اعتراض به بررسی‌نشدن «قاتل و وحشی» بلاوجه است
کد خبر: ١٦٣٦٨١ تاریخ انتشار: ٠٨ دي ١٤٠٠ - ١٦:٠٨
صفحه نخست » تیتر یک
اعتراض به بررسی‌نشدن «قاتل و وحشی» بلاوجه است

محمدحسین نیرومند، عضو هیأت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر، اعتراض به بررسی‌نشدن «قاتل و وحشی» را بی‌معنی و بلاوجه دانست و توضیحاتی درباره آن ارائه کرد.

 
محمدحسین نیرومند، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری و سینمایی که در چهلمین جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از ۷ عضو هیأت انتخاب فیلم‌های بخش مسابقه حضور دارد، درباره بررسی نشدن فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله توضیحاتی ارائه کرد.
 
او گفت: از حدود ۴۰ فیلم بازمانده به بخش سودای سیمرغ تنها دو فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت الله و فیلم «مسیح پسر مریم» به سرمایه‌گذاری موسسه اوج است که اولی نسبت به ورود به جشنواره چهلم و دومی عدم انتخاب در بخش سودای سیمرغ به شدت معترض‌اند. مطالبی مرتبط با فیلم «قاتل و وحشی» ارائه می‌دهم و اگر زندگی باشد، در یکی دو روز آینده در خصوص فیلم «مسیح پسر، مریم» نیز مطالبی را عرض خواهم کرد.
 
وی نوشته است: کانون کارگردانان سینمای ایران در تاریخ ۵ دی ماه طی بیانیه ای از سینماگران حاضر در هیأت انتخاب خواستند تا به عدم نمایش «قاتل و وحشی» اعتراض کنند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «همچنین از چهلمین جشنواره فیلم فجر نیز خبر ناخوشایندی رسید و آن کنار گذاشته شدن مجدد فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آقای حمید نعمت‌الله است. این فیلم در سال ۹۸ به علت اختلاف سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده از جشنواره کنار گذاشته شد و "هیچ فرم بازبینی و رای گیری هیأت انتخاب در مورد این فیلم" وجود ندارد و به همین دلیل این فیلم توانست سال ۹۹ هم متقاضی حضور در جشنواره شود ولی به علت ممیزی به هیأت انتخاب نشان داده نشد. کانون کارگردانان سینمای ایران کنار گذاشتن غیرقانونی فیلم "قاتل و وحشی" از جشنواره فیلم فجر را محکوم می‌کند و خواستار نمایش این فیلم برای هیأت انتخاب است. بدیهی است نظر هیأت محترم انتخاب فصل الخطاب است.»
 
نیرومند معتقد است: به دو دلیل بسیار ساده این اعتراض عزیزان کانون کارگردانان کاملا بلاوجه است. نخست آنکه در آیین نامه جشنواره چهلم شرط پذیرش فیلم در جشنواره و نمایش آن برای هیأت انتخاب این است که تولید آن سال ۹۹ به بعد باشد. این فیلم در سال ۹۸ تولید شده است و دوم آنکه فیلمی که قبلا متقاضی شرکت در جشنواره بوده است و در بازبینی هیأت انتخاب رد شده است امکان ثبت نام در جشنواره را ندارد. این فیلم در تاریخ ۹۸/۱۰/۱۱ توسط هیأت انتخاب جشنواره سی و هشتم فجر بازبینی شده است. بنابراین به دو دلیل پیشگفته کنار گذاشتن فیلم قاتل و وحشی کاملاً بر طبق مقرارت جشنواره بوده است و اعتراض کانون کارگردانان کاملا بی معنی و بلاوجه می باشد. علیرغم اینکه هم دبیر جشنواره و هم روابط عمومی جشنواره با ارائه سند (فرم بازبینی هیأت انتخاب تصویر۳) در تاریخ ۲ دی ماه به این نوع اعتراضات پاسخ داده‌اند، به نظر می‌رسد انتشار این بیانیه در تاریخ ۵ دی ماه دو دلیل می‌تواند داشته باشد.
 
وی ادامه داد: اول این که عزیزان کانون کارگردانان اصولاً رصد دقیقی از این ماجرا نداشته‌اند! که قاعدتاً این اتفاق برای مجموعه هنرمندان فرهیخته این کانون تعجب برانگیز است و دوم اینکه کانون کارگردانان حمایت صنفی از اعضای خاص خود را در هر شرایطی بر خود فرض و لازم می‌دانند حتی اگر دفاع آنها آشکارا بر خلاف مقرارت و آیین‌نامه‌های رسمی جشنواره فیلم فجر باشد!
 


برچسب ها: قاتل و وحشی»


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه