دود اختلاف دولت و شورای شهر در چشم مردم می‌رود
کد خبر: ١٦٢٣٧٠ تاریخ انتشار: ١٣ مهر ١٣٩٩ - ٠٧:٥١
صفحه نخست » آخرین اخبار
دود اختلاف دولت و شورای شهر در چشم مردم می‌رود

 برآیند مدیریت اصلاح‌طلبان در مدیریت شهری تهران چه بوده است؟ اگر از شهروندان تهرانی این سوال را بپرسید با توجه به اینکه به طور ملموس روزانه با مشکلات شهری دست و پنجه نرم می‌کنند، چندان رضایت خاطری از خود نشان نمی‌دهند.
«محسن هاشمی»، رئیس شورای شهر تهران درباره یک فقره اقداماتی که شهرداری باید انجام  می‌داد، بعد از گذشت سه سال و اندی در توئیتر خود می‌‌نویسد: «سیستم حمل و نقل عمومی تهران در آستانه فروپاشی است، و بیش از 80 درصد اتوبوس‌ها فرسوده و با کمبود 50 درصدی مواجه است.»
به گزارش جهان‌نیوز، مسئله دیگر مدیران شهری نیز هست. «فرنوش نوبخت»، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، نیز طی روزهای اخیر اعلام کرد که میانگین تعداد مسافران متروی پایتخت در 18 ساعت کار روزانه حدود 940 هزار نفر است و افزود که در ساعات پیک که یکی صبح و دیگری بعداز ظهر است، واگن‌های مترو بسیار شلوغ است.
هاشمی می‌گوید: ما دو سال از شهردار خواهش می‌کردیم که با قاطعیت و پیگیری بیشتری با مسئولان دولتی عمل کند و مسائل شهر را حل کند اما ایشان می‌گفت که نمی‌خواهم رابطه شهرداری با دولت دچار خدشه شود، بعد سر یک موضوع حاشیه‌ [تخریب ساختمان در حال ساخت و منسوب به روحانی در جماران]، این همه تنش ایجاد شد و شهردار به هیئت دولت، دعوت نشد.
این سخنان در حالی است که دولت و شورای شهر تهران در این دوره همسو بودند و انتظار می‌رفت که این دو برای پیشرفت پایتخت به طور هماهنگ‌تری عمل کنند.
پیش‌تر رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح‌طلب شرق گفته بود: «دستگاه‌های حفار مدرنی که برای کندن تونل‌های مترو و ساخت سازه تونل در دوره گذشته از سوی خودم تامین و به کشور وارد شده بود، الان سه سال است که بی‌کار افتاده و در این سه سال حتی یک کیلومتر مترو در تهران ساخته نشده است.»
به نظر می‌رسد سیاسی‌کاری اصلاح‌طلبان کار دست آنها داده است و حالا شهروندان تهران مثل همیشه بایستی هزینه مدیریت پرحاشیه اصلاحات را بدهند.
این در حالی است که در مدتی که «پیروز حناچی» شهردار تهران شده است بیشتر به مدیریت نمایشی روی آورده است و سعی کرده با توسعه موضوع دوچرخه‌سواری مسئله حمل و نقل عمومی را به سمت حمل و نقل پاک سوق دهد. این در حالی است که دوچرخه‌سواری یک هزارم مشکل این حوزه را نه تنها حل نمی‌کند بلکه با نادیده گرفتن مشکلات آن حوزه نشان می‌دهد که مدیران شهری به مشکلات به طور واقعی و کاربردی توجه نمی‌کنند. خصوصا اینکه بسیاری از افراد از حومه‌های شهر به تهران برای کار و شغل روزانه سفر می‌کنند و دوچرخه‌سواری به هیچ وجه نمی‌تواند بار ترافیکی این حوزه را بکاهد.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه