موارد ممنوعه برای پسردارها
کد خبر: ١٦٣٥٧٢ تاریخ انتشار: ٠٩ آبان ١٤٠٠ - ١٢:٠٥
صفحه نخست » تیتر یک
موارد ممنوعه برای پسردارها

والدینی که دارای فرزند پسر هستند، می بایست موارد ریزی را در تربیت بچه ها رعایت کنند تا فرزندشان به لحاظ رفتاری ، شناختی و هیجانی دچار آسیب نشود.

فرزندپروری فرایند سخت و پیچیده ای است هر چند که به سادگی می نماید اما در واقع موارد زیادی می بایست از سوی والدین رعایت شود تا یک فرزند سالم و صالح تربیت و تحویل جامعه شود، مادر و پدرهایی که دارای فرزند دختر و پسر هستند می بایست موارد متفاوتی را در زمینه های مختلف و در ارتباط با تربیت بچه ها رعایت کنند.

پسردارها فاکتورهای خاص و دختردارها موارد متفاوتی را می بایست رعایت کنند تا فرزندشان به لحاظ جنسیتی و تربیتی به خوبی رشد و پیشرفت کند. در این گزارش چند نکته در زمینه رعایت والدینی که دارای فرزند پسر هستند را مطرح می کنیم که در ادامه می خوانید:

1- حضور پسران در جمع های خانم ها را کمرنگ کنید

پسرتان را در همه جمع های زنانه با خودتان همراه نکنید. اجازه بدهید کودک با پدرش هم وقت بگذراند تا هم روابطتان نزدیک شود و هم خصلت های مردانه را یاد بگیرد. این نکته خصوصا برای بعد از پنج سالگی کاربرد دارد.

خیلی از پسرها را در جامعه می بینید که خصلت های دخترانه بیشتری دارند، در عمق زندگی اینها که می رویم، متوجه می شویم این پسرها بیشتر با مادرانشان همراه شده اند تا با پدران.

 

2-عروسک را از پسرها دریغ نکنید

نگران بازی پسرتان با عروسک ها نباشید.  پسرها نقش پدری را در مهر به عروسک تمرین می کنند پس آنقدر عروسک را از او دریغ نکنید. اجازه بدید با هر وسیله و اسباب بازی که دوست دارد، بازی کند و جنسیت زده نباشید. خود بچه ها به سنی که برسند، تمایلاتشان به لحاظ جنسیتی از جنس مخالف تفکیک می شود پس سعی نکنید در این زمینه مداخله داشته باشید.

3-برچسب جنسیتی به پسرتان نزنید!

وقتی پسرتان روحیه لطیفی دارد و یا رنگ متفاوتی را دوست دارد ، یا زیاد گریه می کند به او برچسب دخترانه بودن نزنید، نگذارید کودک از هویتش بیزار باشد. گریه کردن در دختر و پسر امری طبیعی است و ربطی به دخترانگی یا پسر بودن ندارد، اینکه شما به پسرتان بگویید: بس کن، مثل دخترها گریه نکن! باعث می شود که او احساساتش را مخفی کند. 

 

4- پسرتان را وارد دنیای عاطفی با خود نکنید

هرگز پسرتان را وارد دنیای عاطفی با خودتان نکنید. اگر همسرتان در نیازهای عاطفی شما کوتاهی می کند، آن را با پسرتان پر نکنید. وقتی پسر به نیازهای عاطفی مادر پاسخ دهد، در آینده نمی تواند دختر مورد نظر خود را به خوبی پیدا کند.

این هم یکی از نکات خیلی مهمی است که پدر و مادرها باید رعایت کنند و مثلث عشقی در خانه تشکیل ندهند، مثلا با همسرشان دچار مشکل هستند، فرزندشان را درگیر خود می کنند. یا اینکه مدام از پدرشان بد می گویند و از او یک غول می سازند که پسر از پدر متنفر شود.

 

5-حمام بردن پسربچه ها توسط مادر ممنوع است

حمام بردن پسربچه ها بعد از 5 سالگی توسط مادر ممنوع است. یا این مسئولیت را به پدرش واگذار کنید و یا موقع حمام کردن کامل برهنه نباشید، اینطور کودک نیز دچار تخیلات جنسی و بلوغ زودرس نمی شود.

 

6-اعتماد به نفس‌شان را تقویت کنید

مردانی که در بزرگسالی مورد تحسین قرار می گیرند کسانی هستند که در کودکی توسط والدینشان اعتماد به نفس پیدا کرده اند. سعی کنید در دوران کودکی حس خوبی به بچه ها بدهید و احساس خوب از آنها بگیرید البته این به معنای تربیت فرزند خودشیفته نیست. پسرتان را طوری تربیت کنید که حس خوبی به خودش داشته باشد این امر هم مگر با جلوگیری از توهین و تحقیر میسر نیست.

7-پدر خوبی برایش باشید

2 نکته مهمی که پدران می بایست در تربیت پسرانشان رعایت کنند این است که اول وقت کافی برای بچه ها بگذاندر چرا که خیلی مهم است که همیشه در کنار پسرشان حاضر باشند و دوم اینکه با مادر و خواهرشان و همسرشان ارتباط خوبی داشته باشند از احترام گذاشتن تا محبت و صمیمیت ، این امر به پسر یاد می دهد که چطور به زنان احترام بگذارد.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه