تغییرات "خندوانه"، فرار رامبد جوان و دلتنگی جناب‌خان
کد خبر: ١٦٢٨٣٣ تاریخ انتشار: ٢١ دي ١٣٩٩ - ١١:٣١
صفحه نخست » مطالب وسط
تغییرات "خندوانه"، فرار رامبد جوان و دلتنگی جناب‌خان

پیگیری‌ها نشان می‌دهد "خندوانه" با تکمیل دکور و شرایط تولید، به دنبال شروع تولید از بهمن‌ماه است. با "جناب‌خان" مذاکره شده و باید منتظر اتفاقات جدید بمانیم.

 
 
ابراز دلتنگی محمد بحرانی برای عروسکی ماندگار و محبوب، ذهن ما را به این سمت برد که این دلتنگی آغازِ کار جدیدی است یا خیر. پیگیری‌های تسنیم نشان می‌دهد با بحرانی به عنوان صداپیشه "جناب‌خان" صحبت شده اما باید دید که رامبد جوان با "جناب‌خان" برمی‌گردد و یا اتفاقات دیگری خواهد افتاد؟
 
برنامه تلویزیونی خندوانه , تلویزیون , صدا و سیما , رامبد جوان , شبکه نسیم ,
 
بحرانی در پست اینستاگرامی‌اش نوشته: لبو لبو/گلِ گلبند لبو/لبو لبو/ داغ و خوشمزه لبو/ لبو لبوووووووووو
 
قسمت اول: "جناب‌خان"
 
هنرمندی که عروسک‌های تلویزیونی محبوبی مثل ببعی و آقای هم ساده و در "خندوانه" با عروسکی به نام "جناب‌خان" وارد شد. عروسکی که هم منتقد بود و هم دغدغه‌مند؛ اشرافِ کاملش بر مباحث روز از نکات قابل توجهی بود که همواره این عروسک را در صفِ بهترین‌های تلویزیون قرار می‌داد.
 
سکویی قابل اتکا در "خندوانه"
 
رفته رفته "جناب‌خان" به سکویی قابل اتکا در "خندوانه" تبدیل شد که در فراز و نشیب‌های برنامه‌سازی، بسیار به رامبد جوان کمک می‌کرد تا برنامه‌اش افت نکند. همچنان که غیبت چند وقته "جناب‌خان" در این برنامه تلویزیونی نشان داد چقدر حضور این عروسکِ محبوب، حائز اهمیت است.
 
"جناب‌خان" برمی‌گردد؟
 
در همان رایزنی‌های نخستِ شروع پیش‌تولید "خندوانه" سؤال بسیاری این بود که آیا محمد بحرانی در فصل هفتم کنار رامبد جوان خواهد بود یا خیر؟ پیگیری‌ها مشخص می‌کند که قرار است "جناب‌خان" در این فصل حضور داشته باشد صحبت‌هایی با بحرانی شده اما هنوز قطعی نیست.
  
فرار از کلیشه شدن!
 
همیشه برای حفظ و تقویت برخی از برندها نکته‌ای که گروه برنامه‌ساز و هنرمند را رنج می‌دهد این است در فصل‌های بعدی و اتفاقات جدید، کار موفق‌تری را از خودش بروز دهد. اتفاقی که رامبد جوان هم بارها به آن اشاره کرد و آن بازگشت با طرح و ایده جدید است. او حتی در گفت‌وگوی با تسنیم درباره مراقبت از پرداخت‌های تکراری و به کلیشه نیفتادن، گفت:
 
"همیشه در ساخت و پرداخت برنامه در فصل اول "خندوانه" تاکنون خلاقیت و نوآوری یک امر ویژه و جدی در دستور کار قرار گرفته و تا زمانی که این نوآوری‌ها مستدام باشد ما و خندوانه میهمان منازل مردم خواهیم بود. هر بار سعی می‌کنم با ایده‌ای جدید برگردم."
 
برنامه تلویزیونی خندوانه , تلویزیون , صدا و سیما , رامبد جوان , شبکه نسیم ,
 
مراقبت از عروسکِ محبوب
 
همان نکته‌ای که حتماً دغدغه صداپیشه "جناب‌خان" و "خندوانه" است که این عروسک با اتفاق و ماجرا و قصه‌های جدیدی وارد شود. در واقع افت نکند و همان دل‌انگیزی سابق را برای مخاطب داشته باشد. رامبد جوان پیش از این درباره "جناب‌خان" هم به این نکته اشاره کرده بود: "سخت مراقبت می‌کنیم که شوخی‌های "جناب‌خان" تکراری نشود."
 
 
قسمت دوم: خندوانه و شروعِ تولید
 
یادتان باشد "خندوانه" جزو برنامه‌هایی است که حتی در زمان بازپخش‌های متعدد هم طرفداران خاصِّ خودش را دارد. برنامه رامبد جوان فقط با چهره‌های سرشناس سینما و تلویزیون گفت‌وگو نکرد و به سراغ اصناف و اقشار و کارشناسان مختلفی رفت، حتی وارد سیاست هم شد. یکی از مصادیقِ بارز آن حضور غلامعلی حدادعادل بود که درباره خنده، شادی و زبان فارسی گفت‌وگو کردند.
 
برنامه "خندوانه" رفته رفته به سراغ چالش‌های جدیدی مثل استندآپ کمدی و کشف استعدادهای جدید طنز رفت. کاری که بسیاری این روزها از آن به عنوان مسابقه استعدادیابی یاد می‌کنند. البته نقاط ضعفی هم در برهه‌ای به سراغِ رامبد جوان آمد؛ وقتی که میهمانان تکراری می‌شدند و یا برخی از پلاتوها و حتی مسابقه‌ها آن جذابیتِ سابق را نداشتند.
  
رامبد جوان سعی می‌کرد برای فرار از کلیشه نشدن، هر بار سراغِ چالشی دیگر برود و حتی در این راستا برنامه‌ آیتمی کوتاهی را هم به نام "قاچ" طراحی کرد اما این برنامه چندان موفق نبود و نتوانست ماندگار شود. رامبد جوان به هر حال دو سالی است از آنتنِ تلویزیون دور است و در این دوران، شبکه نسیم بارها برنامه "خندوانه" را به صورت فصلی یا منتخب پخش کرده است.
 
فصل هفتم "خندوانه" قرار بود از عید نوروز 1399 آغاز شود اما شدت و حدّت کرونا اجازه نداد و رامبد جوان ترجیح داد انصراف دهد و تولید سری جدید را به زمانی دیگر موکول کند. مدتی دیگر ساخت مسابقه خنداننده‌شو، ذهن‌ها را به این سمت برد که کارگردان و مجری "خندوانه"، برنامه جدید خودش را با نام دیگری در شبکه نمایش‌خانگی می‌سازد اما پست اینستاگرامی رامبد جوان به همه این شایعات پایان داد و او اعلام کرد آبان‌ماه با فصل هفتم "خندوانه" برمی‌گردد.
 
برنامه تلویزیونی خندوانه , تلویزیون , صدا و سیما , رامبد جوان , شبکه نسیم ,
 
آرام نشدن کرونا و طولانی شدن مقدمات کار، وعده رامبد جوان را عملی نکرد و چندی بعد با لایو آقای مجری گروه "خندوانه" بعد از 2 سال غیبت، رسماً وارد مرحله پیش‌تولید شدند. کاری که به تعبیرِ رامبد جوان قرار است اتفاقاتی مثل "مسابقه خنداننده‌شو3" را داشته باشد و در تلاشند با تکمیل دکور و مقدمات کار، بهمن‌ماه تولید فصل هفتم را آغاز کنند.
 
دوران‌ها و اتفاقات مرسومِ "خندوانه"
 
برنامه با مقدمه رامبد جوان شروع می‌شد و پس از آن او و حضار، ترانه شاد برنامه را می‌خواندند. بعد، میهمان برنامه را همراه با تشویق به داخل دعوت می‌کنند. در میان مصاحبه، گفت‌وگویی با دوستان و همکاران وی نشان داده می‌شد. گفت‌وگو با مهمان با شوخی و خنده همراه است. از میهمان برنامه خواسته می‌شد که پنج ثانیه به سمت دوربین لبخند بزند و مردم با فرستادن پیامک، در برنامه پایانیِ هر هفته بهترین لبخند را گزینش می‌کنند. در طی برنامه، نیما شعبان‌نژاد و جناب‌خان (فصل‌های 2و3) نقش‌آفرینی می‌کردند.
 
در فصل چهارم عروسک جناب‌خان از برنامه خارج شد و 4 عروسک برادر به برنامه دعوت شدند که پس از حضور ناموفق آن‌ها از این برنامه کنار گذاشته شدند. در فصل پنجم خندوانه که با بازگشت جناب خان نیز همراه بود.
  
برای نخستین بار برنامه در سه شب آخر هفته (روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه) روی آنتن می‌رفت و زمان برنامه مقدار قابل توجهی افزایش یافته بود. این روند در فصل ششم هم ادامه یافت. از بخش‌های دیگر برنامه می‌توان به استندآپ کمدی، مسابقه، میان‌برنامه (مصاحبه با مردم)، انیمیشن و نماهنگ اشاره کرد.
 
در روزهایی که "دورهمی" قسمت‌های پایانی فصل چهارم را می‌گذراند و مهیای فصل پنجم با اتفاقاتِ جدید می‌شود قرار است "خندوانه" فصل جدید خودش را در فصل زمستان آغاز کند و در ایام نوروز هم ویژه‌برنامه‌ای را تدارک ببیند. باید دید که رقابت جدید "خندوانه" با برنامه "دورهمی" مهران مدیری و برخی از برنامه‌های پربیننده تلویزیون به کجا خواهد رسید؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم دست‌اندرکاران برنامه با چه اتفاقاتی در راهِ آنتن‌اند.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه