بیانیۀ جمعی از هیئات مذهبی قم در واکنش به اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا
کد خبر: ١٦٢٨٨٧ تاریخ انتشار: ٣٠ دي ١٣٩٩ - ٠٤:٠٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
مسئولان قم پاسخگوی گزارش‌های غلط باشند:
بیانیۀ جمعی از هیئات مذهبی قم در واکنش به اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

هیئات انقلابی و قرارگاههای جهادی در تبعیت از فرامین ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهند بود اما چنانچه رفتارهای اخیر پیگیری نگردد و گزارش دقیق‌ و صحیحی به مردم داده نشود آتش به اختیار عمل خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه 598، در پی اظهارات خلاف واقع «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، هیئات مذهبی و قرارگاههای جهادی استان قم با صدور بیانیه‌ای مشترک به این موضوع واکنش نشان دادند.

برنامه هیئت‌های مذهبی قم در دهه اول محرم/ شهر رخت عزا بر تن کرد - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

در بخشی از این بیانیه آمده است: هیئات انقلابی و قرارگاههای جهادی در تبعیت از فرامین ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهند بود اما چنانچه رفتارهای اخیر پیگیری نگردد و گزارش دقیق‌ و صحیحی به مردم داده نشود آتش به اختیار عمل خواهیم کرد.

 متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

پیرو گزارش دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت به اعضای ستاد ملی کرونا و انتشار منتخبی از تصاویر به نشانه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط عزاداران قم، ما هیئات مذهبی و قرارگاههای جهادی قم اعلام می‌داریم:

۱. هیئات انقلابی و قرارگاههای جهادی قم از آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا تا کنون در مقابله و پیشگیری از گسترش این بیماری و کمک به کادر درمان و محرومان و سالمندان و… بیشترین خدمات را ارائه کرده‌اند که بر هیچ‌کس پوشیده نیست‌.

۲. برگزاری منظم مجالس عزاداری ماه محرم و صفر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در قم نیز سند دیگری از افتخارات غیرقابل انکار هیئت‌های قمی است که گزارش‌های خبری آنها نیز بارها منتشر گردید.

۳. چنانچه همکاری و تلاش کادر درمان و نیروهای هیئتی انقلابی‌ و جهادی قم در کنار همراهی مردم شریف قم نبود، شاهد تغییر وضعیت کرونایی قم از قرمز به آبی نبودیم و نادیده‌ گرفتن این همه مجاهدت، اقدامی مذموم و مشکوک است.

۴. هیئات مذهبی قم در ایام فاطمیه و عزای حضرت صدیقۀ طاهره سلام‌الله علیها نیز رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا به فرمودۀ رهبر انقلاب اسلامی را بر خود فرض دانسته و برگزاری مجالس با حفظ مقررات بهداشتی لازم را رقم زدند گرچه ممکن است برخی نیز کوتاهی کرده‌ باشند اما تعمیم آن به قم و اینکه تنها ۳۰ درصد رعایت صورت گرفته، قطعا گزارشی ناصحیح و سوگیرانه است.

۵. ما به عنوان نیروهای هیئتی انقلابی و جهادی قم از مجمع نمایندگان استان خواستار پیگیریِ نحوۀ تهیه و صحت و‌ سقم این قبیل گزارش‌های سیاه‌نمای ارسالی به ستاد ملی گرونا هستیم و از مسئولان دستگاههای نظارتی و امنیتی استان خواهان برخورد با همۀ عوامل قم‌هراسی می‌باشیم.

۶. بار دیگر‌ اعلام می‌داریم هیئات انقلابی و قرارگاههای جهادی در تبعیت از فرامین ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای تابع تصمیمات سناد ملی کرونا خواهند بود اما چنانچه رفتارهای اخیر پیگیری نگردد و گزارش دقیق‌ و صحیحی به مردم داده نشود، آتش به اختیار عمل خواهیم کرد.

امضا کنندگان: قرارگاه جهادی موج‌الحسین؛ هیئت محبین اهل‌بیت؛ قرارگاه جهادی امام‌رضا؛ تکیۀ شاه خراسان، حسینیۀ شهدا، هیئت حضرت معصومه؛ هیئت حیدریون؛ هیئت عزاداران مسجد درخت‌پیر؛ حسینیه زفرات؛ مسجد حضرت زینب‌کبری؛ مجموعه حدیث غربت؛ هیئت جوانان قمر بنی هاشم؛ مجمع عاشقان حضرت محسن؛ هیئت یازهرا؛ هیئت بنی‌الزهراء؛ هیئت خادم الحسین؛ هیئت یازینب؛ مجمع کوثر ولایت؛ هیئت کف‌العباس؛ مسجد حضرت ابالفضل؛ هیئت ام‌ابیها؛ مسجد امام حسین؛ هیئت حسینیون






Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه