعی دیگر از کارشناسان و صاحب نظران سیاسی کشور و اساتید حوزه علمیه برگزار شد.

رفتار امروز آمریکایی ها برای ما درس آموز است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی رفتار امروز آمریکایی ها را درباره استیضاح ترامپ درس آموز دانست و اظهار کرد: مهم نیست که این استیضاح چه نتیجه ای خواهد داشت، بلکه مهم آن است که درس عبرتی به قانون شکنان داده شود.

 سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی گفت: همه مسؤولان کشور باید در برابر تصمیمات خود پاسخگو باشند، ضمن آن که مبنای کارشناسی تصمیمات آن ها مانند اختصاص ارز 4200 تومانی یا 3 هزار تومان کردن نرخ بنزین باید مشخص و شفاف باشد.

وی با بیان این‌که برخی نمی‌خواهند واکسن تولیدی کشورمان جایگزین کواکس شود؛ افزود: چند شرکت داخلی تولید واکسن از مهرماه به مرحله تست انسانی رسیده بودند اما دولت و وزارت بهداشت به آنان تا آذرماه اجازه نداد؛ برای این‌که ما اولین کشور تولیدکننده واکسن نباشیم و محتاج خارج باشیم و آقایان هر روز بیایند گزارش بدهند که ما تحریم هستیم و از بیرون هم به ما واکسن نمی‌دهند و مردم را در دوگانه سلامت و عدم سازش قرار دهند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این آقایان بمانند یا نمانند تا آخر، باید پاسخگو باشند و‌ ما در کمیسیون اصل۹۰ در مجلس به جدّ پیگیر آن‌ هستیم و به قوه قضائیه هم ارجاع داده خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: اصل ۸ قانون اساسی اصل امر به معروف و‌ نهی از منکر حق مردم است و باعث رشد جامعه و‌ تعمیق امنیت ملی بشود.

شکایت حدود 160 هزار نفر از مردم از رئیس جمهور

نصرالله پژمانفر که از طریق ارتباط ویدئویی با همایش طرح ملی شکایت از رئیس جمهور با عنوان «شکایت جمهور» برای حاضران در مسجد سلمان فارسی قم سخن می گفت با اشاره به اهمیت تداوم ارتباط مردم با نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ارتباط مردم با نمایندگان خود تنها منحصر به زمان انتخابات نیست، بلکه ارتباط دوسویه مردم و نمایندگان سبب خواهد شد تا نمایندگان بتوانند در دوران نمایندگی نیز حرف های مردم را بشنوند و آن ها را منعکس کنند.

وی همچنین به وظایف کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی توجه داد و گفت: ما موظف هستیم بر اساس قانون و بویژه اصل نود قانون اساسی، شکایات فردی یا جمعی مردم از قوای سه گانه و زیرمجموعه های آنان در دولت، مجلس و یا قوه قضائیه را پیگیری و بر اساس روال مشخص دنبال کنیم.

پژمان فر سپس به تظلّم خواهی و مطالبه گری مردمی اخیر در قالب شکایت حدود 160 هزار نفر از مردم از رئیس جمهور اشاره و اظهار کرد: این شکایت بر اساس قانون پیگیری خواهد شد و ما در عین حال مکلّف هستیم تا نتایج آن را به اطلاع مردم برسانیم.

وی در پایان یادآور شد: فراموش نشود که این وظیفه مهم کمیسیون اصل نود مجلس یعنی پیگیری شکایات مردمی از سه قوه، بر اساس مهم ترین سند قانونی کشور یعنی قانون اساسی به این کمیسیون واگذار شده و از این رو همه مردم و مسؤولان باید در راستای تحقق این اصل قانون اساسی و در چارچوب دیگر قوانین و مقررات، به وظایف خود عمل کنند.

شکایت از مسؤولان به معنای بی‌اعتمادی به نظام جمهوری اسلامی نیست

پژوهشگر تاریخ معاصر ایران، شکایت مردمی از مسؤولان و از جمله از رئیس جمهور را نشانه ای از حاکمیت قانون و دموکراسی خواند و آن را  به معنای بی اعتمادی مردم به نظام جمهوری اسلامی ندانست.

کامران غضنفری در همایش طرح ملی شکایت از رئیس جمهور در مسجد سلمان فارسی قم با بیان این که توقع اکثریت مردم از نمایندگان انقلابی مجلس محقق نشده است اظهار کرد: توقع ملت، استیضاح و برکناری آقای روحانی بوده است.

وی افزود: متأسفانه برخی با شایعه پراکنی درباره مخالفت رهبری با سوال از رئیس جمهور و یا استیضاح وی، به حدود 75 نفری که این طرح را امضا کرده بودند، برچسب ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه زدند و سبب شدند تا این طرح از دستور خارج شود.

غضنفری گفت: برخی بر این باورند که نباید از مسؤولان ناکارآمد شکایت کرد، چراکه شکایت به معنای بی اعتمادی به نظام جمهوری اسلامی است، در حالی که این باور مخالف قانون و بی اساس است.

وی در ادامه به استیضاح و عزل رئیس جمهور کره جنوبی اشاره کرد و بیان داشت: کسی این استیضاح و عزل را نشانه ناکارآمدی ساختار سیاسی کره جنوبی عنوان نکرد، بلکه همه بر این باور بوده و هستند که این اتفاق، دلیلی بر حاکمیت قانون و دموکراسی در آن کشور است.

باید از مصلحت سنجی های بیجا عبور کرد

در ادامه این همایش، سخنرانی دکتر جاویدنیا با قطعی برق همراه شد که وی در واکنش به این موضوع گفت: قطع برق را به فال نیک می‌گیریم و امشب به یاد غربت منزل امیرالمومنین (ع) و به مناسبت شام غریبان یگانه بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) می‌افتیم.

معاون سابق فضای مجازی دادستانی کل کشور با اشاره به هدف متعالی تحقق عدالت در کشور تصریح کرد: باید از مصلحت سنجی های بیجا عبور کرد و در برابر اقدامات غیرقانونی و یا خائنانه ایستاد.

جواد جاویدنیا که در همایش طرح ملی شکایت از رئیس جمهور در مسجد سلمان فارسی قم سخن می گفت با بیان این که همه هدف جریان شکایت قانونی از مسؤولان متخلّف، برای دفاع از ولایت است اذعان کرد: مردم فراموش نمی کنند که حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) پس از رحلت حضرت رسول الله (ص) و غصب خلافت، 40 شب به درب خانه های مردم می رفتند و حماسه و بیعت غدیر را به آنان یادآوری می کردند.

یک مجمع تشخیص مصلحت برای کشور کافی است

دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی با بیان این که یک مجمع تشخیص مصلحت برای کشور کافی است؛ یادآور شد: وظیفه قوه قضائیه مصلحت سنجی نیست.

روح الله مؤمن نسب که در همایش طرح ملی شکایت از رئیس جمهور در قم سخن می گفت با بیان این که بارها تلاش شده تا از برگزاری این گونه همایش ها جلوگیری شود به حادثه قطع برق در این همایش اشاره کرد و گفت: اگر برق قم، کشور و یا دنیا را هم قطع کنید، بدانید که ما بلندگو قورت داده ایم و حرف خود را خواهیم زد.

وی با تصریح بر این که قوه قضائیه باید این شکایت قانونی را پیگیری کند یادآور شد: شکایت ما صرفا از یک فرد و یا صرفا از دولت نیست، بلکه شکایت از همه مسؤولان و دستگاه هایی است که کار را به این جا رسانده اند.

مؤمن نسب در ادامه تأکید کرد: باید گفت یک مجمع تشخیص مصلحت برای کشور کافی است و از این رو، قوه قضائیه نباید وارد فضای مصلحت سنجی شود.







Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه