صاحبه جدیدی است با ذوالنور، نماینده قم درباره استیضاح روحانی:
کد خبر: ١٦٢٤٦٦ تاریخ انتشار: ١٨ آبان ١٣٩٩ - ١٠:٠٢
صفحه نخست » مطالب وسط
صاحبه جدیدی است با ذوالنور، نماینده قم درباره استیضاح روحانی:

 نه خود حضرت آقا نه از دفتر آقا هیچ کس به من نفرموده استیضاح نکنید.
 
🔹 ۷۵ نفر طرح استیضاح رییس جمهور را امضاء کرده اند و باید کلا ۹۵ نفر امضا کنند و نیاز به ۲۰ امضا است.
 
قالیباف مخالف استیضاح نیست.
 
🔹 این جفا به نظام است که بگوییم اگر بر فرض رییس جمهور عزل شود دولت بی سر می شویم، چون ساختار کشور ما مثل لبنان و عراق نیست که اگر رییس جمهور نباشد دولت بی سر می شود بلکه یک مهره کم می شود.
 
اتفاقا الان مردم این حس را دارند که ما دولت نداریم و همچنین حسی بین مردم است که دولت وجود ندارد.
 
وزیر ما دو ماه است نمی تواند وقت بگیرد با روحانی ملاقات کند و مشکلات وزارت خانه اش را مطرح کند، آن وقت این دولت راس دارد؟!
 
🔸 اگر فرض بگیریم دولت راس دارد باز خلاف منافع ملت عمل می کند.
 
🔹 حضرت آقا که میفرمایند دولت باید تا روز آخر کار کند اولا خطاب ایشان به دولت است که تا روز قانونی باید کار کنند و خطاب به مجلس نیست، دوما هیچ منافاتی با استیضاح و استفاده از حق قانونی مجلس ندارد.
 
🔸 آقا چندین بار فرمودند حرف درگوشی ندارم و اگر کسی چنین نسبتی به من داد گناه کبیره کرده است، پس به چه دلیل از حضرت آقا در این زمینه هزینه می کنند؟!
 
🔹 آقا حکیم است، ایشان در گفتگوی تصویری با مجلس علنی فرمودند سوال و استیضاح و تفحص حق شما است بعد در گوشی به کسی بفرمایند این کار را نکنید! این خلاف حکمت است. 
 
🔸 رهبر انقلاب مقید به قانون هستند همان طور که رای مردم را تایید می کنند عزل رییس جمهور را اگر به طور قانونی انجام شود را نیز تایید می کنند.
 
🔹 معلوم است مستقیماً رهبری، اذن عزل رییس جمهور را نمی دهد و وظیفه خود را حمایت از ارکان نظام و دولت میداند ولی اگر مجلس رییس جمهور را قانونی عزل کرد رهبری نیز تایید می کند دقیقا همانند قضیه بنی صدر که امام تا روز آخر از او حمایت کرد و وقتی مجلس او را عزل کرد، امام حکم عزل او را تأیید نمود.
 
 🔸 اگر بر فرض رهبری در این زمینه مخالفت کنند، نشانه سست عنصری و بی خاصیتی ماست. در مثل مناقشه نیست، زمانی که امیر المومنین به مالک اشتر دستور داد که از جلوی خیمه معاویه برگردد یعنی علی راضی بود به این کار؟!
 
🔹 اینکه می گویند زمان برای استیضاح کم است درست نیست چرا که جلوی ضرر را هر وقت بگیرید منفعت است، برای کشوری که مشکل دارد شش ماه، دو ماه یا یک ماه زمان کمی نیست.
 
🔸 وقتی روحانی عزل شد، جهانگیری فقط پنجاه روز بر مسند قدرت است تا انتخابات را برگزار کند.
 
🔹 بعضی شبهه می کنند اگر دولت برود کشور ناامنی می شود درپاسخ می گویم اولا امنیت ما رییس جمهور ایجاد نکرده که با رفتن او امنیت مختل شود، ثانیا اگر فراخوانی از طرف ضد انقلاب منتشر شود اتفاقا مردمی که امیدی به تحول و تغییر نداشته باشند به خیابان می آیند ولی اگر مردم احساس امید کنند و ببینند کسانی هستند که پیگیر حل مشکلات هستند تا آن را حل کنند وارد نمی شوند.
 
🔸 از ظرفیت کمیسیون امنیت ملی برای استیضاح روحانی استفاده نکردم.
 
🔹 آقای زاکانی در آن متنی که منتشر کرد،  ۱۸ نسبت داده به استیضاح کنندگان مثل خلاف عقل، خلاف شرع، خلاف امنیت ملی و...
که من اعلام می کنم سر قضیه استیضاح و این نسبت هایی که داده حاضرم با آقای زاکانی مناظره کنم.
 
🔸 آقای زاکانی در همان جلسه گفته ما با دولت تعامل می کنیم تا ۲ ماه و اگر دولت تعامل نکرد خود من پرچم دار استیضاح می شوم! سوال من این است که اگر شما می‌گویید سال آخر دولته، ۲ ماه دیگر که وقت کمتر می شود! اگر شما می‌گویید حضرت آقا راضی به استیضاح نیست یعنی ۲ ماه دیگر آقا راضی میشود؟! یا ۲ ماه دیگر مشکل امنیتی در کشور به وجود نمیآید؟!
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه