اقدامات دولت برای حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج
کد خبر: ١٦٥٩٤٨ تاریخ انتشار: ١٨ ارديبهشت ١٤٠٣ - ١٢:٢٤
صفحه نخست » تیتر یک
اقدامات دولت برای حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج

سخنگوی دولت گفت: ۱۰۷ بیماری نادر و صعب‌العلاج از محل تبصره ماده ۹ اساسنامه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار گرفت.

علی بهادری جهرمی سخنگو دولت در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران، گفت: امروز روز بیماران خاص و صعب العلاج است که برای این عزیزان آرزوی شفا و سلامتی داریم. در عین حال
در آستانه روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ هم هستیم که ایرانیان مجاهدت‌های آنان را در بحران‌ها فراموش نخواهند کرد.

وی در گزارشی برای بیماران صعب العلاج اظهار کرد: در حوزه بیماران خاص و صعب العلاج دولت سیزدهم صندوقی را برای حمایت و درمان از آنها در نظر گرفته است و ۵,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۱ برای آن تخصیص یافت که در ۱۴۰۲ این عدد به ۷,۰۰۰ میلیارد تومان رسید.

بهادری جهرمی اظهار کرد: تامین هزینه‌های درمانی این بیماران برای هفت نسخه و ۲۳۴ قلم دارو با افزایش ۴۰ درصدی مواجه شده است که ۱۰۷ بیماری نادر تحت پوشش درمانی قرار گرفته است و ۴۰۰۰ حلزون شنوایی تامین و کاشته شده است که کاشت آن هم در دولت رایگان شده است تا ان‌شااله آنان که مشکل شنوایی دارند با کاشت حلزون شنوایی دیگر دچار مشکل تکلم نشوند.

سخنگوی دولت در ادامه اظهار کرد: سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری، ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس با حضور و مشارکت بیش‌از ۴۰۰ شرکت برگزار خواهد شد که از ۲۰ کشور جهان در این نمایشگاه در قالب بازدیدکننده، هیات تجاری و غرفه‌دار حضور دارند.

وی‌افزود: اولین دوره رویداد ملی صنایع خلاق کشور با انگیزه ایجاد تمرکز و توجه بیشتر به صنایع فرهنگی و هویت‌ساز در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

بهادری جهرمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نوزدهم لغایت بیست و نهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد که این نمایشگاه که با حضور ناشران داخلی و خارجی برگزار می‌شود و دارای دو شکل فیزیکی و مجازی است.

وی ادامه داد: در بخش ناشران داخلی بیش از ۲۶۰۰ ناشر از سراسر کشور شرکت کرده‌اند و ۳۶۰ کتاب فروش هم به عنوان حلقه‌ای از زنجیره توزیع برای دومین سال متوالی به سامانه مجازی نمایشگاه متصل خواهند شد.

سخنگو دولت در خصوص سفر استانی رییس جمهور به استان قم گفت: در امتداد دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور، دومین سفر استانی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۳ و پانزدهمین سفر استانی رئیس جمهور در دور دوم پنجشنبه و جمعه به استان قم انجام خواهد شد.

دولت برنامه‌ای برای واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس ندارد

وی با بیان اینکه دولت برنامه‌ای برای واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس ندارد، اذعان کرد: دولت هیچ تصمیمی درخصوص واگذاری مرجع تعیین حقوق کارگران به مجلس نگرفته و به سه‌جانبه‌گرایی معتقد است.

بهادری جهرمی بیان کرد: تضمین حقوق کارگر و کارفرما در گروی اصل سه‌جانبه‌گرایی خواهد بود و دولت در این موضوع هیچ برنامه و لایحه‌ای ندارد و مخالف نقض اصل سه‌جانبه‌گرایی و واگذاری آن به مجلس شورای اسلامی است.

سخنگوی دولت با اشاره به مهمترین اقدامات دولت برای بستن گلوگاه‌های فساد، گفت: انضباط مالی دولت با حساب واحد خزانه و کاهش تعداد حساب‌های دستگاه‌ها و انتشار ۳ هزار و ۴۲۹ صورت مالی تمام شرکت‌های دولتی و حاکمیتی در دو سال نیم فعالیت دولت سیزدهم برای نخستین بار از جمله این اقدامات است.

وی‌ادامه داد: افشای اطلاعات تسهیلات کلان، انتشار فهرست ابر بدهکاران بانکی، حذف امضاهای طلایی و زمینه‌های سوء استفاده در صدور مجوزهای کسب و کار، ساماندهی دستگاه‌های کارت خوان، پیشرفت ۷۰ درصدی تهیه کارنامه بهره‌وری برای دستگاه‌های اداری هم از دیگر اقدامات در این رابطه است.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه