کانبرا کجاست ؟ پایتخت کشور استرالیا
کد خبر: ١٦٤٥٤١ تاریخ انتشار: ٢٨ آذر ١٤٠١ - ١٦:٥٢
صفحه نخست » آخرین اخبار
کانبرا کجاست ؟ پایتخت کشور استرالیا

کانبرا یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی ست اما شغل و شرایط زندگی‌تان در این انتخاب تأثیر بسیاری دارد. اگر شما هم قصد مهاجرت به این شهر را دارید می‌توانید از مشاوران مجرب کانگروز کمک بگیرید.

کانبرا (Canberra)، پایتخت کشور استرالیا و قلمرو پایتختی استرالیا ((ACT) Australian Capital Territory) است که در سال 1909 بر اساس توافقی میان سیدنی و ملبورن برگزیده شد.

باوجوداینکه کانبرا محل تعیین قوانین کشوری است، اما به‌اندازه شهرهای بزرگ و رسمی استرالیا شناخته‌شده نیست. بااین‌حال، جو اجتماعی مثبت، احترام به فرهنگ‌های گوناگون، امکانات رفاهی مناسب، سطح بالای سواد جامعه و حمایت از کسب‌وکارها موجب شده تا مردم بقیه‌ی شهرهای استرالیا و جهان، کانبرا را به‌عنوان محل زندگی انتخاب کنند.

ازنظر جغرافیایی، شهر کانبرا در جنوب شرقی استرالیا، 240 کیلومتری جنوب غربی سیدنی، 669 کیلومتری شمال شرقی ملبورن قرار دارد. در ادامه همراه ما باشید تا با تاریخچه این شهر، آب‌وهوا، فرهنگ و بیشتر آشنا شوید.

چرا کانبرا یک شهر منحصربه‌فرد و محبوب است؟

این شهر با ویژگی‌های طبیعی برجسته مانند درختستان ملی و کوه‌های بریندابلا و همچنین دریاچه بورلی گریفین، مکانی امن و مناسب برای زندگی و کار است. کانبرا مقر دولت استرالیا و محل پارلمان مجلس و دادگاه عالی این کشور است.

کانبرا شهری کاملاً جوان است. با پیروی از اصول جنبش باغ شهر، این پایتخت توسط معماران شیکاگو والتر برلی گریفین و ماریون ماهونی گریفین، برنامه‌ریزی و طراحی‌شده است. طرح آن‌ها دارای اشکال هندسی مانند دایره‌ها و شش‌ضلعی است و دارای نواحی وسیعی از پوشش گیاهی طبیعی می‌باشد که موجب شده است تا کانبرا به «پایتخت بوته‌ای جهان» معروف شود.

ساخت‌وساز در این شهر در سال 1913 شروع شد اما با شروع دو جنگ جهانی، پیشرفت آن متوقف شد. مناطق شهری در طول دهه‌های 50، 60 و 70 ساخته شدند و تا امروز این توسعه ادامه دارد. کانبرا بزرگ‌ترین شهر استرالیا است و در قلمرو پایتخت استرالیا مستقرشده است که مستقل از هر ایالت دیگر است. دولت استرالیا در این شهر واقع‌شده است، بنابراین تعداد بسیاری از افراد جزء کارمندان دولت هستند.

جمعیت‌شناسی شهر کانبرا استرالیا

با گسترش جمعیت در مرکز قلمرو پایتختی استرالیا، کانبرا شاهد تغییر معماری شهری در بخش‌های گوناگون بوده است. در حال حاضر طبق آمار سایت population این شهر تقریباً 390000 نفر جمعیت دارد که 50.5 درصد آن را زنان و 49.5 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

درواقع، کانبرا، 1.64 درصد از جمعیت کل کشور استرالیا را وکیل می‌دهد. به‌علاوه، تراکم جمعیت کانبرا استرالیا 173.3 نفر در هر کیلومترمربع است که در مقایسه با بقیه‌ی شهرهای پیشرفته‌ی دنیا، پایین است.

نرخ رشد جمعیت در طی 10 سال گذشته از 0.50 درصد تا 4.06 درصد ثابت بوده و هرساله تقریباً 1888 تا 14480 نفر به‌کل جمعیت شهر افزوده می‌شود. ازجمله دلایل اصلی این افزایش را می‌توان مهاجرت بین قلم رویی در استرالیا دانست.

بر اساس سرشماری‌های انجام‌شده، بیشتر مردم کانبرا از نژادهای استرالیایی (Australian)، انگلیسی (English)، ایرلندی (Irish)، اسکاتلندی (Scottish) و آلمانی (German) هستند. مردم به‌جز زبان رسمی انگلیسی به زبان‌هایی مانند مانداریانی (Mandarin)، کانتونی (Cantonese)، ایتالیایی (Italian) و اسپانیایی (Spanish) صحبت می‌کنند.

آب‌وهوای کانبرا در چهارفصل

کانبرا شهری چهارفصل است؛ تابستان‌های کانبرا دمایی از 12.5 تا 27 درجه سانتی‌گراد رادارند. ژانویه با دمای میانگین 13 تا 28 درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین هوا را به همراه دارد. چیزی که می‌توانید در کانبرا از آن لذت ببرید (به‌ویژه اگر از کوئینزلند نقل‌مکان می‌کنید)، رطوبت کم آن در طول تابستان است.

در طی پاییز در کانبرا، دما به حدود 7 تا 20 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و شما می‌توانید روزهای دلپذیر و شب‌های خنکی را انتظار داشته باشید. از برگ‌های پاییزی نهایت استفاده را برده و از بسیاری از نواحی بیرونی کانبرا لذت ببرید.

در کل زمستان اوضاع هوای می‌تواند در کانبرا خیلی سرد شود. دمای متوسط ​​به حدود 1 تا 12 درجه سانتی‌گراد و در شب می‌تواند به زیر صفر درجه سانتی‌گراد نیز برسد. کوه‌های آلپ استرالیا نیز بهترین مکان شما برای یافتن برف در زمستان هستند.

بهار در کانبرا با دمای میانگین 6 تا 19 درجه سانتی‌گراد، از صبح‌های خنک و شب‌های زودگذر استقبال می‌کند. اگرچه کانبرا در مقایسه با بقیه‌ی شهرهای استرالیا کم باران است، شما می‌توانید بیشترین میزان بارش را در ماه نوامبر انتظار داشته باشید.

زندگی و فرهنگ مردم شهر کانبرا

شهر کانبرا از فرهنگ مدرن و درعین‌حال غنی برخوردار است. در این شهر به هر جنبه‌ای از زندگی اعم از هنری، ورزشی و سلامت، اجتماعی و ارزش داده می‌شود.

از دید اجتماعی، وجود سیستم آموزشی استاندارد، ایجاد محیط امن برای زندگی افراد بافرهنگ‌ها و ادیان گوناگون و تشکیل یک جامعه یکپارچه باوجود تفاوت‌ها، کانبرا را به شهری مناسب برای زندگی و تشکیل خانواده تبدیل کرده است.

بیشتر مراکز هنری در کانبرا از امکاناتی مانند سالن تئاتر، سینما و مکان‌هایی برای اجرای موسیقی زنده برخوردار هستند تا این امکان را برای شهروندان به وجود آورند که از استعدادهای خود استفاده کنند.

ازجمله این مرکزها می‌توان به خانه نمایش کانبرا ( Canberra Theatre and Playhouse)، تئاتر خیابانی دانشگاه ملی استرالیا و سالن lewellyn Hall که ازنظر کیفیت جزو بهترین سالن­‌های جهان است، اشاره داشت. به‌علاوه، شبکه‌های تلویزیونی دولتی مانند ABC و SBS در این شهر قرار دارد.

اهمیت به اجرای جشن‌ها و فستیوال‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های مهم فرهنگ هنری کانبرا استرالیا است. مهم‌ترین جشن این شهر، جشن کانبرا است که هم‌زمان با روز کانبرا اجرا میشود.

بناهای تاریخی و ساختمان‌های مهمی در کانبرا استرالیا وجود دارند که علاوه برنشان دادن فرهنگ تاریخی این شهر، گردشگران بسیاری را نیز به‌سوی خود جذب می‌کنند.

حمل‌ونقل عمومی ومجهزدر کانبرا

با توجه به اینکه کانبرا شهری کاملاً جوان است و کاملاً متناسب بازندگی مدرن برنامه‌ریزی‌شده است، از مزیت داشتن یک سیستم حمل‌ونقل کاملاً مجهز بهره‌مند‌است. جاده‌های داخل و اطراف کانبرا حومه را به شهر اصلی متصل می‌کنند و برای جلوگیری از ترافیک غیر محلی و امکان توسعه در آینده، به شکل بسیار خوب مناسب طراحی‌شده‌اند.

وجود پارکینگ‌ها اساساً واگن‌های دوتایی هستند که دارای محدودیت‌های سرعت معمول 100 کیلومتر در ساعت می‌باشند. اکثراً افراد ساکن در کانبرا از اتومبیل خود برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند اما تعداد بسیاری از مردم از وسایل حمل‌ونقل عمومی ‌یا پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری برای کار استفاده خواهند کرد.

دوچرخه‌‌سوارها نیز می‌توانند از مسیر‌های دوچرخه‌سواری مخصوصی که در شهر ساخته‌شده برای رفت‌وآمد خود استفاده کنند.

دولت سرویس اتوبوسرانی مجهزی را ارائه داده است که در تمام شهر اجرا می‌شود و سیستمQcity Transit خدمات بین کانبرا و مناطق درون نیو ساوت ولز را بر عهده دارد. کانبرا دارای یک ایستگاه قطار در حومه کینگستون است که سرویس‌های ارتباطی کانبرا و سیدنی را اجرا می‌کند.

چقدر پول برای زندگی در کانبرا نیاز است؟

هزینه زندگی در کانبرا جزء کمترین هزینه‌ها در استرالیا شمرده می‌شود که موجب شده است این شهر به یک مقصد فوق‌العاده جذابی برای مهاجران تبدیل شود. زندگی در این شهر برای یک خانواده چهار نفره در حدود 6130 دلار استرالیا و برای یک فرد مجرد 3،268 دلار استرالیا ماهانه هزینه‌بردار است.

می‌توان گفت قیمت املاک در کانبرا در بالاترین سطح متوسط خود ​​قرار دارد. آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 1937 دلار استرالیا و آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز 1640 دلار استرالیا ماهانه است. قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 6419 دلار استرالیا و در خارج از شهر برابر با 4587 است.

مردم در این شهر هر هفته به‌طور متوسط ​​1536 دلار استرالیا برای کالاها و خدمات هزینه می‌کنند؛ و اینکه، بالاترین درآمد در این شهر 101244 دلار استرالیا است. هزینه‌های روزمره مانند پارکینگ، حمل‌ونقل عمومی، غذا و سایر موارد از کمترین هزینه‌ها در استرالیا هستند.

 

کانبرا یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی ست اما شغل و شرایط زندگی‌تان در این انتخاب تأثیر بسیاری دارد. اگر شما هم قصد مهاجرت به این شهر را دارید می‌توانید از مشاوران مجرب کانگروز کمک بگیرید.

 

منبع این مطلب





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه