اقامت در کلبه های جنگلی و چوبی شمال با بهترین قیمت
کد خبر: ١٦٣٦٨٨ تاریخ انتشار: ١٤ دي ١٤٠٠ - ١١:٤٩
صفحه نخست » آخرین اخبار
اقامت در کلبه های جنگلی و چوبی شمال با بهترین قیمت

در شمال ایران مناطق بکر زیادی وجود دارند که همچنان دارای کلبه چوبی در دل طبیعت هستند. بعضی از این کلبه‌ها بازسازی شده و بعضی به همان حالت قدیمی خود باقی مانده‌اند

ممکن است شما هم اقامت در یک کلبه چوبی را در رویاهای خود تصویر کرده باشید. این نوع اقامت در سفر، خاص‌ترین شیوه مسافرت است. بیشترین تعداد کلبه‌های چوبی در جنگل یا کنار دریا هستند. از آنجا که شمال ایران هم دارای جنگل و هم دریا است، تنوع کلبه چوبی در ساحل و میان درختان جنگل بالاست.

 

اجاره کلبه چوبی در جاباما

در شمال ایران مناطق بکر زیادی وجود دارند که همچنان دارای کلبه چوبی در دل طبیعت هستند. بعضی از این کلبه‌ها بازسازی شده و بعضی به همان حالت قدیمی خود باقی مانده‌اند. بر خلاف تصور اولیه، کلبه‌های قدیمی بسیار تمیز هستند و امکانات اولیه را برای زندگی در طبیعت دارند. وسیله گرمایشی، لحاف گرم، تخت راحت، سرویس بهداشتی تمیز، حمام آب گرم و ... از جمله امکانات اولیه کلبه‌های چوبی هستند. کلبه‌های نوساز یا بازسازی شده امکانات و تجهیزات بیشتری دارند و قیمت اجاره آنها نیز نسبت به کلبه‌های ساده بیشتر است.

اقامت در کلبه چوبی شیوه‌ای زیبا برای سفری خانوادگی است. در این نوع اقامتگاه، همه اعضای خانواده در یک محیط دور هم هستند و دیگر کسی برای خودش اتاقی مجزا ندارد. همه مثل دوران قدیم که شاید از خاطر خیلی‌ها رفته باشد، شب‌ها رختخواب‌ها را روی زمین کنار هم پهن می‌کنیم و تا خوابمان ببرد از خاطرات خوش حرف می‌زنیم. صدای خنده ما فضای کوچک کلبه را پر می‌کند و صبح با صدای پرندگان بیدار می‌شویم. واقعا کدام رویا از این رویای کودکانه و ساده خوش‌تر است؟

نکته‌ای که در این مورد می‌توان به آن اشاره کرد است که اجاره کلبه چوبی برای یک جمع دوستانه یا خانوادگی، هزینه سفر را کاهش می‌دهد بی آنکه از کیفیت و لحظه‌های خوش سفر بکاهد. درست است که امکانات کلبه چوبی در اندازه هتل، ویلا یا اقامتگاه بوم‌گردی نیست، اما حال و هوای دل‌انگیز اقامت در آن به مراتب شیرین‌تر از هر نوع دیگری از اقامت است. البته در جاباما می‌توانید به کلبه‌هایی که دارای استخر و فضای سبز وسیع انحصاری هستند نیز دسترسی داشته باشید. تصور ما از کلبه معمولا یک خانه خیلی کوچک است اما با توجه به تنوع بالای کلبه چوبی در شمال، انواع کلبه‌های یک خوابه و دو خوابه نیز برای اجاره در جاباما موجود است. با استفاده از فیلتر تعیین بازه قیمتی برای هر شب، می‌توانید فهرست جاباما را تغییر داده و گزینه‌هایی را در آن نگه دارید که با بودجه موجود برای اجاره محل اقامت در سفر شما سازگار باشند. برای اجاره انواع بوم گردی گیلان روی جاباما حساب کنید.

 

در جاباما دو نوع کلبه چوبی را می‌توانید به صورت اینترنتی اجاره کنید. کلبه ساحلی و کلبه جنگلی. همانطور که از نام آنها پیداست تفاوت این کلبه‌ها فقط در موقعیت جغرافیایی آنهاست. در جاباما هم کلبه چوبی ارزان موجود است و هم کلبه چوبی با امکانات و تجهیزات بیشتر. مناطق مختلفی در شمال هستند که در ییلاقات، دامنه کوه‌ها، کنار ساحل و میان جنگل کلبه‌های چوبی دارند و در جاباما اجاره داده می‌شوند. در ادامه این مطلب چند مورد از این کلبه‌های چوبی در شمال ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

 

کلبه چوبی در شمال ایران

مناطق زیادی در شمال ایران هستند که می‌توان در آنها کلبه چوبی اجاره کرد. استان گیلان، مازندران و گلستان دارای کلبه‌های جنگلی و ساحلی متنوعی در طبیعت بکر خود هستند. کلبه‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم را می‌توانید به سادگی در سایت یا اپلیکیشن جاباما جستجو کرده، پس از بررسی جزییات به صورت اینترنتی هر کدام را دوست داشتید اجاره کنید.

 

کلبه درختی دهکده ما (لاهیجان)

خانه درختی یادآور دوران کودکی است. حتی اگر خودمان بازی در خانه درختی را تجربه نکرده باشیم، در داستان‌ها یا فیلم‌ها با خانه‌های درختی و بازی کودکان در آن مواجه شده‌ایم. اما دهکده ما کلبه‌ای درختی برای عملی شدن رویای بزرگسالان است. حال و هوای این کلبه بی‌نظیر طوری است که آرامش مطلق را به سفر شما هدیه می‌کند و در آن غرق می‌شوید.

در این کلبه زیبا که همه تصاویر آن در جاباما موجود است، یک تخت راحت دو نفره و دو دست رختخواب سنتی برای مهمانان فراهم شده است. دو سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام، لوازم آشپزی، میز نهارخوری، اجاق گاز، بخاری گازی، یخچال و پنکه سقفی از جمله امکانات این کلبه هستند. کلبه درختی دهکده ما دارای یک تراس بزرگ و دلنشین است که مهمانان اوقات خوشی را در آن می‌گذرانند.

 

کلبه آبی (رامسر)

رامسر یکی از زیباترین شهرهای شمالی است که در میان کوه، دریا و جنگل واقع شده است. کلبه آبی رامسر در نقطه‌ای بنا شده که چشم انداز آن از یک سمت به دریا و از سمت دیگر به کوه‌های پوشیده از درختان است. این کلبه چوبی که بسیار با سلیقه چیده شده دارای دو اتاق خواب است. در هر اتاق یک تخت دو نفره وجود دارد و دو رختخواب سنتی نیز در کلبه موجود است. فاصله این کلبه تا دریا ده دقیقه است که این امکان خوبی را برای گردش اطراف کلبه در طول روز یا شب فراهم می‌کند.

آب، برق، گاز، بخاری و کولر گازی، امکانات آشپزی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام، بالکن، پارکینگ، تلویزیون و گیرنده دیجیتال تعدادی از امکانات این کلبه هستند که در جاباما می‌توانید به جزییات بیشتر در مورد این کلبه دسترسی داشته باشید.

 

کلبه چوبی کلاسیک (رامسر)

یکی دیگر از کلبه‌های چوبی جذاب که در رامسر بنا شده، کلبه چوبی کلاسیک است. این کلبه که واقعا کلاسیک است دارای امکانات خوبی برای اقامت است. این کلبه چوبی که جنگلی محسوب می‌شود دارای یک اتاق خواب، دو تخت دو نفره و دو دست رختخواب سنتی است. از دیگر امکانات این کلبه می‌توان به سه تراس با چشم اندازهای متفاوت کوه و جنگل، سرویس بهداشتی ایرانی و حمام، کولر گازی، شوفاژ، بخاری برقی، مبلمان و میز نهارخوری، وسایل آشپزی، تلویزیون و گیرنده دیجیتال اشاره کرد.

با خواندن نظرات کاربران جاباما در مورد اقامت در این کلبه، متوجه می‌شوید که مهمانان این کلبه خاطرات خوبی از اقامت خود در این محل دارند.

 

کلبه چوبی شهبازی (ماسال)

این کلبه زیبا در یکی از دیدنی‌ترین مناطق گیلان قرار دارد. طبیعت ماسال و ییلاقات اطرافش در تمام فصل‌های سال بی‌نظیر است. این کلبه چوبی که قیمت بسیار مناسبی دارد تخت خواب ندارد ولی رختخواب سنتی بسیار گرم و نرمی دارد. این کلبه دارای چهار سرویس بهداشتی ایرانی، فرنگی، دو حمام، بالکن، مبلمان، تلویزیون و گیرنده، لوازم آشپزی و ... است. برای دیدن عکس‌های این کلبه جذاب به جاباما سر بزنید.

 

کلبه گوچین (فومن)

یکی دیگر از کلبه‌های سنتی گیلان، کلبه گوچین است که در فومن واقع شده است. دیوارهای این کلبه متفاوت کاهگلی است و وسیله‌های داخل کلبه واقعا با سلیقه انتخاب و چیده شده‌اند. قیمت کلبه گوچین از مناسب‌ترین قیمت‌هایی است که می‌توانید برای محل اقامت در سفر خود پرداخت کنید.

 کلبه گوچین فومن دارای امکاناتی مانند شومینه، وسایل آشپزی، یخچال، بالکن، باربیکیو، آلاچیق، پارکینگ، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام، رخت خواب سنتی و ... است. فضای روستایی که این کلبه در آن قرار دارد، احوال شما را طی روزهای اقامت در کلبه خوش می‌کند. عکس‌ها و اطلاعات مربوط به این کلبه در سایت و اپلیکیشن جاباما موجود است. اگر هم دوست دارید بدانید سوغات شمال چیست؟ سری به مجله جاباما و مقاله‌هایش بزنید.

 

 





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه