شرط بازگشت شرکت‌های کره‌ای عودت پول‌های ایران است
کد خبر: ١٦٣٥٢٨ تاریخ انتشار: ١٠ مهر ١٤٠٠ - ١٣:٣٧
صفحه نخست » تیتر یک
شرط بازگشت شرکت‌های کره‌ای عودت پول‌های ایران است

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: دستور هوشمندانه و به موقع رهبر معظم انقلاب باعث می‌شود که به قطب اساسی تولید کننده لوازم خانگی تبدیل شویم و این موضوع در عرصه صنعتی و های‌تک، دورنمای بسیار خوبی برای کشور است.

 
 
ابوالفضل ابوترابی با اشاره به ممنوعیت ورود کالاهای کره‌ای به کشور اظهار داشت: نزدیک به ۴ سال پیش شاهد بودیم که با تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه آمریکا، لوازم خانگی کره جنوبی که ۲ برند ال‌جی و سامسونگ را شامل می‌شود، ۷۰ درصد بازار ایران را در دست گرفته بود اما به‌طور ناگهانی و بدون هیچ هماهنگی، بر اساس تحریم‌ها به حرف آمریکایی‌ها گوش دادند و بازاری که۷۰ درصد از آن را در دست داشتند، خالی کردند و از ایران رفتند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در یک اقدام جهادی شبانه‌روزی، تولیدکنندگان داخلی ورق را برگرداندند و در مدت ۳ سال، علیرغم فشارهایی که به دلیل افزایش قیمت لوازم خانگی به مردم آمد،‌ با هزار و ۵۰۰ کارخانه تولید کننده لوازم خانگی، بازار به‌دست لوازم خانگی ایرانی افتاد.

وی تأکید کرد: با همت جهادگونه ۳ ساله تولیدکنندگان لوازم خانگی و حمایت‌‌های کم‌ و بیش مسؤولان مربوطه، این تولیدکنندگان امروز مصداق خنثی‌سازی در زمینه تحریم‌ها هستند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌مان این است که امسال به ۱۰۰ درصد تولید داخلی برسیم و حتی نگاه‌مان صادرات به کشورهای همسایه‌است؛ ما به‌عنوان وارد کننده در کم‌تر از ۴ سال با نگاه جهادی به صادرات لوازم خانگی فکر می‌کنیم.

شرط بازگشت شرکت‌های کره‌ای عودت پول‌های ایران است

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: موردی که رهبر معظم انقلاب ممنوع کردند در شرایطی بود که در اوج بی‌انصافی و نامردی شرکت‌های کره‌ای از ایران رفتند؛ اگر این شرکت‌ها قصد بازگشت داشته باشند به راحتی نیست زیرا خودمان تولید کننده خوبی شدیم و تا پول‌هایمان را ندهند اجازه بازگشت نمی‌دهیم.

وی درخصوص دستور رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: دستور هوشمندانه و به موقع رهبر معظم انقلاب باعث می‌شود که به قطب اساسی تولید کننده لوازم خانگی تبدیل شویم و این موضوع در عرصه صنعتی و های‌تک، دورنمای بسیار خوبی برای کشور است.

ابوترابی در انتها عنوان کرد: امروز تولید کنندگان‌مان در حال رسیدن به مرحله طراحی، فناوری و کارهای ابتکاری در لوازم خانگی هستند و اگر از این موضوع حمایت کنیم یکی از صادرات آینده ایران همین مورد خواهد بود.


برچسب ها: ابوترابی , کره


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه