سوء استفاده سیاسی از وفات استاد شجریان
کد خبر: ١٦٢٣٨٩ تاریخ انتشار: ١٩ مهر ١٣٩٩ - ١٣:٣٩
صفحه نخست » مطالب وسط
سوء استفاده سیاسی از وفات استاد شجریان

اگر موسیقی حرام است اعلام کند و از صداوسیما حذف کند تا همگان تکلیف خود را بدانند؛ یا می‌پذیرند یا بر اعتراضات مدنی در عرصه موسیقی می‌افزایند

 
 
به گزارش صابرنیوز، اصلاح طلبان تندرو و همچنین فعالین فتنه 88 از مدت ها قبل برای فرارسیدن وفات استاد شجریان، لحظه شماری می کردند که بتوانند دوباره عقده گشایی کنند و از فرصت وفات این استاد آواز ایران، بهره برداری سیاسی داشته باشند.
 
به گزارش جهان نيوز، در این میان نگاه سیاست زده فعالین اصلاح طلب و رسانه های این جریان به وفات استاد شجریان قابل توجه است. یادداشت های رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب درباره وفات استاد شجریان نمایان می کند که اصلاح طلبان و طرفداران فتنه 88 با بزرگ نمایی بیش از حد وفات استاد آواز ایران به دنبال بهره برداری هرچه بیشتر سیاسی هستند.
 
در بسیاری از مطالب منتشر شده اصلاح طلبان در نشریات امروز خود به جای تقدیر از جایگاه هنری او به بهره برداری سیاسی او تخریب مستقیم نهادهای جاکمیتی، صدا و سیما و .... پرداختند.
 
این سیاسی کاری به حدی است که صادق زیبا کلام از فعالین سیاسی اصلاح طلب در مطلبی که می توان آن را توهین آمیز نیز نامید، نوشته است: « معتقدم آنچه اين جايگاه را براي شجريان رقم زده، رفتار او و موضع‌گيري او در قبال حوادث و جريانات سال 88 بود. هر قدر که آن موضع‌گيري و آن رفتار مسائلي براي وي به همراه آورد به گونه‌اي که عملا آواز او از صداوسيما پخش نشد و به اشکال مختلف او را به حاشيه برد اما از سوي ديگر محبوبيت او و جايگاهش در افکار عمومي افزايش يافت. بنابراين جا دارد اين سوال را از خودمان بپرسيم که اگر شجريان با همين آواز، با همين هنر، با همين موسيقي موضع‌گيري نکرده بود، آيا امروز شاهد اين ماتم، شاهد اين تجليل، شاهد اين بزرگداشت براي او مي‌شديم؟ من قبول نمي‌کنم.
 
این در حالیست که همایون شجریان فرزند ارشد محمدرضا شجریان طی سخنانی در اولین پیام شفاهی خود در بیمارستان جم اظهار داشت: «دلم نمی‌خواهد اتفاقی که امروز رخ داد تبدیل به صحنه طرح مسائل سیاسی شود. جایگاه پدرم بالاتر از این‌هاست. نمی‌خواهم این اتفاق تبدیل به کارزار کشمکش‌های سیاسی شود. چه اینکه پدر در کنسرت‌هایشان هم اجازه این اتفاق را نمی‌داد. به احترام پدر به این نکته توجه داشته باشیم که احترام هنر فراتر از سیاست است.»
 
همچنین دکتر سیف‌الرضا شهابی در روزنامه اصلاح طلب همدلی در یادداشتی بی ربط به وفات استاد آواز ایران، حاکمیت را تهدید به ناامنی کرده و نوشت: اکثریت مردم از فشارهای زندگی، گرانی، بیکاری و... ناراحت و نگران هستند و اگر نظام جمهوری اسلامی بر سر مسائلی نظیر موسیقی سنگ پیش پای هنرمندان بگذارد، بر خشم جامعه افزوده می‌شود و با بی‌تدبیری بر جمع مخالفان می‌افزاید و آن‌گاه نباید انتظار داشته باشد مردم و جامعه در آرامش به سر برند، زیرا از ناآرامی دودی بر خواهد خاست که چشم‌های همگان را آزار خواهد داد.
 
این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نیز تاکید کرده که وفاف استاد شجریان فرصتی است تا جمهوری اسلامی مشخص کند که موسیقی حلال است یا حرام!
 
روزنامه همدلی در اینباره نوشته است: اکنون با توجه به میزان محبوبیت شجریان در میان بخش‌هایی از اقشار جامعه، فرصت مناسبی است تا جمهوری اسلامی تکلیف خودش را با موسیقی به‌طور شفاف و روشن مشخص کند و جامعه را از این بلاتکلیفی و سر درگمی خارج سازد. اگر موسیقی حرام است اعلام کند و از صداوسیما حذف کند تا همگان تکلیف خود را بدانند و اصحاب موسیقی و مشتاقان آهنگ‌های دلنشین و غیرمبتذل بدانند چه باید بکنند یا می‌پذیرند یا بر اعتراضات مدنی در عرصه موسیقی می‌افزایند و اگر اشکال شرعی ندارد باز هم فضای موسیقایی را از دوگانگی فعلی خارج کند.
 


برچسب ها: شجریان


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه