در اقدامی عجیب اتفاق افتاد؛ ورود کرمانشاهیان به جلسه کنکور با چادر ممنوع!
کد خبر: ١٦٣٢٢٣ تاریخ انتشار: ١٤ تير ١٤٠٠ - ٠٨:٥٨
صفحه نخست » مطالب وسط
در اقدامی عجیب اتفاق افتاد؛ ورود کرمانشاهیان به جلسه کنکور با چادر ممنوع!

کرمانشاه- در اقدامی عجیب در روزهای برگزاری کنکور سراسری در کرمانشاه به صورت اجباری حجاب چادر از سر داوطلبان خانم با وجود تردد آقایان برداشته شد.

 
به گزارش صابرنیوز، پنج شنبه، جمعه هفته گذشته و شنبه هفته جاری همزمان با سراسر کشور آزمون کنکور سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در کرمانشاه برگزار شد.
 
کنکوری که سال‌های سال در حال برگزاری است و قواعد و قوانین آن پس از تجربه‌های متفاوت مشخص و شفاف شده و نیازی به تفسیر ندارد.
 
امسال همانند سال گذشته به واسطه شیوع بیماری کرونا، تعداد حوزه‌های امتحانی افزایش یافته تا حداقل فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری این آزمون بزرگ رعایت شود؛ که در کرمانشاه نیز این مساله با استفاده از ظرفیت حوزه‌های امتحانی مدارس به کار گرفته شد.
 
بر اساس شکایت داوطلبان کرمانشاهی، برخی از مراکز برگزاری آزمون زیر نظر آموزش و پرورش در شهر کرمانشاه، با وجود تردد آقایان در محل برگزاری آزمون به اجبار داوطلبان خانم را به برداشتن حجاب چادر مجبور کردند که در نوع خود اقدامی عجیب به حساب می‌آید.
 
با اطلاع از این مساله خبرنگار مهر پیگیر صحت این ماجرا و بررسی زوایای آن شد.
 
یکی از داوطلبان کرمانشاهی کنکور سراسری ۱۴۰۰ که در حوزه امتحانی زیر نظر آموزش و پرورش استان کرمانشاه آزمون داده بود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بعد از مراحل تفتیش و حضور در محل آزمون از ما خواستند که چادرهایمان را در بیاوریم؛ که در غیر این صورت بر اساس قانون از آزمون دادن افراد چادری جلوگیری می‌کنیم.
 
وی افزود: در اعتراض به این اقدام جمعی از خانم‌ها گفتند که اگر آقایان در محل آزمون تردد ندارند مشکلی با در آوردن چادر ندارند اما هیچ قولی برای عدم تردد آقایان داده نشد که این مساله نشان از امکان تردد آقایان به حوزه امتحانی بود.
 
این داوطلب کرمانشاهی آزمون سراسری تصریح کرد: داوطلبان دیگر به ناچار تسلیم فشار برگزار کنندگان شدند و چادر خود را روی دسته‌های صندلی آویزان کردند اما شخصاً به این مساله تن ندادم و در مقابل این موضوع ایستادگی کردم و مشاهده شد در حین برگزاری آزمون نیز از نیروی خدماتی آقا در محل آزمون استفاده شده بود.
 
در پیگیری‌های خبرنگار مهر حراست اداره کل آموزش و پرورش قول بررسی داد که منتظر این بررسی خواهیم ماند.
 
چادر مانع حضور در کنکور نیست / ‏پیگیر‬ مساله حذف اجباری چادر از کنکور در کرمانشاه خواهیم شد
 
سجاد دادفر مسئول حفاظت فیزیکی آزمون سراسری در کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در هیچیک از برنامه‌های توجیهی برگزاری آزمون به برگزار کنندگان گفته نشده که حجاب چادر مانع برگزاری کنکور است و نسبت به این مساله نیز تذکرات لازم را داده‌ایم که به اجبار نباید مانع حضور افراد چادری شد.
 
وی افزود: قطعاً پیگیر این مساله خواهیم شد تا مشخص شود با چه هدف و مجوزی این اتفاق رخ داده است.
 
گفتنی است، با توجه به اعتراض برخی از داوطلبان کنکور سراسری کرمانشاه نسبت به این موضوع، خبرگزاری مهر تا روشن شدن همه زوایای این اتفاق پیگیر ماجرا خواهد بود و آمادگی خود برای انتشار جواب مسئولین آموزش و پرورش در کرمانشاه و برخورد لازم با متخلفین را دارد.
 


برچسب ها: حجاب, کرمانشاه


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه