امیری: مدیران فرهنگی ما برای مقوله فرهنگ ارزش قائل نمی شوند!
کد خبر: ١٦٢٤٨٨ تاریخ انتشار: ٢٤ آبان ١٣٩٩ - ١٣:٥٩
صفحه نخست » مطالب وسط
امیری: مدیران فرهنگی ما برای مقوله فرهنگ ارزش قائل نمی شوند!

سلمان امیری تهیه کننده سینما و تلویزیون و دبیر جشنواره فیلم وحدت در خصوص لزوم توجّه به دین در سینما گفت: پرداختن به مقوله بسیار مهم دین در سینما نیازمند داشتن اعتقاد است! قطعاً وقتی مدیرانی نسبت به این مقوله مهم دغدغه مند نباشند نمی توانند در این زمینه کار شایسته ای انجام دهند؛ زنده یاد فرج الله سلحشور سال ها قبل در برنامه «راز» مطلب بسیار جالبی را عنوان کردند که «مدیران فرهنگی ما برای مقوله فرهنگ ارزش قائل نمی شوند!» و متأسفانه این عین حقیقت است!

 
به گزارش صابرنیوز، مدیر مسئول سابق خبرگزاری «تقریب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه مدیران سینمایی کمترین ارزش را برای سینمای دینی قائل هستند. ما در کشورمان رسماً سینمای دینی یا دفاع مقدس نداریم اما در عوض آثار چند سال اخیر سینمای ما مصداق بارز مقوله ولنگاری فرهنگی است.
 
امیری سپس با بیان اینکه یکی از بزرگترین علل بی تفاوتی به مسأله مهم دین در سینما فقدان مهندسی فرهنگی است اظهار داشت: وقتی حضرت آقا راجع به اباحه گری فرهنگی و یا تهاجم فرهنگی صحبت می کنند و هشدار می دهند همه مدیران در خواب هستند. متأسفانه نه تنها در سینما که در تلویزیون و سریال سازی هم وضعیت همین است.
 
این کارشناس فرهنگی یادآور شد: مردم ما با استقبال بی نظیر از سریال های دینی و ارزشی مانند «مختارنامه» ثابت کردند که تمایل به تماشای این قبیل آثار را دارند اما متأسفانه مدیران فرهنگی با کج سلیقگی و اهمال کاری مفرط سلیقه و ذائقه مردم را به سمت کارهای دم دستی سوق می دهند که این مسأله برای فرهنگ ملی و دینی ما یک آسیب جدی و بسیار خطرناک است.
 
وی با طرح این پرسش که چرا فاز ۲ و ۳ فیلم «محمد رسول الله (ص)» و یا سریال «حضرت موسی (ع)» بعد از گذشت سال ها تولید نشده؟ اظهار داشت: زنده یاد فرج الله سلحشور قبل از فوت شان همواره تأکید داشتند که با همین سریال «حضرت موسی (ع)» می توانند جواب خباثت های اسرائیل و رژیم غاصب صهیونیستی را بدهند. واقعاً پرسش اینجا است که چرا بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ما در سینما و تلویزیون به آثاری می پردازیم که اولویت فرهنگی مان نیستند؟
 
امیری با تأکید بر اینکه تنها مدیر سینمایی که دغدغه احیای سینمای دینی و دفاع مقدس را داشت شمقدری بود تصریح کرد: ما برای احیای سینمای دینی و دفاع مقدسی و ارزشی نیاز به مدیران ارزشی و دغدغه مند همچون جواد شمقدری داریم. در یک برهه کوتاه آقای شمقدری آمد و تلاش کرد که سینمای ارزشی را زنده کند اما به دلیل اینکه خانه از پای بست ویران بود ایشان نتوانست در طول دوران کوتاه مدیریتی اش چندان کاری انجام دهد چرا که فرهنگ سازی برای انجام یک کار فرهنگی بسیار زمان بر است.
 
این سینماگر متذکر شد: بی تردید مدیر فرهنگی باید دغدغه داشته باشد. باید ارزش و گفتمان را بشناسد تا بعد سرمایه گذاری مناسبی بکند. من خاطرم هست جناب آقای شورجه وقتی مشاور یکی از فیلم های آقای دهقانی اشکذری بودند وقتی بازیگران شنیدند که ایشان مشاور کار هستند کار را رها کردند چرا که مدیران فرهنگی در این سال ها باعث شده اند تا حتی بازیگران سینما نیز هم راستا با نظام و انقلاب اسلامی نباشند.
 
وی تصریح کرد: این در حالی است که سینما و هنر باید در راستای انقلاب اسلامی حرکت کند، این مقوله ای است که شهید آوینی در کتاب توسعه مبانی غرب به آن اشاره کرده است. سینمای ما و فیلمسازی ما از انقلاب عقب مانده و متأسفانه نتوانستیم این ها را در راستای هم جلو ببریم.
 
امیری در پایان این گفتگو یادآور شد: سال ها قبل وقتی رئیس دولت اصلاحات به واتیکان سفر کرد سریال «اصحاب کهف» را به پاپ اهدا کرد، حال پرسش اینجا است که اگر امروزه رئیس جمهوری بخواهد به واتیکان برود چه فیلمی دارد تا به پاپ اهدا کند؟
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه