رویکرد جهت گیرانه به جای تشکر و قدردانی!
کد خبر: ١٦٣٧١٩ تاریخ انتشار: ٢٩ دي ١٤٠٠ - ١٧:١٤
صفحه نخست » آخرین اخبار
رویکرد جهت گیرانه به جای تشکر و قدردانی!

داستان از این جا شروع می شود که از حدود دو سال قبل گزارشات مختلفی به دفتر امام جمعه کرج و سایر نهادهای فرهنگی شهر کرج از سوی مردم می رسید، این گزارشات مبنی بر این بود که پزشک زن برای انجام سونوگرافی در مراکز دولتی به سختی یافت می شود و یا اصلا نیست...

در جمعه ی 24 ام دی ماه امسال، آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه ی شهر کرج در بیاناتی با اشاره به احکام دینی و حفظ حرمت انسانی بانوان اعلام کرد:

"ما چندین مرتبه خصوصی و بعضاً همین‌جا چند مرتبه گفتیم که مسئله بیماری‌هایی را که خانم‌ها باید معاینه شوند و خانم‌ها باید آن‌ها را معاینه کنند، جدی بگیرید. معنا ندارد که در بیمارستان‌ها بخصوص دولتی، آن‌کسی که متصدی کار بانوان است مرد باشد و مباشر تا مرد این کار را انجام بدهد. باید خانم‌ها این کار را بکنند بخصوص بحث سونوگرافی و این‌جور چیزها که انجام نشد."

 

خطیب نماز جمعه کرج در خاتمه گفت: "بنده دیگر دیدم که خودم باید ورود کنم؛ دستگاه سونوگرافی را خودم خریدم برای اینکه بانوان بیایند استفاده کنند و در مصلی کارخواهیم گذاشت؛ مطالبه می‌کنم از تعدادی از اطبا و پزشکان خواهر و به آن‌ها اطلاع بدهید که با دفتر ما تماس بگیرند که زمان‌بندی کنیم و بنا هم دارم که ان‌شاءالله شبانه‌روزی در مصلی بحث سونوگرافی بانوان دایر باشد. "

بعد از این اعلام رسانه های خارجی و داخلی با رویکرد سوگیرانه به جای تشکر و قدردانی از حسن نیت و توجه امام جمعه ی شهر کرج، دهان به افترا و تهمت گشودند.

داستان از این جا شروع می شود که از حدود دو سال یا حتی قبلتر گزارشات مختلفی به دفتر امام جمعه کرج و سایر نهادهای فرهنگی شهر کرج از سوی مردم می رسید، این گزارشات مبنی بر این بود که پزشک زن برای انجام سونوگرافی در مراکز دولتی به سختی یافت می شود و یا اصلا نیست، حال ما به کجا مراجعه کنیم؟ این گزارشات بارها تکرار شد و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. همچنین در تابستان سال 1400 فردی با گرفتن دوربین موبایلش از قسمت رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی کمالی و سوال از متصدی صندوق آن جا که سونوگرافی بانوان توسط مردان انجام می شود یا خیر و دریافت پاسخ مثبت از وی، کلیپی کوتاه را پخش کرد و دوباره به کمبود رادیولوژیست زن برای بانوان در کرج اشاره کرد.

بعد از آن کمپینی با عنوان «جلوگیری از سونوگرافی بانوان توسط رادیولوژیست‌های آقا» توسط مردم استان البرز راه اندازی شد که 18345 نفر آن را امضا و حمایت کردند .

این مسئله که به یکی از دغدغه های اصلی مردم شهر شهیدپرور کرج تبدیل شده بود توسط امام جمعه ی آن پیگیری شد و در مقابل رسانه های خارجی از جمله ایران اینترنشنال، بی بی سی و برخی رسانه های معلوم الحال داخلی از جمله اعتماد و رستانیوز، برترین ها و... آن را خلاف دغدغه و نیاز مردم خواندند و بعضاً با هتاکی و تهمت به تحقیر این اقدام شجاعانه پرداختند.

اشکال کار کجاست؟ کسی که دلسوز جامعه و امت اسلامی است و  می خواهد اقدامی در جهت  احقاق حقوق مردم و پاسخ به درخواست آن ها، انجام دهد، باید اینگونه پاداش بگیرد؟ این که در جامعه عده ای درد شناس باشند و از دل و جان، دردها را با بضاعت اندک خود تیمار کنند، چه ضرری برای جریان رسانه ای مخالف آن دارد که این چنین عصبانی می شوند و به دست آویز های مختلف چنگ می زنند که این حرکت سالم را در نطفه خفه کنند؟!

اگر شما واقعا آزاد اندیش بودید، می گذاشتید که طرح سونوگرافی شبانه روزی در استان البرز لااقل به اجرا برسد و چندماهی از شروع آن بگذرد بعد آن را تحلیل می کردید و ایراداتش را می شمردید؟

 کدام زن است که بخواهد بعد از مدت ها به علت بیماری به پزشک مراجعه کند و توسط پزشک مرد سونوگرافی شود، درحالی که متخصص رادیولوژی زن موجود باشد؟ آیا به غیر از اضطرار است که بانوان این مرز و خاک به آن تن می دهند؟

جهت گیری های هماهنگ جریانات رسانه ای دشمن، ما را در فکر فرو می برد: نکند کسانی باشند که از اضطرار مردم نفع می برند و این رسانه ها زبان گویا و تیغ برّان، آن ها شده اند؟

امام جمعه کرج با استفاده از کمک های مردمی و پزشکان داوطلب جهادی برای دوا کردن درد مردم و حل مشکلات بهداشتی آنان با آن مقام و جایگاه علمی و اجتماعی، وظیفه خود دانسته که وضعیت درمان بانوان این خطه را بهبود ببخشد، آیا حفاظت از جان و ناموس و دین این قدر زود به فراموشی سپرده شده است که عده ای زبان به کوچک و حقیر کردن این اقدام مومنانه و دلسوزانه کرده اند؟

گویا عده ای آنچنان بغض خوبی ها را در دل خود قرار داده اند، که نه تنها علیه روشن ترین دستورات احکام دین خدا یعنی حفظ عفت و حیاء در جامعه کینه توزانه دست به مقابله می زنند بلکه حتی رعایت جوانمردی را در دفاع از کمک به حل مطالبات مردم این مرز و بوم بر نمی تابند.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه