رقابت نزدیک بین ماکرون و مارین لوپن
کد خبر: ١٦٤٠٦٨ تاریخ انتشار: ١٦ فروردين ١٤٠١ - ١٧:٣٦
صفحه نخست » آخرین اخبار
رقابت نزدیک بین ماکرون و مارین لوپن

نتیجه نظرسنجی تازه درباره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، از رقابت نزدیک امانوئل ماکرون و مارین لوپن حکایت دارد.

به گزارش صابرنیوز، خبرگزاری رویترز گزارشی درباره انتخابات ریاست جمهوری دهم آوریل (۲۱ فروردین) در فرانسه منتشر کرد و به افزایش مقبولیت و حمایت فرانسوی‌ها از «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی «جبهه ملی» این کشور پرداخت.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، موسسه «هریس اینتراکتیو» (Harris Interactive) روز دوشنبه (دیروز) نتیجه نظرسنجی برای هفته‌نامه «چلنجس» (Challenges) را منتشر کرد و در آن از رقابت شدید بین امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور این کشور و مارین لوپن خبر داد.

در گزارش این هفته‌نامه تصریح شده است: «برای اولین بار است که این دو فینالیست (انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال) ۲۰۱۷ اینقدر به هم نزدیک شده‌اند». این رسانه البته خبر داده که در ماه مارس (ماه گذشته میلادی)، امانوئل ماکرون همچنان از لوپن پیش است.

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور فرانسه کشور در برابر رهبر حزب راست افراطی «جبهه ملی» طی نظرسنجی‌های ماه گذشته میلادی در این کشور ۵۳ درصد در برابر ۴۷ درصد و همچنین ۵۸ درصد در برابر ۴۲ درصد را ثبت کرده است.

رویترز نوشت: «نظرسنجی روز دوشنبه در فرانسه همانند دیگر نظرسنجی‌های صورت گرفته در این کشور همچنان امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه را پیروز انتخابات ریاست جمهوری نشان می‌دهد اما پیشتازی او به دلیل ورود دیر هنگامش به کارزار انتخاباتی و تغییر توجه احتمالی او به دلیل بحران اوکراین، کاهش یافته است و او همچنان هم روی اصلاحات اقتصادی نامحبوبش که شامل بالا بردن سن بازنشستگی هم هست، متمرکز است و این موضوع باعث ناراحتی اردوگاه هوادارانش شده است».

طبق گزارش رویترز، مارین لوپن در فاصله کمتر از یک هفته تا روز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، روی موضوع کاهش قدرت خرید رای‌دهندگان افراد دارای درآمد پایین و طبقه متوسط متمرکز شده و این موضوع برایش موثر بوده و میزان حمایت از وی هم برای دور اول و هم دور دوم در تاریخ ۲۴ آوریل (چهار اردیبهشت)همچنان رو به افزایش است».

روز گذشته نتیجه برخی دیگر از نظرسنجی‌ها از قبیل نظرسنجی «اپینیون وی» و «رادیو کلاسیک» هم در فرانسه منتشر شد که طبق آن پیشبینی شده است امانوئل ماکرون با کسب ۵۳ درصد آرا در برابر ۴۷ درصد، برنده انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.

تاکنون در نظرسنجی‌ها در فرانسه، ماکرون ۲۷ درصد، لوپن ۲۱ درصد، «ژان‌لوک ملانشن» ۱۶ درصد و «اریک زِمور» ۹ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه قرار است ۲۱ فروردین برگزار شود و در صورتی که هیچ نامزدی نتواند آرای کافی را کسب کند، دور دوم انتخابات ۲۴ آوریل (چهار اردیبهشت) برگزار شود. ماکرون و لوپن سال ۲۰۱۷ به دور دوم انتخابات راه یافتند و ماکرون با ۶۶ درصد پیروز شد.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه