خلیل زاده و سعادتمند سوهانِ روح و روان هواداران!
کد خبر: ١٦٢٥٠٢ تاریخ انتشار: ٢٨ آبان ١٣٩٩ - ١١:٣٩
صفحه نخست » مطالب وسط
خلیل زاده و سعادتمند سوهانِ روح و روان هواداران!

مدیران فوتبالی مادامی که در رأس امور هستند سکوت اختیار می کنند مبادا صندلی و جایگاه خود را از دست بدهند و به محض کنار رفتن به جرگه افشاکنندگان می پیوندند و رازهای مگو را بیان می کنند.

 
 
رییس هیأت مدیره باشگاه استقلال دوشنبه شب (۲۶ آبان ماه جاری) در حالی در برنامه زنده تلویزیونی حضور یافت که یک بغل کاغذ روی میز چیده بود تا با اسنادی که در دست داشت در مواجهه با سئوالات مجری برنامه مدرک ارائه بدهد اما ماجرا خیلی زود به سمت مدیرعامل برکنار شده قبلی باشگاه استقلال، احمد سعادتمند رفت.
 
جایی که خلیل زاده شروع کرد به بستن اتهاماتی درباره مشکلات مالی و بدهی های ایجاد شده به سعادتمند، او هم روی خط آمد و دو مدیر که هر کدام سابقه ریاست بر هیأت مدیره باشگاه استقلال و مدیرعاملی این مجموعه را هم در کارنامه اخیر مدیریتی شان داشتند به بدترین وجه ممکن پرده از هنرنمایی های مدیریتی شان برداشتند!
 
جدالی بی ثمر درباره یک ایتالیایی که شاید خودش و خانواده اش هم بودن در ایران و سرمربیگری تیم استقلال را فراموش کرده اند ولی همچنان برخی افراد شهرت طلب با طعنه زدن به موضوع بازگرداندن او سعی دارند هواداران این تیم را به سمت خود جذب کنند!
 
ماجرای آندره آ استراماچونی اینقدر در فوتبال ما مطرح شده که تکرار آن نه تنها برای مخاطب جذابیت ندارد بلکه ملال آور است. اما باز هم پس از گذشت حدود یک سال دیدیم که چطور خلیل زاده و سعادتمند مدعی بودند می توانستند او را برگردانند!
 
خلیل زاده گفت وزیر ورزش ۲۰ روز به او تأکید می کرده که او را برگرداند و سعادتمند مدعی بود اگر خلیل زاده اجازه می داد او می توانسته استراماچونی را به ایران برگرداند! ادعاهای پوچ و توخالی که اگر واقعا عزمی در این باره بود از همان ابتدا طلب این مربی ایتالیایی به موقع پرداخت می شد تا یک سال تمام با روح و روان یکی از پرهوادارترین تیم های ایران و آسیا بازی نشود!
 
باید از خلیل زاده سئوال می شد شما که به اذعان خیلی از دور و بری هایتان هیچ مشکل مالی نداشتید برای اجابت کردن خواسته وزیر چرا از جیب مایه نگذاشتید تا بدهی استقلال به استرا را که آن زمان کمتر هم بود پرداخت کنید؟ یا وقتی سعادتمند گفت این خلیل زاده نگذاشت که استراماچونی را به تهران برگرداند مجری چرا سکوت کرد و نپرسید که چرا همان زمان در این باره با هواداران حرف نزده است؟
 
 
جایی دیگر از این بحث که خلیل زاده مدعی شد بابت سفر سعادتمند به ایتالیا هیأت مدیره بی خبر بوده است مجری برنامه از او نپرسید که پس چرا همان مرداد ماه سکوت کردند؟ از این دست سئوالات در این جروبحث بیشمار بود که البته هرگز پرسیده نشد.
 
فارغ از همه این بحث های پوچ، یکی از بدترین اتفاقات در این برنامه زنده تلویزیونی پخش شدن صدای سعادتمند از گوشی موبایل خلیل زاده بود. اقدامی که قطعا می تواند از سوی سعادتمند قابل پیگیری قضایی باشد. انتشار مکالمه سعادتمند با معاون فرهنگی وقت باشگاه درباره افشای اسناد باشگاه اتفاقی بود که گرچه صحت و سقم گفته های سعادتمند درباره فاش شدن برخی اسناد باشگاه را به شدت زیر سئوال می برد ولی در کل هرگز حس خوبی به مخاطب تلویزیونی نمی داد!
 
از دیگر نکات مهم این جدال لفظی، کنار رفتن پرده از اقدامات خلیل زاده هم بود. جایی که احمد سعادتمند صراحتا گفت او کارگزاری که متعلق به خودش بوده را به عنوان حامی مالی باشگاه استقلال به باشگاه تحمیل کرده و وقتی که فهمیده این اقدامش خوب نبوده نام کارگزاری را تغییر داده است! اقدامی که قطعا جنبه تبلیغاتی اش برای خلیل زاده بسیار گسترده و سودآور بوده است ولی هرگز وزارت ورزش و حراست آن به این مسأله ورود نکردند!
 
گرچه این مدیر و دیگر مدیرانی که ظرف این سالها چنین بلاهایی (مانند اخراج شفر – عدم پرداخت به موقع طلب پروپیچ – بدهی به جپاروف – فسخ قرارداد استراماچونی – ندادن پول پادوانی – و...) را بر سر استقلال آوردند همگی منصوب مسعود سلطانی فر بوده اند. چه در استقلال و چه در پرسپولیس که یک نمونه اش را در پخش شدن فیلم صحبت های غیراخلاقی مهدی رسول پناه دیدیم و شنیدیم!
 
ظرف این سه سال که چنین وضعیتی بر سر باشگاه استقلال آمده هیأت مدیره ای متشکل از چنین افرادی با چیدمان وزیر تعیین شده بوده است؟ با عنوان شدن چنین مواردی کاملا می توان دریافت که آب از سرچشمه گل آلوده است.
 
سعادتمند قاطعانه می گوید در سفر به ایتالیا مجوز وزارت امور خارجه و شورای برون مرزی وزارت ورزش را در اختیار داشته در حالی که احمدی معاونت فرهنگی و همچنین علی نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش می گویند که این سفر بدون اطلاع این شورا بوده است!
 
سعادتمند می گوید در ایتالیا با استراماچونی دیدار کرده ولی در همان برنامه زنده وکیل استراماچونی پیامک می دهد که هیچ ملاقاتی بین استرا و سعادتمند اتفاق نیفتاده است. گرچه خود استراماچونی قبلتر هم در اینستاگرامش این موضوع را گفته بود.
 
 
 
بدتر این بود که لابلای این همه آبروریزی، خلیل زاده وعده آخر فصل را داد که خیلی از مسایل را آن زمان بیان می کند مبادا آرامش تیم برهم بریزد! این حرفها در شرایطی مطرح شد که تیم استقلال به زودی باید راهی اهواز شده و خود را برای دیدار با فولاد آماده کند! اگر واقعا موضوعی هست چرا حالا بیان نمی کنید؟ آیا اینقدر مطمئن هستید که تا آن زمان در باشگاه استقلال حضور دارید؟
 
در کل نتیجه گیری از این جدل بیش از ۳ حالت نمی تواند داشته باشد. اینکه یا یک نفر در این بین راست می گوید و دیگری دروغ! دیگر اینکه هر دو مدیر استقلالی حقیقت را بیان نمی کنند و در حالت سوم هر دو آنها راست گفته اند که در هر صورت وزیر ورزش باید کلاه خود را بالاتر گذاشته و دور و برش را بهتر ببیند.
 
این جرو بحث بی فایده در واقع نمایش بی اخلاقی در رسانه ملی درباره یکی از مهمترین باشگاه های ورزشی کشور بود! نمایشی از سوی افرادی که تصورشان از مخاطب رسانه ملی مشتی انسان کم هوش و حواس یا بیسواد است. اما همین افراد مادامی که در رأس امور هستند سکوت اختیار می کنند مبادا صندلی و جایگاه خود را از دست ندهند و به محض کنار رفتن به جرگه افشاکنندگان می پیوندند و رازهای مگو را بیان می کنند.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه