آشنایی با فلنج و کاربرد آنها
کد خبر: ١٦٤٢٠٧ تاریخ انتشار: ٣٠ خرداد ١٤٠١ - ٠٥:١٥
صفحه نخست » آخرین اخبار
آشنایی با فلنج و کاربرد آنها

برای این که بتوان انشعابات و لوله ها را با صرف کم ترین زمان ممکن به یکدیگر متصل نمود، می بایست از فلنج ها استفاده نمود. این محصول اغلب در پروژه های ساختمانسازی مد نظر افراد قرار می گیرد.

 

 

امروزه محصولات صنعتی بسیاری در سطح بازار یافت می شوند که یکی از آن ها فلنج نام دارد.
فلنج ها کاربرد های گوناگونی را به خود اختصاص داده اند که در این قسمت از مقاله قصد داریم آن ها را به طور کامل برایتان شرح دهیم. لذا خواهشمندیم تا انتها با ما همراه بمانید و از مطالب ذکر شده بهره کافی و لازم را ببرید.
 

 
فلنج چیست؟
برای این که بتوانید با کاربرد های فلنج آشنا شوید، در ابتدا می بایست از مفهوم آن آگاه گردید.
برای این که بتوان انشعابات و لوله ها را با صرف کم ترین زمان ممکن به یکدیگر متصل نمود، می بایست از فلنج ها استفاده نمود. این محصول اغلب در پروژه های ساختمانسازی مد نظر افراد قرار می گیرد.
انواع فلنج
لازم است بدانید که فلنج انواع گوناگونی دارد که هر یک از آن ها کاربرد های متفاوتی را به خود اختصاص می دهد. برخی از انواع فلنج ها عبارت اند از:
•    فلنج گلودار
اولین فلنجی که می خواهیم به شرح آن بپردازیم، فلنج های گلودار می باشد. ظاهر فلنج های گلودار مخروطی شکل است و می توان از آن ها برای اتصال لوله ها به یک دیگر استفاده نمود.
برخی از افراد ممکن است با خود بپرسند که فلنج گلودار را نمی توان در لوله کشی هایی که در آن ها جریان سیالات وجود دارند استفاده کرد، اما باید بگوییم که این فرضیه کاملا نادرست تلقی می شود، زیرا جنس این فلنج ها کاملا مقاوم می باشد و افراد می توانند آن ها را در دما های بالا نیز استفاده کنند.

 
•    فلنج کور
از دیگر انواع فلنج که در این قسمت از مقاله می خواهیم برایتان شرح دهیم، فلنج کور می باشد که از مزایای بسیاری برخوردار است و طرفداران متعددی را به خود اختصاص داده.
در بسیاری از مواقع می بایست خطوط لوله کشی ها و یا حتی انشعابات را به طور کامل مسدود نمود و جریانات را از این طریق قطع کرد، فلنج کور نیز می تواند این اقدام را به خوبی انجام دهد و به مسدود سازی لوله ها پرداخت.
فلنج کور مقاومت بسیاری نسبت به دیگر فلنج ها در بر خواهد داشت و افراد می توانند از آن با اطمینان خاطر و خیال راحت استفاده کنند.
 

 
•    فلنج اسلیپون
یکی از محبوب ترین فلنج ها، به فلنج اسلیپون اختصاص می یابد که امروزه به طور فراوان در سطح بازار مشاهده می شود.
فلنج های اسلیپون را می توان در صنایع مختلفی همچون نفت و گاز مورد استفاده قرار داد و از مزایای فوق العاده آن بهره مند گردید.
لازم به ذکر است که این فلنج ها را به هیچ وجه نمی توان در محیط هایی با دمای بسیار بالا استفاده نمود، بلکه این فلنج به دلیل ساختار خود تنها برای دما های معمولی و کم مناسب خواهد بود.
اگر قصد استفاده از فلنج ها را در دمای بالا دارید، به شما پیشنهاد می دهیم تا فلنج گلودار را مد نظر خود قرار دهید و در اسرع وقت به خریداری آن نیز بپردازید.
اگر می خواهید فلنج اسلیپون را برای کسب و کار خود تهیه کنید، باید توجه داشته باشید که می بایست به جوش داخلی و خارجی آن نیز بپردازید.
 

 
•    فلنج ساکت ولد
آخرین نوع از فلنج که قصد شرح آن ها را داریم، فلنج ساکت ولد می باشد. این فلنج نیز همانند فلنج اسلیپون باید برای نصب کامل جوش بخورد تا به هیچ وجه دچار لغزندگی نشود.
بسیاری از افراد ممکن است با نحوه جوش کاری فلنج ساکت ولد آشنا نباشند، به همین منظور باید بگوییم که برای جوش دادن این محصول می بایست به جوش داخلی و خارجی بپردازید.
افراد می توانند در خطوط لوله کشی از فلنج ساکت ولد استفاده نمایند و روند کار خود را بهبود ببخشند.
این فلنج ها را می توان در دماهای معمولی و کم مورد استفاده قرار داد و از آن در سال های متوالی استفاده نمود.
کاربرد و مزایای فلنج ها
همانطور که تاکنون متوجه شده اید، فلنج ها می توانند کاربرد متعددی را در بر داشته باشند که برخی از آن ها عبارت اند از:
•    اتصال لوله به تجهیزات
اولین کاربرد فلنج ها، اتصال لوله ها به تجهیزاتی همچون کمپرسور ها، پمپ ها و... می باشد.
افراد با استفاده از این محصول می توانند به راحتی و در کم ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام داده و به روند کاری خود سرعت ببخشند.
•    قیمت مقرون به صرفه
یکی از مهم ترین ویژگی فلنج ها، قیمت مقرون به صرفه و مناسب آن ها است. افراد می توانند با صرف کم ترین هزینه ممکن، این محصول را برای خود خریداری کرده و آن را در صنعت های گوناگون مورد استفاده شان قرار دهند.
•    تغییر متریال در لوله
لازم به ذکر است که با استفاده از فلنج ها، می توان به تغییر متریال در لوله های صنعتی نیز پرداخت و کیفیت آن ها را بهبود بخشید.
•    اتصال به شیر ها
فلنج ها را می توان به راحتی به شیر ها و دیگر ابزار های موجود در لوله کشی متصل نمود.
سخن پایانی
همانطور که تاکنون متوجه شده اید، یکی از محصولات صنعتی مهم فلنج ها می باشند که می توانند به طور همزمان کاربرد های گوناگونی را به مخاطبان خود ارائه دهند.
به همین منظور در این قسمت از مقاله سعی نمودیم تا شما را به طور کامل و جامع با انواع فلنج و کاربرد آن ها آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق بتوانید در صورت لزوم به تهیه و خریداری فلنج مد نظر تان بپردازید و از مزایای متعدد آن نیز بهره مند گردید.
 


برچسب ها: فلنج


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه