تلاش جدید بی بی سی برای ادامه‌دار کردن اغتشاشات
کد خبر: ١٦٤٤٢٥ تاریخ انتشار: ٢٣ مهر ١٤٠١ - ٠٨:٣٦
صفحه نخست » تیتر یک
تلاش جدید بی بی سی برای ادامه‌دار کردن اغتشاشات

با فروکش کردن اغتشاشات محدود چند روز گذشته، رسانه‌های دعوت‌کننده به آشوب برای جلوگیری از پایان اغتشاشات نیازمند پروژه‌های جدید هستند.

 
گروه سیاسی صابرنیوز: محمد هاشمی نیا؛ با فروکش کردن اغتشاشات محدود چند روز گذشته، رسانه‌های دعوت‌کننده به آشوب برای جلوگیری از پایان اغتشاشات نیازمند پروژه‌های جدید هستند.

در همین رابطه به تصویر کشیدن برخی برخوردهای پلیس با آشوب‌گران بدون اطلاع‌رسانی از نحوه و میزان تخلفات بازداشت‌شدگان برای برخی کاربران سؤال‌برانگیز شده است.

این در حالی است که برخورد پلیس در روزهای گذشته در مقایسه با پلیس سایر کشورها بسیار ملایم‌تر بوده که البته این موضوع نیز مورد اعتراض برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و آنها معتقدند پلیس باید با شدت عمل بیشتری با اغتشاشگران برخورد کند.

در همین رابطه یک مقام پلیس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با مضحک خواندن ادعای بی بی سی گفت: تعرض به دختر جوان ساخته و پرداخته امپراطوری دروغ برای دامن زدن به اغتشاشات است.

وی با تشریح ماجرا گفت: همانطور که در فیلم مشخص است مأمور ما در آن صحنه تلاش می‌کند فرد اغتشاشگر را بازداشت کند و او را سوار موتور کند که به دلیل مناسب نبودن وسیله نقلیه، با دخالت فرمانده میدان از بازداشت این فرد صرف‌نظر می‌شود.

وی افزود: پلیس وظیفه دارد امنیت مردم را حفظ کند و برخی برخوردها در صحنه‌های اغتشاش اجتناب‌ناپذیر است اگر چه به مأموران توصیه شده حتی‌الامکان با افرادی که در صحنه اعتراضات فعل مجرمانه ندارند، مدارا کنند.

وی در عین حال افزود: اعمال و رفتار مأموران پلیس زیره ذره‌بین است و چنانچه تخلفی صورت بگیرد بررسی و مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد. در این مورد نیز دستور بررسی ویژه صادر شده است.

شبکه دولتی انگلیس از شب گذشته با انتشار فیلمی مبهم مدعی تعرض پلیس به یک زن شده است.

همزمان برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی تفسیر این فیلم را دروغ جدید بی بی سی خواندند و یادآوری کردند که افکار عمومی هنوز سکوت این رسانه ضدایرانی را نسبت به جنایت چند وقت پلیس لندن فراموش نکرده است.

در آن ماجرا یک افسر پلیس انگلیس پس از بازداشت یک زن جوان به دلیل ماسک نزدن، به وی تجاوز کرد و پس از قتل وی جنازه او را به آتش کشید اما بی بی سی نسبت به آن سکوت کرده بود.

بی بی سی فارسی به همراه  4 رسانه دیگر ضد ایرانی در 25 روز گذشته منتهی به 16 مهرماه مجموعا 17 هزار دروغ درباره ایران منتشر کرده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود با توجه به مأموریت این رسانه‌ها همزمان با فروکش کردن اعتراضات باید شاهد چنین دروغ پردازی‌هایی از سوی آنها باشیم.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه