استفاده تبلیغاتی از زنان در صدا و سیما مصداق بارز جاهلیت مدرن
کد خبر: ١٦٤٠٧٧ تاریخ انتشار: ٢١ فروردين ١٤٠١ - ١٦:٥٥
صفحه نخست » آخرین اخبار
استفاده تبلیغاتی از زنان در صدا و سیما مصداق بارز جاهلیت مدرن

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در برخی از تبلیغات صدا و سیما متاسفانه از زنان و دختران بزک کرده برای تبلیغ کالا استفاده می‌شود که نشان از جاهلیت مدرن است چراکه جایگاه زن بالاتر از آن است که وسیله‌ای برای سودجویی تجار و صاحبان کالا باشد.

به گزارش صابرنیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی هم‌زمان با هشتمین روز از ماه مبارک رمضان در آیین ترتیل خوانی  حرم بانوی کرامت اظهار داشت: آیات جز هشتم مربوط به سوره های اعراف و انعام و دارای موضوع عقلانیت است و عقلانیت رمز اقتدار امت اسلام است.

وی افزود: رفتارهای جاهلانه از قبیل خرافه پرستی و اموری که با کرامت انسانی ناسازگار است متاسفانه در حال گسترش است و در جوامعی که به ظاهر دارای تمدن هستند بروز و ظهور پیدا کرده است و به اسم تمدن بشری ترویج می شود.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: در آیه ۱۵۱ سوره انعام به عقلانیت دینی اشاره دارد که از مهم ترین عوامل اقتدار امت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در زمان جاهلیت فرزندان خود را به تصور اینکه عامل فقر بشوند به قتل می رساندند و امروزه  هم عده ای از فرزند دار شدن خودداری می کنند و یا اقدام به سقط جنین می کنند که مبنا همان مبنای جاهلیت گذشته است که در قالب جاهلیت مدرن بروز پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: عقلانیت دینی می گوید روزی به دست خداست و به سبب تصور کم شدن روزی نباید از فرزند دار شدن خودداری کرد در حالی که جاهلیت مدرن خلاف این مسئله را ترویج می کند.

حاج ابوالقاسم یادآور شد: تمام انبیاء برای مقابله با خرافه پرستی و گسترش عقلانیت صحیح و دینی مبعوث شده اند تا جامعه به سمت عقلانیت دینی حرکت کند و عقول انسان ها تکمیل شود چرا که احیای عقل بشریت در طول تاریخ زیر خروارها جهالت و خرافه پرستی ها مدفون شده بود.

وی اظهار داشت: امروزه بشریت دچار جاهلیت مدرن شده است که اگر این جاهلیت دامن‌گیر جوامع اسلامی شود از اقتدار امت اسلام کاسته خواهد شد.

حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به مصادیق جاهلیت مدرن گفت: سقط جنین از مصادیق جاهلیت مدرن است و هیچ تفاوتی با کشتن فرزند که در صدر اسلام می افتاد ندارد.

وی افزود: رها نمودن والدین در خانه سالمندان از دیگر مصادیق جاهلیت مدرن است و فرزندانی که چنین کاری را انجام می دهند فاقد عقلانیت دینی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: شرب خمر در مجالس عروسی، شهوت پرستی و شهوت رانی در فضای مجازی و حقیقی، تبدیل شدن زنان به کالاهای جنسی، حضور زنان با لباس های نیمه عریان در معرض دید مردان، برخورد ابزاری با جنس زن از دیگر مصادیق بارز جاهلیت مدرن است که متاسفانه در حال ترویج در جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: در برخی از برنامه‌های تبلیغاتی صدا و سیما متاسفانه از زنان و دختران بزک کرده برای تبلیغ کالا استفاده می‌شود در حالی که جایگاه زن بالاتر از آن است که وسیله‌ای برای سودجویی تجار و صاحبان کالا باشد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: استفاده از دختران در مغازه‌ها برای جذب مشتری بیشتر، ترویج ازدواج سفید و بدون عقد، زندگی مشترک دختر و پسر زیر یک سقف بدوت تعهدات شرعی و قانونی، ترویج همجنس‌گرایی و  ازدواج با حیوانات و قتل انسان‌های بی گناه به بهانه دموکراسی، محصول جاهلیت مدرن است که باید به واسطه ترویج و گسترش عقلانیت دینی با آن مقابله کرد.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه