پویش دعوت از «سعید جلیلی» اعلام موجودیت کرد
کد خبر: ١٦٢٩٧٠ تاریخ انتشار: ٠٧ فروردين ١٤٠٠ - ١١:٢١
صفحه نخست » مطالب وسط
پویش دعوت از «سعید جلیلی» اعلام موجودیت کرد

اشرافیتِ سرمایه‌سالارِ غرب‌گرا از سویی با زمینه‌سازی برای سرمایه‌داری، تبعیض و فشار به مردم و از سوی دیگر با انفعال و تسلیم و گره زدن همه مشکلات به غرب، معطل کردن بخش عمده‌ای از ظرفیت‌ها و تعویق اصلاحات ضروری داخلی، این ناکارآمدی‌ها را تعمیق کرده است.

 پویش «انقلاب از نو، احیای رویای ایرانی» برای دعوت از دکتر سعید جلیلی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری کار خود را آغاز کرد.
 
متن کامل بیانیه این اعلام موجودیت د ر ادامه در اختیار مخاطبان محترم قرار گرفته است:
 
کشور در دهه پنجم انقلاب اسلامی با وجود پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف، با حجم گسترده ناکارآمدی‌های حاصل از موتور خسته نهاد دولت، گره زدن همه مشکلات به خارج از جانب غرب‌گرایان، ممانعت محافظه‌کاران و پدرخوانده‌ها از تغییر، نابرابری و تبعیض در فرصت‌ها و امکانات و بی‌توجهی به مردم مواجه است که امکان ایجاد ضرر برای همه و سود عده‌ای معدود از سرمایه‌سالاران، مفسدان، دلالان، رانتخواران، وارداتچی‌ها، خام‌فروشان و… را فراهم آورده و موجب نارضایتی قشرهای مختلف مردم شده است.
 
اشرافیتِ سرمایه‌سالارِ غرب‌گرا از سویی با زمینه‌سازی برای سرمایه‌داری، تبعیض و فشار به مردم و از سوی دیگر با انفعال و تسلیم و گره زدن همه مشکلات به غرب، معطل کردن بخش عمده‌ای از ظرفیت‌ها و تعویق اصلاحات ضروری داخلی، این ناکارآمدی‌ها را تعمیق کرده است. مهمترین عامل بحران فعلی در اداره کشور و زندگی مردم، مسیر اشتباه و محاسبات غلطِ مبتنی بر اعتماد به دشمن است که در فرایند منتهی به برجام نمود یافت و در طول دهه گذشته به تعطیلی تولید، بحران معیشت و کوچک شدن سفره مردم، تعمیق تبعیض و بحران اقتصادی انجامیده است.
 
از سوی دیگر فرصت‌ها و ظرفیت‌های بر زمین مانده داخلی و خارجی زیادی موجود است که مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. با وجود تلاش‌های بسیار جوانان به‌ویژه جوانان انقلابی برای نوآوری، تحول‌ و اصلاح در حوزه‌های مختلف، موانعی نظیر محافظه‌کاری و غربگرایی مانع از فراگیری و به ثمر نشستن آن‌ در سطح ملی است.
 
کشور احتیاج به «دولت انقلابی» دارد که به این رویه‌های غلط پایان دهد. دولتی که در برابر وضع موجود اداره کشور بایستد و با ایجاد تغییر و اصلاح واقعی، امید ایجاد کند.
 
دولتی که به‌جای فروکاستن مسائل کشور به خواست آمریکایی‌ها، با همه دنیا تعامل کند؛ بجای تنش‌زدایی تهدیدها را از بین ببرد؛ بجای گره زدن معیشت مردم و اداره کشور به خارج، ظرفیت‌های درون کشور را فعال کند، سیاست خارجی و دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی را از رکود و فلج، خارج کند.
 
عدالت را به‌جای انحصارها و فرصت‌های نابرابری که تبعیض را تعمیق می‌کند و امکان تحرک اجتماعی برای اقشار مختلف را از بین می‌برد، برقرار کند تا اقتصاد کشور به ضرر همه و به سود عده‌ای معدود نباشد و هر جوان ایرانی فارغ از سطح درآمد، قومیت، تحصیلات، منطقه زندگی و گرایش سیاسی بتواند با تلاش خویش، عزتمندانه زندگی کند و امکان دستیابی به «حیات طیبه» برای همه فراهم شود.
 
تأمین حقوق اساسی مردم‌ مثل خوراک، پوشاک، مسکن، آموزش و بهداشت و رفع فقر را سرلوحه فعالیت‌هایش قرار دهد و برای آن برنامه مشخص داشته باشد؛ بالاتر از آن ضمن اولویت دادن به مستضعفان در تصمیم‌گیری‌ها و از بین بردن فقر مطلق و نابرابری‌ها، امکانی ایجاد کندکه مردم، فرصت، انگیزه و امکان برای رشد معنوی و فرهنگی و مشارکت فعالانه در مدیریت کشور داشته باشند.
 
به مردم برگردد و به پشتوانه و به‌توان ملت، تحول‌آفرینی کند. انجام کار درست و به‌نفع مردم را نیز به عوام‌فریبی و بازی با اهوای عمومی ترجیح دهد. نگاه راهبردی صحیح و شناخت دقیق از اولویت‌ها و مسائل کشور داشته باشد و در قبال کم‌کاری‌ها و پرکاری‌های بی‌هدف، کشور را در مسیر درست قرار دهد و کار بر اساس برنامه صحیح و شناخت عینی از نیازهای کشور را محور قرار بدهد. و نظام برنامه‌ریزی را بر اساس اقتضائات، ظرفیت‌ها و نیازهای عینی کشور اصلاح کند.
 
بجای صرف تغییر تعدادی مدیر و نصب وابستگان، در سازوکارها و ساختارهایی را که کشور را زمین‌گیر کرده است، تغییر ریشه‌ای ایجاد کند. دولتی که در آن هر جوان بدون هیچ‌گونه وابستگی بتواند براساس صلاحیت‌هایش در نظام مدیریتی کشور رشد کند.
بنایش بر این باشد که هیچ ظلمی انجام ندهد، هیچ ظلمی را تحمل نکند و هیچ مظلومی در آن رها نشود.
به‌جای دست کردن در جیب مردم، به بهبود معیشت آنها کمک کند و بالاتر از ان زندگی، اندیشه، علم و فناوری را به‌گونه‌ای رشد دهد که داشته‌های دیگر ملت‌ها برای هیچ یک از ملت ایران آرزو نباشد و تمدن نوین ایرانی اسلامی را در عمل محقق کند.
مقابل زیاده‌خواهان، متحجران و سرمایه‌سالاران داخلی و دشمنان خارجی بایستد، اما فضای عمومی کشور را مهر، محبت و پرهیز از عمده کردن تضادها قرار دهد.
 
در یک کلمه  «رویای ایرانی» را که انقلاب اسلامی آفرید، دوباره احیا کند.
 
تشکیل این دولت، احتیاج به شکل‌گیری این اراده در مردم، و پرچمداری آن به وسیله آحاد جوانان، به‌ویژه جوانان انقلابی پیشرو دارد که بدون هیچ‌گونه شرمندگی و عقب‌نشینی از شعارهای انقلاب، کوله‌بار اصلاح‌گری و تحول را به دوش بگیرند. این به آن ‌معنا است که آحاد جوانان نسبت به انقلاب، احساس مسئولیت کنند و بار پیشبرد آن، همراه کردن مردم و مقابله با موانع را به دوش بگیرند. چه این «دولت در پاستور» شکل بگیرد چه «در میدان انقلاب»  و از درون جامعه به‌دنبال ایجاد موج تحول‌خواهی باشد.
 
عنصر پیشبرنده، نماد و مدیر این حرکت، علاوه بر «داشتن تصویر جامع به آرمانها»، باید دارای «نگاه راهبردی»، «جهت‌گیری درست»، «تحول‌خواهی»، «برنامه برای اداره کشور» آن هم نه «برنامه انتخاباتی و شب انتخاباتی و جمع‌شده از دیگران» که «جوشیده از دل سالها تجربه و برخورد مستقیم»، «رویکرد انقلابی»، «آشنایی با مسائل از کف صحنه و حوزه‌های تخصصی»، «سابقه و درگیری مستقیم با بدنه‌های اجرایی و حاکمیتی»، «مخالفت اساسی با وضع موجود و پرهیز از محافظه‌کاری»، «امکان بسیج آحاد جوانان به ویژه جوانان انقلابی»، «نسبت داشتن سابقه و اندیشه و عملش با این الگو» باشد.
 
از میان چهره‌های سیاسی درون کشور با وجود عناصر متعدد و ضمن احترام به انها بیشترین کسی که در این سطح قابل بحث و بررسی است، «دکتر سعید جلیلی» است. وی می‌تواند سرمایه‌ سالها تجربه و اجرا و فهم و به‌ویژه هشت سال متمرکز برنامه‌ریزی و اصلاح‌گری در قالب «دولت سایه» را حتی بدون داشتن مسئولیت مستقیم به اجرا تبدیل کند و آحاد جوانان به ویژه جوانان انقلابی را که خود سال‌ها در برخورد مستقیم با بسیاری از آنها بوده است، بسیج کند و به صحنه بیاورد. وی می‌تواند به‌عنوان شایسته‌ترین فرد برای تشکیل «دولت انقلابی»، ضمن برگرداندن رویه‌های غلط کنونی اداره کشور به مسیر صحیح، با ایجاد امید برای مردم، با دگرگونی بنیادی شرایط کشور، بی‌اثر کردن فشار دشمن و تحریم‌ها، زمینه تحقق واقعی «گام دوم انقلاب» را فراهم آورد.
 
لذا ما جمعی از جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب از«دکتر سعید جلیلی» برای حضور در صحنه انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری دعوت می‌کنیم. این به‌معنای عقد اخوت بستن با فرد نیست، به‌‌معنای دعوت ضمن همراهی و نظارت از جانب جوانان انقلابی است. مادام که این جهت‌گیری‌ها در ایشان هست این همراهی با نظارت و رویکرد انتقادی برقرار است. لذا ما از ایشان و آحاد مردم ایران به ویژه جوانان در اقصی‌نقاط کشور دعوت می‌کنیم به پویش«انقلاب از نو، احیای رویای ایرانی» بپیوندند. این پویش نه صرف دعوت به فرد، که بازخوانی اصول مورد کم‌توجهی قرارگرفته انقلاب و توجه دادن به نیازها و ظرفیت‌های کشور و آگاه‌کردن مردم و فعال کردن ظرفیت‌های خودجوش مردمی است که از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی jalili1400.com به اعلام مواضع خواهد پرداخت.
 
همه با هم برای ساختن دوباره کشور با تشکیل دولت انقلابی




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه