دروغ بزرگ آیت‌الله اصلاح‌طلبان علیه نظام اسلامی
کد خبر: ١٦١٦٧١ تاریخ انتشار: ١٤ بهمن ١٣٩٨ - ٠٨:٢٩
صفحه نخست » مطالب وسط
دروغ بزرگ آیت‌الله اصلاح‌طلبان علیه نظام اسلامی

فردی به نام محمد سروش‌محلاتی که برخی محافل اصلاح‌طلب از او با عنوان آیت‌الله یاد می‌کنند به تازگی در اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد، گفته است....

به گزارش صابرنیوز، فردی به نام محمد سروش‌محلاتی که برخی محافل اصلاح‌طلب از او با عنوان آیت‌الله یاد می‌کنند به تازگی در اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد، گفته است: ما باید بین تحمل فقر اختیاری که منشاء آن ایثار است با فقر و گرسنگی که بر مردم تحمیل می شود و فضیلت نیست بلکه رذیلت است فرق بگذاریم.

او می‌افزاید:

"وقتی خودمان کم می آوریم و نمی توانیم جامعه خودمان را به نحو احسن اداره کنیم و در جامعه اسلامی آمارهای عجیب و غریب و ننگ‌آور و شرم‌آور برای فقر نسبی و فقر مطلق وجود دارد باید سراغ حضرت زهرا (س) برویم و از او مایه بگذاریم؟ این چه ربطی به او دارد؟ شما مردم را با رفاه تامین کنید و اجازه دهید به دست خودشان زندگی ساده داشته باشند. "

سروش‌محلاتی گفته است: زهد و ایثار قابل تحمیل نیست. ارزش زهد و سادگی به انتخابی بودن آن است. اگر انتخاب نباشد همان فقر مذموم است. هر کسی نمی تواند فقر را تحمل کند.

این فرد همچنین در ادامه کنایه‌های خود اظهار می‌کند: پیامبر (ص)  کشور اسلامی را به صورت شعب ابی طالب در نیاورده بود و برای مردم هم دستور گرسنگی صادر نمی کرد، بلکه آحاد مسلمانان خود این راه را انتخاب می‌کردند. مردم آزاد بودند که هر مدلی که می خواهند زندگی کنند.

سروش‌محلاتی در ادامه به مسئله فساد نیز اشاره کرده و گفته است: در زمان پیغمبر (ص) فقر و تنگدستی که در خانه فاطمه (س) یا دیگر مسلمانان وجود داشت به خاطر سوءاستفاده دیگران یا فساد بود؟ یا آنکه مساله فساد مطرح نبود و اگر فاطمه زهرا (س) آن را انتخاب می کند برای برابری با مسلمانان دیگر و محرومین است؟ آیا این همه ایثار و فداکاری که در زمان پیامبر (ص)  وجود داشت به طوری که مسلمانان حتی در جنگ حتی یک خرما را دهان به دهان می گردانند به خاطر این بود که عده ای صاحب آلاف و الوف شده بودند و شکم ها و گردن های خود را بزرگ کرده بودند و بیت المال مسلمین را بلعیده بودند؟...در آن جامعه با آن اخلاص و ایثار فقر لذتبخش است و توجیه دارد. آنجا هر کس می تواند به خانواده خود بگوید اگر ما گرسنه ایم پیامبر (ص)، دخترش و اصحاب پیامبر هم گرسنه اند. اما ما باید به بچه هایمان چه بگوییم؟ [۳]

 

*سروش محلاتی اظهارات دیگری مثل "بزرگترین مشکل جمهوری اسلامی عقل است"، "ما ایرانی‌ها شاد نیستیم چون فقط امام حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم"، "اعضای مجلس خبرگان خبره نیستند" و "عده زیادی در حوزه علمیه به حکومت بدون ولی فقیه فکر می‌کنند" را نیز در پرونده سوابق خود دارد. [۴][۵]

غیر از این سابقه؛ محلاتی در اظهارات فوق‌الاشاره خود نگفته است که سند او برای آمارهای شرم‌آور "فقر مطلق" و گرسنگی چیست و ایضا کدامیک از مسئولان ارشد کشور از مردم خواسته گرسنگی را تحمل کنند و در تحمل گرسنگی هم به حضرت زهرا(س) اقتدا کنند!؟

این در حالی است که اسناد موجود به روایت نهادهای جهانی نشان می‌دهد که اتفاقا جمهوری اسلامی ایران به برکت اسلام و انقلاب اسلامی؛ هم‌اکنون و علیرغم تمام مشکلات اما توانسته در جایگاه سیرترین کشورهای جهان قرار داشته باشد [۶] و در آمار مربوط به "فقر مطلق" نیز شاهد کاهش چشمگیر باشد. کما اینکه هم‌اکنون بنا به آمارهای داخلی [۷] و بنا به گزارش اخیر بانک جهانی، ایران در زمره کشورهای با کمترین میزان فقر مطلق است. [۸]

از این هم بگذریم که سروش محلاتی در مقابل ادعای عجیب خود اما درباره علت افزایش چشمگیر میزان پرداخت وجوهات و صدقات از سوی مردم به نهادهای امین نظام هم پاسخی نخواهد داشت.

فلذاست که آقای سروش‌محلاتی که بر خلاف این آمار و حقایق صحبت کرده؛ یا باید اسناد خود را به مردم اعلام و آمار ارائه شده را به هر نحو ممکن باطل کند و یا اینکه از بابت چنین اجحاف و دروغ بزرگی که بر انقلاب اسلامی و مدل حکومتی موفق اسلام عزیز رواداری کرده؛ عذرخواهی کند.

در بحث فساد نیز مشخص نیست این فرد با مدعای اطلاع از تاریخ اسلام اما چرا به مردم نمی‌گوید که فساد در حکومت امیرالمؤمنین، در حکومت امام مجتبی و در میان اطرافیان امام کاظم (علیهم‌السلام) نیز وجود داشت و اساساً یک حکومت اسلامی هنگامی در امر فساد مقصّر است که آنرا رواداری کند.

گفتنیست، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم خود تأکید کردند که فساد در حکومت معصومین(ع) نیز وجود داشته است.

معظم‌له همچنین در دیدار اخیر خود با خبرگان نیز پیرامون کارنامه نظام اسلامی فرمودند: " با وجود انبوه مشکلات، جمهوری اسلامی در قله‌ی عزت قرار دارد و مایه‌ی افتخار و مباهات برای اسلام است. "[۹]

این نکته بدیهیست که روشنگری خواص کشور در قبال این بیانات مهم رهبر معظم انقلاب و تبیین آمارهایی که سبب مایه‌ی افتخار بودن نظام اسلامی است؛ می‌تواند در رسوایی دروغ‌ها علیه انقلاب اسلامی نقش اصلی را ایفا کند.

از مواردی که توانسته نظام اسلامی را به مایه مباهات تبدیل کند؛ کاهش آمار فقر مطلق است که در بالا به آن اشاره کردیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: مشرق 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه