محمد عباسی، وزیر ورزش دولت دهم: موفقیت دولت‌های احمدی‌نژاد بخاطر وزرایش بود
کد خبر: ١٦٣٠٢٨ تاریخ انتشار: ٣١ فروردين ١٤٠٠ - ١٧:٥٥
صفحه نخست » مطالب وسط
محمد عباسی، وزیر ورزش دولت دهم: موفقیت دولت‌های احمدی‌نژاد بخاطر وزرایش بود

آنچه را از شکوه و موفقیت دولت های نهم و دهم سراغ داریم حاصل زحمات اینهاست و تجارب خوبی دارند. در جلسات به این تصمیم رسیدیم که وحدت گفتمانی، ولایتمدارانه و انقلابی را تقویت کنیم، اما اینکه برای انتخابات ائتلاف کنیم، تاکنون چنین چیزی مطرح نشده است.

 
محمد عباسی، وزیر تعاون دولت نهم و وزیر ورزش و جوانان در دولت دهم برای حضور در انتخابات اعلام کاندیداتوری کرده استو عباسی در گفتگو با تسنیم گفته است در سال 96 هم امدم ولی به خاطر حضور آیت الله رئیسی کنار کشیدم.

به گزارش صابرنیوز، بخش هایی از گفتگوی جدید او را خواهید خواند:

** آمادگی دارم برنامه‌هایم را به شورای ائتلاف ارائه کنم

برنامه هایتان را به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ارائه کرده اید؟
عباسی: هنوز  از من برنامه ام را نخواسته اند، اما هر زمان لازم باشد آمادگی دارم رئوس برنامه هایم را خدمتشان ارائه کنم.

** با احمدی‌نژاد نه جلسه داشتم و نه مشورت کردم

شما در دولت آقای احمدی نژاد وزیر بودید، آیا برای حضور در انتخابات آینده با ایشان هم مشورت کردید؟ قبلا اخباری مبنی بر حمایت آقای احمدی نژاد از شما هم شنیده شده بود.

عباسی: برخلاف دولت سازندگی و اصلاحات که حزب کارگزاران و مشارکت را تشکیل دادند و همچنان دور محوری با همان تفکر  به نام آن رییس دولت می چرخند،  دولت آقای احمدی نژاد، دولت حزبی نبود که اعضای آن بعد از دوره هم با رئیس دولت پیوستگی داشته باشند.

بدنه دولت‌های نهم و دهم گروه کثیری از متدینین و نیروهای قابل در حوزه اجرا بودند که هم مردم حلاوت فعالیت های آنان را چشیدند و هم مقام معظم رهبری بارها به آن خدمات برجسته اشاره فرمودند. بنابراین بعد از دولت ارتباط تشکیلاتی و برنامه ریزی های هماهنگ با احمدی نژاد نداشتیم و مشورت و هماهنگی هم در این مورد نداشته‌ام اما چون من در بین اعضای دولت، جزو معدود افرادی بودم که دو دوره وزیر آقای احمدی نژاد بودم، قالب بدنه دولت نهم و دهم  سمت و سوی بیشتری به من دارند.

** می خواهم «دولت برای مردم» را تشکیل دهم

شما مهمترین مسئله امروز کشور را چه چیزی می‌دانید و انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باید چه چیز را تغییر دهد تا وضعیت بهتر شود؟
عباسی: بنا است من «دولت برای مردم» را تشکیل بدهم تا تحولاتی را که در اصلاح امور در نظر دارم در نظامات اقتصادی، مدیریتی و فرهنگی اجتماعی انجام دهم.

** وضعیت اقتصاد مردم اورژانسی است

معتقدم باید در همه جوانبی که جامعه ایران با مشکلات مواجه است تحول ایجاد کنیم. در نظامات اقتصادی، خصوصاً بخش‌های بانکی، پول و سرمایه. نظامات اجرایی و مدیریتی جامعه و همچنین در نظامات اجتماعی و فرهنگی. البته کسی که در جریان مسائل کشور باشد، می داند معیشت مردم در حال حاضر یک مسأله  اورژانسی است که باید در اولین قدم‌ها برطرف شود. گرانی ها، تورم و مشکلات اقتصادی به حدی رسیده هر دولتی سر کار بیاید باید با اولویت به این مسائل برسد.
جریان تولید در کشور باید تقویت شود چون تولید اشتغال فراهم می کند و ارزش پول ملی را بالا می برد. تقویت تولید به جریان اقتصاد مقاومتی کمک کرده و کشور را از نیازهای خارجی مصون نگه می‌دارد و اثر تحریم ها را کاهش می‌دهد. اینها همه به شتاب بخشی در تولید وابسته است که اگر من پیروز انتخابات باشم، از اولویت های جدی کارم است.

سال‌های زیادی با جوانان کار کرده و مسائل مرتبط با اشتغال را موضوعات مهم و فوری جوانان می دانم. مسکن هم همینطور. در وزارت تعاون طراحی برای این برنامه ها داشتیم و در وزارت ورزش هم موضوع مربوط به جوانان را دنبال می کردم. بنابراین به برنامه ها تسلط دارم و اینها را از مهمترین برنامه های خود می دانم.

همچنین در یک نگاه بالاتر، مسائل فرهنگی جامعه است که باید به صورت ریشه ای به آن پرداخت. چون بسیاری از مسائل اقتصادی که نقصان ایجاد کرده پایه فرهنگی دارد، به عنوان مثال درستکاری، پاکدستی و صداقت همه اینها ریشه فرهنگی دارد.

مسایل خانواده، ازدواج آسان و پایدار، گرفتاری های خانواده ها و معضل طلاق که متأسفانه رو به افزایش است  که گاه ریشه در موضوعات معیشتی دارد، از دیگر مسائل جامعه است. باید دیدگاه های فرهنگی و ایمانی جامعه تقویت شود تا نسل جوان از این جهت مصونیت پیدا کند. لذا بدون سخت گیری های غیر معقول مسائل فرهنگی را  از موضوعات مهم می دانم که هر دولتی باید به آن توجه داشته باشد

** موفقیت دولت دهم بخاطر وزرایش بود

خبر دارید که چند نفر از وزرای دولت های نهم و دهم در این دوره داوطلب کاندیداتوری ریاست جمهوری هستند؟ اصلا با اینها جلسه دارید، اگر تصمیمشان بر این باشد که با یکدیگر ائتلاف کنند شما هم شرکت می‌کنید؟
عباسی: بعد از دولت دهم جلسات متعددی با وزرای دولت های نهم و دهم و بدون حضور رئیس دولت داشتیم چون اکثر این وزرا نیروهای ولایتمدار، با انگیزه و خادم نظام هستند و آنچه را از شکوه و موفقیت دولت های نهم و دهم سراغ داریم حاصل زحمات اینهاست و تجارب خوبی دارند. در جلسات به این تصمیم رسیدیم که وحدت گفتمانی، ولایتمدارانه و انقلابی را تقویت کنیم، اما اینکه برای انتخابات ائتلاف کنیم، تاکنون چنین چیزی مطرح نشده است.

تعدادی از دوستان اکنون در مجلس شورای اسلامی خدمت می کنند و تصورم این است که جایگاه مجلس رفیع است و جامعه باید در عمل ببیند نیروهای ولایتمدار دنبال پست و مقام نیستند.

توصیه این بود که دوستان ما باید مجلس را جدی بگیرند تا اقدامات قوی و‌کارگشا انجام شود تا مردم اعتماد پیدا کنند الحمدلله هستند افراد دیگری که در دولت ایفای نقش کنند و در صحنه باشند.

سال ها دولت در اختیار نیروهای انقلابی نبوده و از سوی دیگر دولتی که بیشترین نیروهای انقلابی در آن تمرکز داشتند دولت های نهم و دهم بودند و اینها بخشی از ظرفیت و تجربه اجرایی کشور هستند.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه