نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
فرصتی در انتظار سرمایه ایرانیان خارج از کشور
کد خبر: ١٦٣٥٣١ تاریخ انتشار: ١٠ مهر ١٤٠٠ - ١٩:٣٢
صفحه نخست » مطالب وسط
سعید محمد در گفتگو با رادیو عنوان کرد:
فرصتی در انتظار سرمایه ایرانیان خارج از کشور

محمد از فرصت مصاحبه با رادیو گفتگو استفاده کرد و از تمام فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران و نیز ایرانیان خارج از کشور دعوت کرد تا با نگاه و دیدی جدید به مناطق آزاد بنگرند.

 
سردار سعید محمد در مصاحبه با رادیو گفتگو با اشاره به سیاست‌های غلط گذشته که مناطق آزاد را به یکی از عوامل مضر برای اقتصاد کشور تبدیل کرده بود، گفت: دقت کافی برای توسعه زیر ساخت‌ها و تامین مالی در این مناطق صورت نگرفته است.
 
وی با بیان اینکه مناطق آزاد برای تامین منابع مالی به سمت زمین فروشی حرکت کرده اند، افزود: اکثر این مناطق زیر ساختی مناسب ندارند.
 
محمد یکی از آسیب‌های احصا شده در زمان کوتاه مدیریت خود را ناظر بر لزوم محکم بودن قوانین و مقررات در مناطق آزاد دانست و گفت: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی دخالت‌هایی در امور مناطق آزاد دارند و منجر می‌شوند قوانین و مقررات در این مناطق به درستی اجرایی نشود.
 
وی روند مذکور را موجب آسیب رسیدن به فعالان اقتصادی در مناطق آزاد عنوان کرد و ادامه داد: ما کار‌های زیادی برای بازگشت اعتماد به فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در پیش داریم.
 
 
فرصتی در انتظار سرمایه ایرانیان خارج از کشور
محمد از فرصت مصاحبه با رادیو گفتگو استفاده کرد و از تمام فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران و نیز ایرانیان خارج از کشور دعوت کرد تا با نگاه و دیدی جدید به مناطق آزاد بنگرند.
 
دبیر شورای عالی مناطق آزاد در پاسخ به سوال مجری برنامه که در خصوص تداوم اقداماتِ مدیریتی او در قرارگاه خاتم الانبیاء پرسید، اظهار کرد: قطعا باید از همه ظرفیت‌های کشور بهره ببریم تا بتوانیم کار‌های بزرگ انجام دهیم.
 
محمد ادامه داد: ما دست خود را به سمت همه عزیزان در دستگاه‌های اجرایی، وزارتخانه‌ها و سایر قوا دراز می‌کنیم. در این راستا نگاه‌ها باید جامع الاطراف باشد تا هموطنان در توسعه و رشد و اعتلای کشور سهیم باشند.
 
وی ابراز امیدواری کرد که ایرانیان علاقمند به سرمایه گذاری در این مناطق هستند و وظیفه مدیران است که زمینه‌های لازم را فراهم آورند.
 
در این راستا دیدگاه رئیس جمهور ان شاالله موجب تجمیع ظرفیت‌ها خواهد بود تا پس از اعتماد سازی، مناطق آزاد از سرمایه‌های مردمی برخوردار گردند.
 
 
اشتغال و بهبود اقتصاد
محمد خاطرنشان کرد که بیش از هر چیز درپی توسعه اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی است و ابراز امیدواری نمود کشوری که متعلق به همه است، باید آباد شود.
 
دبیر شورای عالی مناطق آزاد در مصاحبه با رادیو گفتگو در پاسخ به این سوال که وضعیت استقلال این مناطق چه سمت و سویی خواهد گرفت، گفت: اختیارات به مناطق آزاد داده شده است، ولی با گذشت زمان، قوانینی در مجلس به تصویب رسیده که قبلی‌ها را نقض کرده است.
 
از طرفی برخی بخشنامه‌های وزارتخانه‌ای در روندِ کاری و تحقق اهداف مناطق آزاد تاثیر سوء دارند. در این راستا قرار بود مناطق آزاد از مالیات معاف باشند؛ ولی قانونی تصویب شد که این مناطق مشمول مالیات بر ارزش افزوه می‌شوند.
 
محمد گفت: سرمایه گذارانی که پیش‌تر سرمایه خود را وارد این عرصه کردند و بر اساس یک بیزینس پلن قدم در این راه گذاشتند، با چنین قوانینی دچار شوک شده و توان ادامه راه را از دست خواهند داد.
 
چنین مسائلی باید حل و فصل شود و تصور می‌کنم با وجود وفاق ایجاد شده، ان شالله مناطق آزاد به استقلال قبلی خود باز گردند.
 
وی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: ما علاوه بر احداث کریدور درپی شکل دهی به یکسری خوشه‌ها برای توسعه صنعتی، کشت، شیلات و گردشگری در کشور هستیم و بنده پیشنهاد تشکیل شورایی از وزارخانه‌های درگیر را داده ام و ما هم می‌توانیم دبیری آن را بپذیریم.
 




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: