سپردن سرنوشت یک ملت به آقا دوربینی
کد خبر: ١٥٨٦١١ تاریخ انتشار: ١٤ آبان ١٣٩٧ - ٠٩:٤٩
صفحه نخست » مطالب وسط
سپردن سرنوشت یک ملت به آقا دوربینی

رییس جمهور امریکا همرمان با اجرایی شدن تحریم های جدید علیه ایران یک توئیت معنا دار همراه با یک پوستر جنجالی منتشر کرد.

به گزارش صابرنیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی سراج24، او یک آقای دوربینی است اما نه از آن مدل دوربینی‌هایی که خود را به هر دری می‌زنند تا جلوی دوربین بروند. او ثروتمند است و با پرداخت هزینه‌های هنگفت دوربین را جلوی خود می‌آورد. ترامپ در تازه‌ترین هنرنمایی‌اش، خود را در قالب یکی از قهرمانان سریال پربیننده تاج و تخت تصور کرده است!

ترامپ تا پیش از این در 13 فیلم سینمایی و 18 برنامه و سریال تلویزیونی حضور داشته که حضور چند ثانیه ای وی در فیلم تنها در خانه 2 آشناترین نمونه برای ایرانی ها است. خودشیفتگی ترامپ تا آنجایی است که حتی حاضر نیست نقش شخصیت دیگری را در این فیلم ها بازی کند و با نام اصلی خود در آنها حضور دارد.

به عبارت دیگر او یک آقای دوربینی تمام عیار ثروتمند است. حال که به ریاست جمهوری رسیده، خود را در قامت یکی از شخصیت های سریال محبوب بازی تاج و تخت می بیند. البته پیش از این نیز باراک اوباما رییس جمهور پیشین امریکا علاقه خود را به این سریال نشان داده بود و گفته می‌‍شد یک نسخه از این سریال قبل از پخش هفتگی بصورت خصوصی در کاخ سفید برای شخص اوباما نمایش داده می‌شد. اما ظاهرا عوامل شبکه HBO و سریال بازی تاج‌و‌تخت علاقه چندانی به ترامپ ندارند.

ترامپ یکی از معدود نمونه سیاستمدارانی است که میل به بازیگری دارند. در طرف مقابل برخی از چهره های سرشناس سیاسی امریکایی قبل از کوچ به دنیای سیاست تجربه بازیگری را در کارنامه خود دارند:

1. جورج مورفی: وی یکی از مشهورترین اجرا کنندگان حرکات موزون در آثار موزیکال تاریخ سینما بین سالهای 1952 تا 1930 محسوب می‌شود او در سال 1051 موفق به کسب اسکار افتخاری شد و پس از آن در سالهای بازنشستگی به سیاست روی آورد و در سالهای 1965 تا 1971 به عنوان سناتور نماینده ایالت کالیفرنیا کار سیاسی خود را آغاز کرد.

2. شرلی تمپل: یکی از مشهورترین بازیگران خردسال هالیوود در دهه 30 که در بزرگسالی تصمیم گرفت بازیگری را رها کند و وارد سیاست شود؛ سال 1967 وی وارد رقابتهای انتخاباتی شد اما رای نیاورد پس از آن به عنوان سفیر آمریکا در کشورهای غنا و چکسلواکی سابق به فعالیت پرداخت.

3. جان دیویس لاج: در خانواده ثروتمند وابسته به سیاست متولد شد پدرش شاعر جورج کابوت لاج و پدربزرگش سناتور هنری بود لاج هنر را در کودکی آغاز کرد و به ایفای نقش در فیلمها پرداخت او در بزرگسالی رو به سیاست اورد و در سالهای 1955 -1951 به عنوان نماینده کنگره ایالات متحده فعالیت کرد.

4. جس ونتورا: او در سالهای 1989- 2003 فرماندار مینه‌سوتا بود ونتورا در زمینه‌های مختلفی فعالیت داشت مدتی در گروه تخریب نیروهای دریایی خدمت کرد؛ پس از آن به بازیگری روی آورد و در فیلمهای چون "بتمن و رابین" و "درنده" ایفای نقش کرد و مدتی نیز به کشتی کج پرداخت.

5. فردگاندی: بازیگر سریال "گوفر" به عنوان سیاستمدار چهار دوره نماینده مجلس سنا از سالهای 1987 تا 1995 بود.

6. سانی بونو: ستاره موسیقی پاپ و بازیگری فیلمهایی چون "فرد تامپسون"، "سانی وشر" و "اشتباه احمقانه" که از او به عنوان نابغه دنیای هنر یاد می‌شود فعالیت سیاسی خود به عنوان شهرداری پالم اسپرینگه ایالت کالیفرنیا در سال 1970 آغاز کرد و پس از ان نماینده کنگره ایالات متحده در سالهای 1965تا 1998 شد.

7. فرد تامپسون: سناتور ایالت متحده در سالهای 1994- 2003 که شغل اصلی او وکالت است در بسیاری از فیلمها و سریالهای تلویزیونی نقش قاضی را ایفا کرد.

8. ال فرانکن: یکی از نویسندگان و نوازندگان اصلی برنامه "شنبه شب" بود که هفت بار نامزد دریافت جایزه‌ای شد و علاوه بر این میزبانی بحث سیاسی رادیو را نیز برعهده داشت او در سالهای 2009 فعالیت خود را به عنوان سناتور مجلس ایالات متحده آغاز کرد.

9. کلینت ایستوود: ستاره سالهای دور و نزدیک و به خصوص غرب وحشی هالیوود که این روزهای بیشتر به کارگردانی رو اورده نیز به مدت 2 سال از سال 1986 شهردار شهر کارمل ایالت کالیفرنیا بود.

10. آرنولد شوارتزنگر: ستاره فیلمهای اکشن از سال 2003 فعالیت سیاسی خود را با فرمانداری ایالت کالیفرنیا آغاز کرد او یکی از مشاوران ستاد انتخاباتی جورج بوش پدر بود همچنین در سالهای 1990 تا 1993 رییس انجمن ورزش و بدنسازی دولت جورج بوش بود.

11. رونالد ریگان: اگر چه بازیگر زیاد موفقی نشد اما در عرصه سیاست استعداد خود را نشان داد و پس از وارد شدن کنگره در انتخابات ریاست جمهوری سال 1979 شرکت کرد و با شکست دادن جیمی کارتر 8 سال بر صندلی ریاست جمهوری آمریکا تکیه زد.

هرچند ممکن است ورود بازیگران هالیوودی با پشتوانه محبوبیت سینمایی به عرصه سیاست موفقیت آمیز بوده باشد ولی ظاهرا این مسئله برای آقای ترامپ صدق نکرده است و خود قهرمان پنداری او به عنوان سواستفاده از یک برنده تجاری تعبیر شده است.

شبکهHBO بلافاصله پس از توئیت ترامپ بیانه‌ای صادر کرد و گفت:" ما از این پیام توییتری آگاه نبودیم و ترجیح می‌دهیم علامت انحصاری مابرای مقاصد سیاسی مورد سوءاستفاده قرار نگیرد."

"میسی ویلیامز" بازیگر نقش "آریا استارک" در این سریال، در واکنش به تهدید توییتری ترامپ در اکانت توییتیری خود نوشت: "امروز نه."





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه