از ظریف و جهانگیری تا آشنا و جهرمی؛ «عملیات فریب» کابینه روحانی به نفع لاریجانی/ چرا هیچ‌کس ننگ «دولت سوم روحانی» را به دوش نمی‌کشد؟
کد خبر: ١٦٣١١٨ تاریخ انتشار: ٣٠ ارديبهشت ١٤٠٠ - ١١:٠٢
صفحه نخست » مطالب وسط
از ظریف و جهانگیری تا آشنا و جهرمی؛ «عملیات فریب» کابینه روحانی به نفع لاریجانی/ چرا هیچ‌کس ننگ «دولت سوم روحانی» را به دوش نمی‌کشد؟

حسن روحانی در طول ریاست جمهوری هشت ساله‌اش آنقدر عملکرد ضعیف داشته است که امروز اصلاح‌طلبان و حتی اعضای دولت، خودشان را به آب و آتش می‌زنند تا به مردم بگویند کاندیدای انتخاباتی‌شان ارتباطی با حسن روحانی ندارد

 حسن روحانی در طول ریاست جمهوری هشت ساله‌اش آنقدر عملکرد ضعیف داشته است که امروز اصلاح‌طلبان و حتی اعضای دولت، خودشان را به آب و آتش می‌زنند تا به مردم بگویند کاندیدای انتخاباتی‌شان ارتباطی با حسن روحانی ندارد.

 

به گزارش رجانیوز، علی لاریجانی که در دوران ریاست‌اش بر مجلس شورای اسلامی، با همراهی‌اش با دولت، به نوعی حکم جاده صاف کن روحانی را داشت و اکنون اصلی‌ترین نامزد اصلاح‌طلبان برای انتخابات است، پیش از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در حساب توییتری خود ضمن اعلام خبر کاندیداتوری، با هشتگ نه کلید و نه چکش، تلاش کرد تا ضمن اعلام برائت از روحانی، خود را کاندیدای مستقل معرفی کند.

 

توییت علی لاریجانی پس از ثبت‌ نام در انتخابات | اقتصاد آنلاین

 

 

تلاش لاریجانی برای القای دوگانه‌های سرد انتخاباتی همچون «سیاست، پادگان و دادگاه» و هشتگ «نه کلید نه چکش» که به نظر می‌رسد در راستای تخریب رقبا باشد، حکایت از ترس شدید وی برای یکی دانسته شدن با روحانی و دولت دارد.

 

علاوه بر لاریجانی، حامیان دولتی و اصلاح‌طلب وی نیز در تلاش‌اند تا با فاصله گذاری بین لاریجانی و روحانی، به نامزد اصلی‌شان در این مسیر کمک کنند.

 

صبح امروز حسام‌الدین آشنا مشاور حسن روحانی، با هدف فاصله‌گذاری بین لاریجانی و روحانی به میدان آمد و در حساب توییتری خود نوشت: نه دولت سوم این و نه دولت سوم آن! هیچ دولت سومی مطلوب نیست.

 

 

 

آشنا یک سال قبل در تعریف علی لاریجانی نوشته بود: لاریجانی را در قامت وزیر ارشاد، رئیس صدا و سیما ، دبیر شورایعالی امنیت ملی و رئیس مجلس همواره زیر نظر داشته‌ام و شاهد تعامل و تقابل او با چهار رئیس جمهور بوده‌ام. هرچه گذشته او را پخته‌تر، دوراندیش‌تر و مردم‌گراتر یافته‌ام. او قدر جمهوریت و اسلامیت و ایرانیت نظام را می‌شناسد.

 

 

اخیراً نیز اکانت علی لاریجانی در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس با دعوت آذری جهرمی وزیر ارتباطات حسن روحانی ایجاد شد تا این ظن که دولت حسن روحانی پشتیبان لاریجانی هستند، بیش از پیش تقویت شود. چنانچه پیش از نام نویسی لاریجانی در انتخابات، برخی از رسانه‌ها نیز خبر داده‌اند که لاریجانی با وعده حفظ تیم فعلی وزرای روحانی وارد انتخابات خواهد شد.

 

تیم روحانی رسما لاریجانی را دعوت کرد+ عکس

 

اما آشی که روحانی در این هشت سال برای مردم پخته، آنقدر شور است که جدای از علی لاریجانی، اعضای کابینه روحانی که جزو گزینه‌های اصلی دولت برای انتخابات به شمار می‌رفتند و یا در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرده‌اند نیز خط خود را جدای از خط رئیس دولت تدبیر اعلام می‌کنند.

 

محمدجواد ظریف، در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود با انتقاد از مشروط کردن رفع همه مشکلات به رابطه با کشورهای غربی(!) گفت: «احاله کردن همه مشکلات به خارج یا متهم کردن خارج برای همه مشکلات نتیجه‌اش همین می‌شود که مردم خیال کنند همه راه‌حل‌ها در خارج از کشور است.»

 

وی در پاسخ به این سوال که پس چرا روحانی چنین خط تحلیلی را در جامعه پیاده می‌کرد گفت: «أنارب‌الإبل» بیان این جمله بدین معنی است که من در خصوص عملکرد و تصمیمات خودم پاسخگو هستم و کاری با روحانی و مشی دولت ندارم!

 

ظریف در حالی سعی در جدا نشان دادن خود از عملکرد هشت ساله دولت دارد که خود اصلی‌ترین مهره‌ روحانی برای اجرای ایده مرکزی وی بوده و زمانی که رئیس دولت شعار حل شدن مشکل آب خوردن مردم به واسطه مذاکرات را می‌داد، ظریف با او همراهی می‌کرد.

 

محمد شریعتمداری وزیر کار حسن روحانی نیز که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده، در مصاحبه‌ای گفته است: می‌خواهد دولت سوم خاتمی را تشکیل دهد تا با استفاده از تجربیات آن دولت، موفق‌تر عمل کند.

 

شریعتمداری با این اظهارات به صورت غیر مستقیم اعلام کرده است که کاندیدا شدن او ربطی به دولت ندارد و اتفاقاً به دنبال تداوم دولت تدبیر نیست و قصد دارد که دولت سوم خاتمی را تشکیل دهد.

 

علاوه بر شریعتمداری، حتی اسحاق جهانگیری معاون اول و شریک اصلی حسن روحانی در تمام این هشت سال نیز حاضر نبود که لقب موسس دولت سوم حسن روحانی لقب بگیرد.

 

چند روز قبل از آغاز نام نویسی از داوطلبان ریاست جمهوری، محسن هاشمی خبر داده بود که جهانگیری حاضر نیست کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شود.

 

اما با شروع ثبت نام‌ها، خاتمی، موسوی خویئنی‌ها و کروبی طی تماسی که با جهانگیری داشتند، از وی خواستند تا با ثبت‌نام در انتخابات، نه به‌عنوان نماینده دولت که کمک حال لاریجانی در برابر رقبا باشد تا لاریجانی بتواند دولت سوم روحانی را تشکیل دهد.

 

در هر حال علیرغم همه سعی و تلاش اصلاح‌طلبان و حامیان دولتی علی لاریجانی برای فاصله گذاری بین لاریجانی و روحانی، ارتباط نزدیک این دو شخصیت موضوعی نیست که به این راحتی بتوان انکارش کرد.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه