رابطه مستقیم وقاحت دشمن و انفعال دولت/ پاسخ همایش ضدایرانی توئیت‌بازی نیست؛ دیپلمات‌های لهستانی را اخراج کنید
کد خبر: ١٥٩٠٣٨ تاریخ انتشار: ٢٣ دي ١٣٩٧ - ١٦:٠٤
صفحه نخست » مطالب وسط
رابطه مستقیم وقاحت دشمن و انفعال دولت/ پاسخ همایش ضدایرانی توئیت‌بازی نیست؛ دیپلمات‌های لهستانی را اخراج کنید

آمریکایی ها در صدد هستند تا این پروژه ایران هراسی را دقیقا قبل از کنفرانس امنیتی موریخ برگزار کنند و بتوانند فضای آن کنفرانس بین المللی را علیه ایران مدیرت کند.

 وزارت امورخارجه که می‌توان ادعا کرد وزارت امورهسته ای بوده وگویی بعد از تعطیل شدن فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای مسئولان آن دیگر بیکار شده‌اند در برابر رویدادهای مختلف علیه منافع ملی کشور به شدت منفعلانه برخورد میکنند. انگار تمام اقتدارشان در پرتاب کردن خودکاری بود که در بین مذاکرات به سمتشان شلیک شده است!
 
آمریکا با شرکای اروپایی خود دشمنی میکند و یک قرارحقوقی به نام برجام را تبدیل به کاغذپاره می کند اما دولت تدبیروامید فقط به چند ابراز تاسف و توئیت بسنده میکند. این دورباطل هنوز ادامه دارد.
 
به گزارش رجانیوزآمریکایی ها که وعده داده بودند که ایرانی ها جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را نخواهند دید حالا خبر داده اند که برای دور روز بعد از 22بهمن، همایش ضد ایرانی یا حضور مرتجعین منطقه و متحدان خود تدارک دیده اند.
 
مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا به فاکس نیوز گفت که ماه آینده اجلاسی بین‌المللی درباره خاورمیانه و با محوریت ایران برگزار می‌شود و با اعلام اینکه این اجلاس با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف خاورمیانه، آسیا، اروپا و آفریقا طی روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه) در لهستان برگزار می‌شود.
 
آمریکایی ها در صدد هستند تا این پروژه ایران هراسی را دقیقا قبل از کنفرانس امنیتی موریخ برگزار کنند و بتوانند فضای آن کنفرانس بین المللی را علیه ایران مدیرت کند. کنفرانس امنیتی مونیخ بلافاصله پس از کنفرانس لهستان در تاریخ های ۱۵ تا ۱۷ فوریه برگزار می شود. هر چند از نظر کارکردی ممکن است کنفرانس مونیخ چندان قابل توجه نباشد، اما با توجه به حضور پر شمار نهادهای بین المللی، رهبران سیاسی و وزرای خارجه کشورهای مهم دنیا گفتمان حاکم در این اجلاس اهمیت زیادی دارد.
 
آمریکا لهستان را مقر برگزاری این شوی ضدایرانی قرار داده تا اعلام کند نه تنها سه کشور مهم اروپای غربی یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان با وعده های سرخرمن خود دولت ایران را تحت فشار قرارداده اند که این کشور توانسته لهستان از اروپای شرقی را با خود همراه کند و اجلاسی با حضور متحدین خود علیه ایران برگزار کند.
 
اما مقامات وزارت خارجه ایران همچون موارد خروج آمریکا از برجام، نقض های های مکرر اروپا در اجرای SPV، برگزاری نشست برای تروریست های منافقین و... به مواضع لفظی بسنده کرده و توئیت هایی را منتشر کرده اند.
 
 محمد جواد ظریف با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: این لکه ننگ از دامان دولت لهستان پاک شدنی نیست. در شرایطی که ایران جان لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد، این کشور اکنون میزبانی سیرک مذبوحانه ضدایرانی را عهده‌دار شده است. او به میزبانان و شرکت‌کنندگان در چنین نشست‌هایی هشدار داد کسانی که پیشتر در نمایش‌های آمریکایی علیه ایران شرکت داشته‌اند، یا مرده‌اند یا روسیاه و منزوی شده‌اند اما ایران قدرتمندتر از همیشه است.
 
 
 
سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیرخارجه نیز با انتشار تصویری در توییترش نوشت: ۱۸۹۲ لهستانی از ۱۹۴۲ تاکنون درقبرستان لهستانی‌ها درقلب تهران آرمیده‌اند. بیش از یکصد هزار لهستانی پس از آزادی از اردوگاه‌های کاراجباری استالین از راه ایران بازگشتند. قبرستان‌ها در ایران بعداز ۳۰ سال قابل جایگزینی هستند اما مردم تهران ۷۷ سال است که احترام مهمانان خود را نگاه داشته‌اند.
 
 
 
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: آمریکا و به‌خصوص رژیم افراطی کنونی آن به‌خاطر خصومت دیرینه با ملت ایران و مخالفت با همه اقدامات دولت قبل از خود و در اثر سوء‌استفاده از سوی محافل بدنام و ناکام و فریب خوردن توسط جریان‌ها و لابی‌های خاص، راهی در پیش گرفته است که هیچ نفعی در این رفتار برای آمریکا متصور نیست. این رژیم از یک توافق جامع و مشروع که محصول مذاکره بود خارج شده و اکنون از اینکه نمی‌تواند جایگزینی برای آن پیدا کند، دچار نوعی یأس و عصبانیت مزمن شده است.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه گفت: ایران همواره نشان داده است که خواستار همزیستی مسالمت‌آمیز با همسایگان خود است؛ اما رفتار آمریکا نشان می‌دهد که به‌دنبال تفرقه‌افکنی و ایجاد یک هرج و مرج جدید در این منطقه است که لزوم حفظ هوشیاری تمامی ملت‌های منطقه در مقابل نیرنگ و سیاست‌های تفرقه‌انگیز مقامات آمریکایی را دو چندان می‌کند.
 
گفته می شود کاردار این کشور هم توسط وزارت خارجه فراخوانده شده است. رئیس اداره اول شرق اروپای وزارت امور خارجه مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام طرف لهستانی در همراهی با آمریکا برای برگزاری این کنفرانس را اعلام داشت اما با پاسخ عجیب این کشور روبه رو شد. کاردار لهستان در این دیدار با ارائه توضیحاتی در خصوص کنفرانس مذکور، مدعی ضد ایرانی نبودن آن و بیان این که مواضع لهستان با اظهارات اخیر مقامات آمریکایی متفاوت است!
 
این اوج واکنش دولتی ها به اقدامات خصمانه آمریکا و همکاری لهستان در این پروژه جدید علیه ایران است. این درحالی است که در قبال این عملیات ایذایی و دشمنی آشکار و عملی غربی ها می تواند در چاچوب عرف دیپلماتیک واکنش نشان داده و به نشانه اعتراض دیپلمات های لهستانی از کشورمان اخراج شوند.
 
گفتنی است قبلا هم آلبانی و فرانسه و هلند و دانمارک یا میزبان اجلاس های ضدایرانی با حضور تروریست ها بوده اند و یا آنها را در کشور خود پناه داده و حمایت کرده است همچنین در ماه های اخیر سفیر ایران در آلبانی و دیپلمات های ایران از فرانسه و چند کشور دیگر به بهانه های واهی توسط غربی ها اخراج شده اند.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه