یغام گلایه آمیز عراقچی به روحانی
کد خبر: ١٦٣٢٦٦ تاریخ انتشار: ٢٦ تير ١٤٠٠ - ١٠:١٩
صفحه نخست » آخرین اخبار
یغام گلایه آمیز عراقچی به روحانی

 عراقچی در جلسه ای که دکتر صالحی ، واعظی، تخت روانچی ،ربیعی و ظریف وچند نفر دیگر در دفتر عراقچی برای دلجویی از عراقچی حضور یافتند ، میگوید : 
به آقای روحانی بگویید ، از قول من وعده ندهد ، این چاه (مذاکرات وین )آب ندارد.
واعظی می گوید ؛ شما حالا می گید ؟ چرا قبلاً نگفتید؟
صالحی می گوید : آقای عراقچی همیشه طبع شوخ دارند ، مزاح می کنند. 
عراقچی می گوید آقای واعظی ؛ به کی می گعتم ؟  ما آقای روحانی را می بینیم ؟ فقط شما وآقای ظریف هم را می بینید.
ظریف می گوید :نه اینبار گویی جدی می گوید ، خسته شده [و می خندد]
عراقچی با حالت عصبی می گوید ، جدی یا شوخی ندارد واقعیت است به شما هم قبل از وین گفتم ، این رفتن نتیجه ندارد، به شما نگفتم؟....
ما باید همان وقت که دیدیم اباما تحریمهای جدید وضع کرد ، خارج می شدیم ، نشدیم.
خارج شدن ترامپ از برجام نهایت فرصت ما بود ، که خارج بشیم ، باز آقای روحانی اصرار کرد و آقای ظریف هم فلسفه چید ، ما در مسیری افتادیم که هی مرتب پشت سر هم باید دروغ بگوییم وسر همه را شیره بمالیم ، که اصلاً هم این را نمی خواستم.
حالا پنج سال گذشته ، هیچ نتیجه ای هم نداشته و نتیجه ای هم نخواهد داشت.
حالا هر وقت نگاه می کنیم می بینیم باز آقای روحانی افاضات جدیدی کرده:《به عراقچی اختیار بدیم برود کار را تمام کند!!》، چی را تمام کند؟ من اگر قبول کردم  دوباره به وین بروم قصدم این بود راه نجات وخلاص وتوجیهی برای عملکرد سیاست خارجی دولت درست کنم ، هیچ وقت قصدم نبود و نیست بروم توافق کنم. توافق بر سرچی؟!
توافق امکان ندارد ، مگر می شود یک کشور را با ماست مالی کردن وخریدن آبرو برای چند نفر در دولت ، فروخت.
همین حالا بگید ،... من مرخص بشوم بروم دنبال زندگیم ، خسته شدم، حداقل بگید آقای روحانی این چند روز راجع به برجام و وین حرف نزند ، تحویل بدیم ، تمام بشود ، من اگر در دولت آقای رئیسی هم بودم ،توافق امضا نمی کردم، از عذاب وجدان و عقوبت اخروی هم بگذرید ، آینده جواب ملت ودادگاه وتاریخ را چه بدهم، فردا مثل تقی زاده و وثوق الدوله توی تاریخ برامون فحش می نویسند ، بسه دیگه بگید ، چیزی نگویند ، این چند روز تمام بشود ، به آقای رئیسی هم بگیم دُم این قضیه را بچیند ،به مذاکره نروند.
من که دیگر نیستم .
 اگر شما ادامه بدید، ناچارم علنی کنم و همه چیز را بگویم.
خود آقای ظریف اگر هنوز حاضر به اعتراف نیست برود در دولت رئیسی قبول کند برود توافق کند، من در هرحال دیگه فداکاری نمی کنم ، توانش را ندارم .
سکوت هم نمی کنم....
عراقچی خطاب به صالحی می گوید ، شما هم اعتبارت را پای آقای روحانی گذاشتی.
واعظی : من همه ی حرف شما را به آقای رئیس جمهور می گویم ، شما حالا دیگه جوش نزنید ، ارام باشید ، صبر هم داشته باشید، راهش راپیدا می کنیم ، من خودم با آقای روحانی صحبت می کنم ، قضیه به خیر تموم میشه. ماخودمان هم زیاد حوصله نداریم ، آقای روحانی هم داغون شده.ما همه مون مسئولیت داریم ، نمیشه گردن یک نفر انداخت.
آقای ظریف گفت :من زودتر از همه کنار کشیدم ، من در وین دخالتی نکردم ، چون این وضع را پیشبینی می کردم ، چه لزومی داشت ، شما قبول کنی. 
برجام تمام شده بود ، امریکا اگر می خواست برگردد به تعهداتش عمل می کرد، دیگه ادامه نداشت ، رفت وآمد نداشت ، شما امید دادید ، این دیگه چانه نداشت ، برو بیا نداشت ، قصه را کش دار کردید.
ظریف قبل از همه جلسه را ترک کرد.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه