چرا شما میتوانید ولی دیگران نمیتوانند؟
کد خبر: ١٦٤٤٠٤ تاریخ انتشار: ١١ مهر ١٤٠١ - ٠٩:٠٢
صفحه نخست » مطالب وسط
چرا شما میتوانید ولی دیگران نمیتوانند؟

چرا عده ای سلبریتی و کاسبان فوتبال میتوانند در حوزه های اجتماعی و مدنی اضهار فضل کنند ولی فعالان حوزه سیاست و اجتماعی نمیتوانند در خصوص فوتبال نظر بدهند؟

 گروه سیاسی صابرنیوز: این روزها اتفاقاتی در جامعه به خاطر فوت بانو مهسا امینی در حال انجام است که کمتر در عرصه بین الملل شاهد آن هستیم و آن ورود افراد به حوزه غیر تخصصی شان برای دیده شدن است.
 
محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون، در همین خصوص گفت: در همه جای دنیا افراد و چهره‌های شناخته شده در حوزه کارهای مرتبط با خود اظهار نظر می‌کنند.به طور مثال اگر فردی در حوزه پزشکی اظهار نظر کند و در نتیجه آن جان افرادی را به خطر بیاندازد، در تمام دنیا این عمل او به عنوان جرم محسوب می‌شود. یا اظهار نظر یک فرد در حوزه‌های مختلفی که نه شناختی نسبت به آن دارد و نه تمام ابعاد آن را می‌شناسد. در حال حاضر این ویژگی دارا بودن مخاطبان وسیع افراد در شبکه‌‌های اجتماعی، در ناخودآگاه افراد دنبال کننده آن‌ها تاثیرگذار است و می‌تواند باعث اختلال در تصمیم‌گیری مخاطبان شود. این نکته در همه دنیا رعایت می‌شود.
 
در این چند روز که کشور به خاطر حضور مسائل بین المللی(برجام) احتیاج به آرامش دارد برخی کاسب معابانه در حال دمیدن بر آتش هستند تا سیگنال هایی به طرف غربی دهد تا فشار ها را بیشتر کند.
 
یکی از آن عده که غیر متخصص و بی سواد وارد فضای سیاسی وبه طبع آن انتشار خبر در فضای مجازی شدند فوتبالیست ها بودند که متاسفانه فوتبالی ها بدون آگاهی ، علم و تنها با پشتوانه خوراک رسانه ای غربی به حوزه سیاست و مسائل اجتماعی ورود کرده و جامعه را ملتهب می کنند.
 
آنجایی که امثال علی کریمی بی سواد به مدعی تبدیل شده و با اظهاراتش باعث تشویش و التهاب جامعه شده اند. اگر مطالب علی کریمی در شبکه ه های اجتماعی پیگری شود و هر کسی که کمی سواد رسانه خوانده باشد متوجه این موضوع می شود که مطالب کریمی با دستور مستقیم افراد خارج نشین برای ایجاد اغتشاش است.
 
اما روز گذشته رفیعی و گل محمدی که میلیاردی از بیت المال این مملکت پول می گیرند با دستبند مشکی وارد زمین شدند که  به نوعی ...
 
اینکه دو نفر مذکور به چه دلیل در حیطه غیر تخصصی شان وارد می شوند مشخص نیست اما بایدگفت: این حضرات  با کدام حجت عقلی و شرعی قبل از پزشک قانونی به نتیجه رسیده اید که با بستن مچ بند آب به آسیاب دشمن بریزنند؟
 
اگر گل محمدی اجازه می دهد که کارشناسان سیاسی و  اجتماعی به خاطر باخت روز گذشته ، ایشان را نقد کنند باید علت حواشی اخیرش را به افکار عمومی توضیخ دهند .




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه