پایان مماشات و تحقق مطالبات مردم برای برخورد با سلبریتی‌های هنجارشکن
کد خبر: ١٦٤٥١٨ تاریخ انتشار: ٠١ آذر ١٤٠١ - ٠٩:٥٤
صفحه نخست » آخرین اخبار
پایان مماشات و تحقق مطالبات مردم برای برخورد با سلبریتی‌های هنجارشکن

سلبریتی‌ها نه تنها در مسئله کشف حجاب بلکه در مرگ قربانی‌های این چند وقت، سوزاندن قرآن، هتک حرمت به نیروی انتظامی و شهادت آنان، در برداشتن حجاب از سر زن مسلمان شریک جرمند و نه تنها باید محاکمه بشوند بلکه باید از حضور در تمام عرصه‌های هنری، فرهنگی و ورزشی کشور محروم شوند.

 
محمد هاشمی نیا در گروه فرهنگی صابرنیوز:این روزها بیشتر از هر زمانی از عبارت«سلبریتی» در کنار صفاتی چون وطن فروش، خائن و ... در فضای رسانه‌ای و مجازی استفاده می‌شود؛ افراد مشهور هنری و ورزشی که عمدتا بدون آگاهی و دانش از فضای سیاسی کشور به دام جوسازی و حتی همراهی با ضد‌انقلاب افتاده‌اند، افرادی که مدت‌هاست در جنگ نرم مغلوب دشمن شده و اینک به‌عنوان سربازانی «کر و کور» در خدمت جریانی قرار گرفته‌اند که ابایی در بیان اینکه اصل نظام را هدف گرفته‌اند، ندارند.

*وقتی سلبریتی‌ها یکی یکی سقوط می‌کنند

اغتشاشات چند وقت اخیر  موجب شده این هنرمندان و ورزشکاران که تعدادشان در مقایسه با جامعه هنری و ورزشی کشور ناچیز است، پشت فرمان اتومبیلی بنشینند که رانندگی با آن را اصلا بلد نبوده و به جای حرکت مستقیم و منطقی در مسیر اصلی جاده، در حاشیه افتاده و یکی‌یکی به دره نابودی عزت و شرف خود سقوط کنند.

 

این افراد نباید از شهرت فراگیرشان برای قرار گرفتن در جایگاه مرجعیت اجتماعی استفاده می‌کردند و نباید اینچنین از دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن جزئی‌ترین اظهارنظر‌ها و رفتارهایشان، بی‌اینکه بدانند چنین روندی در ادامه چطور می‌تواند به آن‌ها صدمه بزند، ذوق‌زده می‌شدند.

جماعت سلبریتی نشان داده است که نه لیاقت نگاه مردم را دارند و نه صلاحیت کنشگری اجتماعی را. این افراد از طریق همین تلویزیون جمهوری اسلامی و فرصتی که رسانه ملی به ایشان داده، با تولید برنامه‌های حتی ضعیف به تدریج به رشد هنری رسیده‌اند و صاحب نام شده‌اند ولی هر از گاهی که کشور با مدیریت شبکه‌های معاند دچار چالش می‌شود و به زعم و خیال باطلشان چون تصور می‌کنند کار نظام تمام شده است، خودشان را با این شبکه‌ها ها همراه می‌کنند و متأسفانه نمی‌دانند اگر نگاه مردم از آن‌ها گرفته شود به همان سرعتی که به شهرت رسیده‌اند فراموش خواهند شد.

*ضعف قانونی برخورد با سلبریتی‌ها

گفتنی است ضعف برخورد قانونی با این افراد، باعث شده که آن‌ها توهم «لیدر» بودن داشته باشند و در بزنگاه‌های تاریخی مانند حوادث چند هفته اخیر، نقش مخرب خود را عملاً به نمایش بگذارند. این‌ها آفت است و باید چهره واقعی و تناقض‌های رفتاری و حرفی این قبیل افراد مشهور برای مردم عنوان شود تا مرجعی برای الگوبرداری مردم نباشند.

امروزه سازمان‌های مرتبط با سلبریتی‌ها و در راس آن رسانه‌ملی، حیطه فعالیت خود را تنها در معرفی و استفاده موردی از چهره‌ها تعریف نموده است؛ حال آن‌که لازم است برنامه‌ریزی جامعی برای هریک از مراحل پیوسته شناسایی، معرفی، آموزش و ارتقا، حفاظت، حمایت، هدایت و ماندگاری از آن‌ها داشته باشد. سلبریتی‌ها باید وظایف و مسئولیت‌های خود را بشناسند و قواعد حاکم بر شیوه رفتاری خود به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت را بدانند.

*تعیین و تدوین نظام جدید حقوق متقابل چهره‌ها و رسانه‌ملی

تعیین و تدوین نظام جدید حقوق متقابل چهره‌ها و رسانه‌ملی به لحاظ مالکیت مادی و معنوی، قوانین تعهدآور، سیاست‌گذاری روشن برای تربیت، استعدادیابی و معرفی چهره‌های جوان؛ تعیین ساختاری که سلبریتی‌ها بتوانند تحت پوشش آن ارائه نظر کرده، با مدیران نشست و برخاست کنند و خواسته‌های بحق خود و طرفداران‌شان را پیگیری نمایند و از سوی دیگر نسبت به مقررات و مطالبات سازمان نیز آگاه شوند از دیگر راهکار‌هایی است که می‌تواند در مسیر حذف سلبریتی‌های سخیف به جامعه کمک کند.

این سلبریتی‌ها نه تنها در مسئله کشف حجاب بلکه در مرگ قربانی‌های این چند وقت، سوزاندن قرآن، هتک حرمت به نیروی انتظامی و شهادت آنان، در برداشتن حجاب از سر زن مسلمان شریک جرمند و نه تنها باید محاکمه بشوند بلکه باید از حضور در تمام عرصه‌های هنری، فرهنگی و ورزشی کشور محروم شوند.

*آغاز احضار برخی از سلبریتی‌ها/ پایان مماشات

درست است آغاز احضار برخی از این سلبریتی‌ها به دادسرای عمومی و انقلاب یک گام مثبت در جهت پاسخگویی به مطالبات مردم در خصوص مجازات سلبریتی‌های خائن می‌باشد اما باید دید مقام قضایی چه برخورد قاطعی با آنها خواهد داشت.

قطعا مردم انتظار دارند طبق قانون با این افراد مشهور برخورد شود و تماشاچی اجرای مجازات در  خصوص این افراد باشند، افرادی که بعضا سابقه اینگونه اظهارات بی پایه و اساس برای تشویش اذهان عمومی را در کارنامه سیاه خود دارند اما چون در برهه‌های قبلی چون فتنه ۸۸ و یا ماحرای بنزین و...با آنها برخوردی صورت نگرفته است ساده انگارانه خیال می‌کنند از نوعی مصونیت خیالی برخوردارند.

در میان این طبقه از سلبریتی‌ها، نفس عمل بی حجابی که توسط برخی از سلبریتی‌ها در حال تبلیغ و ترویج است بر اساس تبصره ماده638 قانون مجازات اسلامی جرم بوده و باید به آن رسیدگی شود، تبصره‌ای که بیان می‌دارد: زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.

گرچه جرم این افراد به کشف حجاب محدود نمی‌شود و با اظهارات مغرضانه و دروغین مخل امنیت و نظم نیز در جامعه شده‌اند. حال باید دید مقامات قضایی کشور اینبار برخورد قاطع و محکمی را درپیش خواهند گرفت و یا همچون گذشته با آنها مماشات می‌کنند؟ مماشاتی که در شرایط ملتهب کنونی از سوی مردم قابل پذیرش نخواهد بود.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه