قاضی‌زاده هاشمی: برای ساخت فیلم یا سریال از زندگی شهدا آمادگی داریم
کد خبر: ١٦٤٥٠١ تاریخ انتشار: ٢١ آبان ١٤٠١ - ١٠:٣٧
صفحه نخست » آخرین اخبار
قاضی‌زاده هاشمی: برای ساخت فیلم یا سریال از زندگی شهدا آمادگی داریم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اهمیت ثبت خاطرات والدین شهدا و جانبازان، گفت: به همه استان‌ها فراخوان داده‌ایم تا یک فیلم یا سریال از یک شخصیت‌های شاخص در حوزه ایثار و شهادت در استان خود بسازند.

 

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی  اظهار داشت: تولید ۸۰ کتاب صوتی و ترجمه ۱۵ عنوان کتاب از کتب نشر شاهد، اجرای ۴۸۰ تئاتر در سطوح مختلف، اجرای ۱۷۶  اثر موسیقی و تولید ۷۷ میان برنامه مناسبتی از جمله کلیپ تیزر و نماهنگ برای پخش در  شبکه های تلوزیونی در رسانه ملی از اقدامات فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه ۳۲ یادمان شهدا در کشور طراحی و ساخته شده است، ادامه داد: به همه استان‌ها فراخوان داده شده تا یک فیلم یا سریال از یک شخصیت‌های شاخص در حوزه ایثار و شهادت در استان خود بسازند.

قاضی زاده هاشمی توضیح داد: در صورتی که برای ساخت این فیلم ها با یکی از فیلمسازان بخش الف قرارداد بسته شود بنیاد شهید بخشی از هزینه آن را پرداخت می‌کند. تاکنون نیز ۱۲ تفاهمنامه در این راستا منعقد شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه سالانه ۱۰ هزار نفر از والدین شهدا فوت می‌کنند، گفت: ثبت و خاطره‌نگاری ۱۲۰ هزار نفر از این پدران و مادران عزیز شهدا و جانبازان در حال انجام است.

اعزام ۳۰ هزار نفر از خانواده ایثارگران به عتبات عالیات 

قاضی‌زاده‌هاشمی برگزاری اردوهای گردشگری و زیارتی برای خانواده شهدا و ایثارگران را از دیگر برنامه های بنیاد شهید در حوزه فرهنگی عنوان کرد و گفت: برای اعزام ۳۰ هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران به عتبات عالیات برنامه ریزی شده و گروه های اول به این سفر معنوی اعزام شدند. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یک هتل به نام فاطیما در قم از محل صندوق اعتبار ملی ساخته شده و هتل خورشید هشتم در مشهد نیز بعد از ۱۲ سال احداث و افتتاح شده است، افزود: از این هتل ها، مراکز بنیاد شهید و دیگر نهادها برای اسکان خانواده شهدا و ایثارگرانی که به ادرو برده می‌شوند، استفاده می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، طبق آمار، شمار پدران شهدا ۴۹ هزار و ۵۷۲ نفر و مادران شهیدان ۱۰۶ هزار و ۳۹۱ نفر است. مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، ۲۲۵ هزار و ۵۷۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

همچنین تعداد کل جانبازان در کشور به ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر می‌رسد که ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر معادل ۵۹ درصد جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر معادل ۴۱ درصد نیز جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس نیز ۴۳ هزار و ۱۷۳ نفر هستند.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه