ناامیدی آقای «تَکرار می‌کنم» از امکان فریب دوباره مردم در انتخابات
کد خبر: ١٥٩٢٤٦ تاریخ انتشار: ١٨ اسفند ١٣٩٧ - ٠٧:٤٦
صفحه نخست » آخرین اخبار
ناامیدی آقای «تَکرار می‌کنم» از امکان فریب دوباره مردم در انتخابات

 سید محمد خاتمی از سران فتنه 88 در دیدار شماری از اعضای فراکسیون امید تصریح کرد دیگر خیلی سخت است که به مردم بگوییم بیایید رأی بدهید.
اخیراً حدود 40 نفر از اعضای فراکسیون امید با خاتمی ملاقات کردند و این در حالی است که فراکسیون مذکور بنابر اعلام گردانندگان آن، بالغ بر 130 نفر عضو دارد. به عبارت دیگر حدود 80 تا 90 نفر (از جمله پزشکیان) در این ملاقات حضور پیدا نکردند.
خاتمی در این ملاقات به جای عذرخواهی درباره وعده‌های اقتصادی فریبنده و بزک آمریکا از سوی طیف متبوع وی که به گرانی بی‌سابقه در قبل از برجام منتهی شده، گفت: «ما در موقعیت فوق‌العاده سختی قرار داریم باید به ریشه بحران‌ها توجه کرد. نتیجه این وضعیت افزایش بی‌اعتمادی مردم به نظام و تبدیل این بی‌اعتمادی به ناامیدی است. وضعیت کنونی نتیجه برخی سیاست‌ها و جهت‌گیری‌ها است که باید اصلاح شود.»
وی افزود: هم در ساختار و هم در رویکرد اشتباه و اشکالاتی وجود داشته است و در مجلس، آقای مطهری خیلی شجاعانه، بسیاری از مسایل را مطرح می‌کند اما این سخنان چقدر شنیده می‌شود؟ اصلاحات اگرچه نظر انتقادی دارد اما درون نظام است. نظام باید اصلا‌ح‌پذیر و انعطاف‌پذیر شود تا با اصلاح نظام، یأس‌ها از بین برود.
وی گفته است: دیگر خیلی سخت است که به مردم بگوییم بیایید رأی بدهید. آیا فکر می‌کنید در دور آینده انتخابات به حرف من و شما مردم پای صندوق‌ها خواهند آمد؟ بعید می‌دانم مگر اینکه در یک سال آینده تحولی رخ دهد.
وی همچنین گفت: درباره FATF ضمن احترام به نظرات موافق و مخالف، نمی‌دانم با توجه به مصالح ملی، به چه حسابی در مقابل آن مقاومت می‌شود.
این سخنان در حالی است که بنابر گزارش‌های متعدد، خاتمی و برخی افراد منسوب به وی، هنگام مواجه شدن با مردم، مورد اعتراض‌های شدید درباره وعده‌های دروغ اقتصادی و برعکس درآمدن برجام قرار می‌گیرند. از سوی دیگر، این عادت افراطیون مدعی اصلاحات است که هر جا مورد رویگردانی مردم از خود قرار می‌گیرند، این رویگردانی را به نظام نسبت می‌دهند. آنها در انتخابات مجلس هفتم و برخی انتخابات دیگر نیز با همین عدم اقبال مردم مواجه شدند اما سرخوردگی مردم از خود را  به نظام  نسبت دادند.
ساختاری نشان دادن مشکلات در حالی است که اکنون جریان نابالغ و مسئولیت‌گریز مدعی اصلاحات باید درباره چک برگشتی برجام، قابل اعتماد بودن آمریکا و وعده رونق اقتصادی از طریق واگذاری و تعطیلی برنامه هسته‌ای پاسخگو باشند. اما به اعتبار چند شخصیتی بودن و عدم ثبات شخصیت و اعتماد به نفس که از ویژگی‌های منافقین است، ترجیح می‌دهند فرافکنی و فرار به جلو کنند. با این حال مردم یک سؤال مهم از جماعت مذکور دارند؛ اگر واقعا وعده‌های آنها در قالب جمهوری اسلامی نشدنی است، چرا در مقاطع مختلف و در شب انتخابات مردم را فریب می‌دهند؟ و چرا پس از انتخابات، شروع می‌کنند به فرافکنی و گفتن اینکه از ما توقع اجرای وعده‌های (پوپولیستی) را نداشته باشید چون نظام نمی‌گذارد؟!
یادآور می‌شود خاتمی از دست‌اندرکاران فتنه‌افکنی در سال 88 به بهانه تقلب بود اما پس از شکست این نقشه نیابتی دشمن، چندین بار در محافل خصوصی تصریح کرد ادعای فتنه واقعیت نداشته و در واقع طیف متبوع وی، به مردم دروغ گفته و موج‌سواری کرده‌اند.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه