سودجویی جدید کره‌ای‌ها علی‌رغم بلوکه کردن پول ملت ایران
کد خبر: ١٦٢٧٢٩ تاریخ انتشار: ٠٦ دي ١٣٩٩ - ١٢:٥٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
سودجویی جدید کره‌ای‌ها علی‌رغم بلوکه کردن پول ملت ایران

در ادامه سابقه خصمانه کره جنوبی در همکاری اقتصادی با ایران، به تازگی رئیس کل بانک مرکزی از سودجویی جدید کره‌ای‌ها علیه ملت ایران علی‌رغم بلوکه کردن 7 میلیارد دلار پول ما در بانک‌هایشان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالناصر همتی در یک برنامه تلویزیونی با‌ اشاره به تامین منابع مورد نیاز برای خرید نزدیک 16.8 میلیون دز واکسن کرونا، گفت: اینکه قبلاً انجام نشده به این دلیل بود که فکر می‌کردیم از منابعی که در کره داریم بتوانیم تامین کنیم و برای همین نیز سازمان بهداشت جهانی و کارگزار مربوطه به آن از دولت آمریکا مجوز گرفته بود که از طریق کره پرداخت شود.ما فکر می‌کردیم کره این کار را می‌کند ولی در آخرین لحظه گفتند شما تعهد بدهید که فرایند را قبول دارید چرا ما قبول نکردیم چون باید 180 میلیون یورو را منتقل می‌کردیم از طریق بانک جی پی مورگان آمریکا و تبدیل به دلار می‌شد و از آنجا به اروپا و بانک سوییسی منتقل می‌شد ولی کره‌ای تضمین ندادند که این پول را به بانک مزبورمنتقل کنند.
رئیس کل بانک مرکزی سپس با‌ اشاره به بلوکه شدن 7 میلیارد پول ملت ایران توسط کره‌ای‌ها افزود: الان هفت میلیارد دلار پول ما در کره سپرده است اما آنها از ما مطالبه می‌کنند که هزینه نگهداری پول را بگیرند و این زشتی کار دولت کره است و حتی تضمین هم نمی‌دهند که آمریکایی‌ها برداشت نکنند.
گفتنی است کره‌ای‌ها که هم‌اکنون در موضوع خرید واکسن این چنین پشت ایران را خالی کرده‌اند و از سویی هم 7میلیارد دلار پول ملت ایران را بلوکه کرده‌اند، در گذشته نیز اقدامات خصمانه و سودجویانه‌ای علیه ما انجام داده‌اند.
دو تولیدکننده بزرگ لوازم خانگی کره جنوبی یعنی سامسونگ و ال‌جی، از مدت‌ها قبل از تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان، در بازار ایران جولان داده و به نوعی بازار ایران را قبضه کردند. آنها حتی از حمایت ویژه برخی مسئولان برخوردار بوده‌اند به طوری که پس از اعلام تخلف سه هزار میلیارد تومانی ال جی در سال 95، نعمت‌زاده، وزیر وقت صمت در نامه‌ای به گمرک، استدلال مسئولان گمرک را در محاسبه جریمه اشتباه دانست و خواستار اقدام فوری گمرک برای لغو این تصمیم شد.
پس از تحریم‌ها نیز هر چند کره‌ای‌ها ظاهرا به طور رسمی ‌از ایران رفتند، اما با توجه به اینکه بازار ما را به خود وابسته کرده بودند، این‌بار از طریق قاچاق، این بازار را برای خود حفظ کردند، با این تفاوت که این‌بار می‌توانستند از هزینه‌های گمرکی هم فرار کنند. آش آنقدر شور شد که حتی رئیس‌کل بانک مرکزی از گستاخی شرکت‌های کره‌ای علیه ایران به پشتوانه قاچاقچی‌ها انتقاد کرد.
عبدالناصر همتی اظهار کرد: مقامات کره پول‌های ما را نمی‌دهند به آنها گفتم اگر ندهید دیگر اجازه نمی‌دهم کالاهای سامسونگ و ال‌جی به ایران بیاید.
وی ادامه داد: دیدم خیلی جوابی نداشتند و حساسیتی نشان ندادند. برایشان مهم نیست. کالایشان را از طریق دبی (امارات) می‌فروشند و از طریق لنج‌ها در کنگان و نظایر آن به داخل کشور می‌آید. معلوم است جواب ما را نمی‌دهند چون کالایشان را (از طریق قاچاقچی‌ها) می‌فروشند! 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه