ارز دیجیتال بیبی دوج چیست؟ و دلیل محبوبیت آن چیست؟
کد خبر: ١٦٥٨١٦ تاریخ انتشار: ٢٠ اسفند ١٤٠٢ - ١٢:٠٧
صفحه نخست » آخرین اخبار
ارز دیجیتال بیبی دوج چیست؟ و دلیل محبوبیت آن چیست؟

بیبی دوج چه تفاوتی با دوج کوین دارد؟

بیبی دوج کوین با نماد BABYDOGE، توکن ساخته شده توسط جامعه آنلاین طرفداران دوج کوین است.بیبی دوج از ژانویه ۲۰۲۱ که معرفی شده تا کنون، فراز و نشیبهای قیمتی بسیار داشته است.


بیبی دوج کوین با نماد BABYDOGE، توکن ساخته شده توسط جامعه آنلاین طرفداران دوج کوین است.

بیبی دوج از ژانویه ۲۰۲۱ که معرفی شده تا کنون، فراز و نشیبهای قیمتی بسیار داشته است. در طی دو هفته اول ۱,۰۵۰ درصد رشد را تجربه کرد. بعد از ثبت قیمت $۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۲۰۱۴ در ۲۴ ژانویه روز بعد قیمت بیبی دوج تا ۶۰% ریزش ناگهانی را تجربه کرد.

 

در این رابطه بخوانید‌ : ارز دیجیتال همتا به همتا (Peer-to-Peer) چیست و چه کاربردی دارد؟

ارز دیجیتال بیبی دوج چیست؟

 

بیبی دوج توسط جامعه آنلاین طرفداران ارز محبوب دوج کوین ساخته شده است. اما برخلاف دوج کوین که توکن بومی شبکه خودش است، بیبی دوج یک توکن است که هیچ تکنولوژی اساسی یا هیچگونه کاربردی ندارد و روی شبکه بایننس اسمارت چین اجرا میشود. سیستم استیکینگ بیبی دوج طوری طراحی شده تا از کارمزد هر تراکنشی که کاربرهای این ارز دیجیتال انجام میدهند، پاداشی به کیف پول هولدرهای آن واریز شود.

ارز دیجیتال بیبی دوج هیچ استفادهای در دنیای واقعی ندارد اگرچه که درخواست برای این رمز ارز، از تمرکز آن بر امور خیریه نشأت میگیرد. در وایت پیپیر بیبی دوج ذکر شده که این ارز دیجیتال به دنبال تحقق مأموریت «نجات سگهای نیازمند» است. یک کیف پول با موجودی ۲.۲ درصد از عرضه کل بیبی دوج به امور خیریه اختصاص پیدا کرده است. هر تراکنش بیبی دوج ۵% کارمز د دارد که به کیف پول هولدرها اختصاص دارد و از این مبلغ، ۲.۲% به والت امور خیریه تخصیص مییابد. ولت ذکر شده کاملاً به شرکای خیریه Baby Doge Coin وقف شده است. این تیم تاکنون مبلغ ۷۵ هزار دلار را به یک سازمان غیرانتفاعی واقع در واشنگتن، به نام Paws With Cause، اختصاص داده است که این سازمان پناهگاههای محلی برای کمک به سگها را اداره میکند.

 

بنیانگذاران بیبی دوج

 

بر اساس وب سایت بیبی دوج، جامعه آنلاین هواداران دوج کوین، بیبی دوج را پایهگذاری کردهاند. اما این طرفداران چه کسانی هستند؟ منابع غیر رسمی ادعا میکنند مؤسس این میم کوین Christian Campisi، یک طرفدار محیط زیست و حامی سگها است. ولی از آنجایی که در وبسایت رسمی بیبی دوج، اسمی از این شخص نیست، نمیتوانیم بهصورت قاطعانه کریستین را مؤسس BABYDOGE اعلام کنیم.

 

عملکرد بیبی دوج (BABYDOGE)

 

هدف مؤسسان بیبی دوج این است که هولدرها برای مدت طولانیتری آن را نگه دارند و شبکه هم فعال بماند. آنها ۱۰% کارمزد برای تراکنش فروش در نظر گرفتند، این طرح که با سیستم استیکینگ طراحی شده، برای سود دهی به هولدرها یکپارچه شده است؛ بنابراین بهصورت خودکار تعداد بیشتری بیبی دوج به کیف پول هولدرها واریز میشود. ۵% از این کارمزد هم بین هر دارنده بیبی دوج توزیع میشود. ۵% درصد دیگر نیز به دو قسمت مساوی تقسیم و یک بخش با BNB مبادله میشود، بهعنوان استخر نقدینگی و ۲.۵% دیگر نیز برای بیبی دوج باقی میماند. استخر نقدینگی توکنها را در دسترس نگه میدارد تا معاملهگرها بهراحتی بیبی دوج و باینس کوین را بههم تبدیل کنند.

 

 


همچنین بخوانید : آموزش خرید ریپل از نیپوتو

محبوبیت بیبی دوج

 

محبوب شدن میم کوینها از ابتدای سال ۲۰۲۱ بعد از اعلام حمایت ایلان ماسک از اولین آنها، سبب افزایش تعداد این دسته ارزهای دیجیتال و بالا رفتن میزان محبوبیتشان شد، اما فقط تعداد انگشت شماری نظیر بیبی دوج کوین حجم خرید و فروش بالایی به دست آوردند و میلیونها کاربر کسب کردند.

 

مقایسه بیبی دوج با دوج کوین

بیبی دوج و دوج کوین هردو، ارزهای دیجیتالی هستند که شهرت خوبی دارند. دوج کوین یکی از ارزهای برتر مارکت از لحاظ حجم بازار و کریپتوی برجستهتر از نظر تاریخچه است، چراکه در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است. در حالی که ارز دیجیتال بیبی دوج کوین در ابتدای عرضه خود گرفتار یک بدنامی (به دلیل هویت میم کوینها) شده بود که منجر به یک ریزش سهمگین قیمت شد، اما به خوبی از پس آن شوک ناگهانی برآمد.

از نظر کاربرد دوج کوین یک ارز پایدار است که با بهرهمندی از فناوری بلاک چین یک مدل غیر متمرکز را ارائه میدهد. در نیپوتو مارکت امکان خرید و فروش دوج کوین برای شما فراهم شده است.اما بیبی دوج هیچ کاربرد عملی را ارائه نمیدهد. اگرچه ارزش اصلی آن توسط عرضه و تقاضای بازار تعیین میشود.

بیبی دوج برخلاف دوج کوین محدودیت عرضه دارد که این موضوع باعث تورم زدایی فوقالعاده میشود. ۳۵ درصد از عرضه کل ارز دیجیتال بیبی دوج نیز توسط تیم BABYDOGE سوزانده شده و از چرخه حذف شده است.

بیشتر بدانید>>معرفی ویژگی های صرافی ارز دیجیتال نیپوتو

سخن آخر

بیبی دوج یک ارز دیجیتال تقریباً تازه وارد به دنیای رمز ارزها است. هولدرهای این میم کوین از توجه اخیر دنیا به این ارز دیجیتال، سودهایی کسب کردند اما آینده این توکن هنوز بهشکل فرضیه است.

 

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/what-is-babydoge/

 





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه