مرگ تلخ دختر ۱۵ ساله پس از تجویز غلط قرصهای درمان جوش صورت!
کد خبر: ١٦٢٧٧٣ تاریخ انتشار: ١١ دي ١٣٩٩ - ١١:٤٨
صفحه نخست » تیتر یک
مرگ تلخ دختر ۱۵ ساله پس از تجویز غلط قرصهای درمان جوش صورت!

دختری ۱۵ ساله که گوینده رادیو در زاهدان نیز بود، پس از تجویز غلط قرصهای درمان جوش صورت، به کام مرگ فرورفت.

 
آیناز امید؛ دختری 15 ساله که یکی از مجریان نوجوان رادیو در زاهدان بود، پس از مصرف داروهای مربوط به جوش صورت به کام مرگ فرورفت.
 
مادر این دختر در این رابطه گفت: دخترم از چهار تا پنج سالگی در برنامه کودک همراه با خودم در رادیو اجرا می‌کرد و صدای وی برای کودکان استان سیستان و بلوچستان بسیار آشنا بود، دخترم در سنین بالاتر نیز برنامه نوجوان را به مدت چهار سال اجرا می‌کرد.
 
وی با بیان اینکه دخترم هیچ مریضی نداشت و تنها از مدتی قبل پوستش جوش می‌زد، گفت: دخترم را نزد دکتر پوست بردیم، آیناز با خواهرش نزد دکتر رفته بود، خواهر آیناز به دلیل جوشهای صورت و بازوی او، از دکتر خواسته بود که برای خواهرش "آزمایش کبد" بنویسد اما دکتر گفته بود "شما دکتر هستید یا من؟ من کار خودم را بهتر می‌دانم و این دو مقوله با هم فرق می‌کند!"
 
مادر آیناز افزود: دکتر برای دخترم قرص "پردنیزولون" و یک قرص دیگر را تجویز کرد و هر دو قرص دارای "کورتن" بود، ما نمی‌دانستیم کبد آیناز ضعیف بوده و برای کسی که کبدش ضعیف است، این قرصها "سم" محسوب می‌شود.
 
مادر این دختر می‌گوید: دخترم حدود دو هفته قرصها را مصرف کرد، یک روز صبح هنگام بیداری از خواب‌، قدری خون داخل دهانش بود و من علتش را نمی‌دانستم، زیرا او بسیار سالم بود و حتی به خاطر سرماخوردگی نیز او را نزد دکتر نبرده بودم.
 
وی افزود: من اداره بودم که به من گفتم فرزندم خون بالا آورده، یعنی شدت جراحات و صدماتی که این دکتر با ندانم‌کاری به فرزندم زد، زیاد بود؛ بعد از ظهر آن روز، آنقدر دخترم خون بالا آورده بود که به کما رفت! ضریب هوشی او پایین رفت و دیگر به هوش نیامد.
 
مادر این دختر 15 ساله گفت: به همین راحتی به خاطر یک اشتباه، فرزندم را از دست دادم و دیگر صدای نازنین او را نمی‌شنوم؛ خیلی سخت است که قبول کنم دیگر او را نمی‌بینم.
 
وی با بیان اینکه همسرم از آن دکتر شکایت کرده و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در اینجا نیز گفتند که در حال پیگیری پرونده هستیم، گفت: در بیمارستان اصلاً باورشان نمی‌شد که کبد دخترم آنقدر آسیب دیده و به گفته خودشان متلاشی شده است؛ می‌گفتند این دختر چه چیزی مصرف کرده؟ گمان می‌کردند بدون اطلاع من، قرص مصرف کرده اما به آنها توضیح دادم که به غیر از آن دو قرص، هیچ دارویی مصرف نکرده و وقتی آن قرصها را به دکترها نشان دادم، چند دکتر تأیید کردند که این قرصها به دخترم صدمه زده است، دکترها گفتند باید حتماً چند آزمایش دقیق از کبد دخترم گرفته و سپس این قرصها تجویز می‌شد.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه