آمریکا در حال آموزش داعش برای عملیات در شرق سوریه
کد خبر: ١٦٤٠٨٧ تاریخ انتشار: ٢١ فروردين ١٤٠١ - ١٨:٠٤
صفحه نخست » آخرین اخبار
آمریکا در حال آموزش داعش برای عملیات در شرق سوریه

خبرگزاری سانا اعلام کرد: نظامیان آمریکایی، آموزش‌های فشرده‌ای را برای عناصر داعش آغاز کرده‌اند تا حمله به مواضع ارتش سوریه و مراکز دولتی و منازل غیر نظامیان را آغاز کنند.

به گزارش صابرنیوز، اقدامات مخرب نظامیان تروریست آمریکایی در سوریه همچنان ادامه دارد؛ به نحوی که این عناصر در حال آموزش تروریست‌های داعش در شمال شرق سوریه هستند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با اعلام این خبر، گزارش داد، نظامیان آمریکایی، آموزش‌های فشرده‌ای را برای آشنایی عناصر داعش با استفاده از «آر پی جی» و موشک‌های دوش‌پرتاب آغاز کرده‌اند.

به گزارش سانا، این آموزش‌ها مخصوص یک گروه از عناصر داعش است که عناصر آمریکایی آنان را در یک زندان واقع در جنوب الحسکه، زندانی کرده‌اند. این زندان، در پایگاه آمریکایی‌ها در شهر «الشدادی» قرار دارد.

منابع محلی نیز خبر دادند، نیرو‌های آمریکایی همچنین نحوه استفاده از موشک‌های ضد زره را به عناصر داعش آموزش می‌دهند تا به زودی، آنان را به صحرا‌های دیرالزور و تدمر انتقال دهند و پس از آن، حمله به مواضع ارتش سوریه و مراکز دولتی و منازل غیر نظامیان را آغاز کنند.

گزارش‌های رسانه‌ای طی ماه‌های گذشته حاکی از این است که آمریکایی‌ها صد‌ها نفر از عناصر داعش را از عراق و زندان‌های الحسکه به اطراف پایگاه غیر قانونی خود در منطقه التنف در مرز‌های سوریه و اردن انتقال داده‌اند.

در همین ارتباط، منابع محلی بهمن ماه گذشته خبر دادند، نیرو‌های آمریکایی ۷۵۰ تروریست داعش را از زندان «الصناعه» در شهر الحسکه خارج کردند. در میان عناصر فراری داده شده داعش، شمار زیادی از سرکرده‌های ارشد این گروه حضور داشتند که بیشتر آنان، تبعه خارجی بودند.

به گفته این منابع، شماری از سرکرده‌های داعش در همان ساعت‌های اولیه حمله این گروه به زندان الصناعه، به صورت کاملا هماهنگ، فرار کردند و امنیت مسیر تروریست‌های فراری به صحرای «البوکمال» در غرب مرز‌های سوریه و عراق و شرق ارتفاعات «البشری» در جنوب دیرالزور (شرق سوریه) را تأمین کردند.

منابع مذکور تأکید کردند، هواپیما‌های شناسایی وابسته به ائتلاف آمریکا نیز این مسیر را پوشش دادند و امنیت تروریست‌های داعشی فراری را تأمین کردند. انتقال عناصر داعش، طی چند مرحله و با استفاده از خودرو و چند اتوبوس صورت گرفت و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (وابسته به آمریکا) نیز وظیفه داشتند که در زندان و مناطق مجاور آن، ایجاد هرج‌ومرج کنند تا نگاه‌ها را از مقصد خودرو‌های حامل داعش، منحرف کنند.

این منابع درباره تابعیت عناصر داعش نیز گفتند که برخی از آنان بلژیکی و هلندی بودند و برخی دیگر نیز عراقی، تونسی، لیبیایی و مغربی. البته، این عناصر، از جمله سرکرده‌های ارشد و باتجربه داعش بودند.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه