جمهوری‌خواهان رأی ۲۶ ایالت از ۵۰ ایالت را در اختیار دارند/ انتخابات از هر مسیری بگذرد، به نفع ترامپ است
کد خبر: ١٦٢٣٦٦ تاریخ انتشار: ١٢ مهر ١٣٩٩ - ١٥:٢٣
صفحه نخست » مطالب وسط
جمهوری‌خواهان رأی ۲۶ ایالت از ۵۰ ایالت را در اختیار دارند/ انتخابات از هر مسیری بگذرد، به نفع ترامپ است

ایزدی افزود: اکنون جمهوری‌خواهان رأی ۲۶ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا را در اختیار دارند و در هشت ایالت از ۹ ایالتی که خاکستری و تعیین‌کننده سرنوشت انتخابات هستند، قوه مقننه ایالتی را در اختیار دارد.

 
«فؤاد ایزدی» با اشاره به اینکه مناظره نخست نامزدهای انتخاباتی کاخ سفید از نشانه‌های افول آمریکاست، عنوان کرد: افراد فرهیخته در آمریکا از اینکه نامزدهای ریاست‌جمهوری این کشور از بدترین الفاظ نسبت به هم استفاده ‌کردند، ناراحت هستند و در فرهنگ آمریکایی این الفاظ پسندیده نیست.
 
ایزدی با بیان اینکه جوبایدن در این مناظره بددهن‌تر از ترامپ بود، افزود: ترامپ متوجه شده است که به آسانی نمی‌تواند در انتخابات پیروز شود و بر این اساس، طراحی وی برای انتخابات، اعلام تقلب است؛ البته زیر سؤال بردن مشروعیت انتخابات آمریکا از طرف رییس‌جمهور این کشور عجیب است.
 
ایزدی افزود: اکنون جمهوری‌خواهان رأی ۲۶ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا را در اختیار دارند و در هشت ایالت از ۹ ایالتی که خاکستری و تعیین‌کننده سرنوشت انتخابات هستند، قوه مقننه ایالتی را در اختیار دارد؛ بنابراین طرح دعوای ترامپ برای ماندنش در کاخ سفید است. انتخابات از هر مسیری بگذرد به نفع ترامپ است و تقلبی که وی مطرح می‌کند، سبک پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست. ترامپ در یک ساعت مناظره با جوبایدن ۱۲۰ بار صحبت‌های وی را قطع کرد.
 
بایدن و ترامپ هر دو به افول آمریکا اعتقاد دارند و این نشان می‌دهد اجماعی در این زمینه در آمریکا وجود دارد. وی با اشاره به اینکه مناظره یک ساعت و نیمه‌ترامپ و بایدن، دوره کامل آمریکاشناسی است و واقعیت‌های این کشور را نشان می‌دهد، تصریح کرد: آمریکا تاکنون میلیاردها دلار برای مثبت نشان دادن وجهه خود در سیاست خارجی هزینه کرده است. این مناظره به ضرر مردم آمریکا و هر دو نامزد بود زیرا ترامپ عملکرد و بایدن برنامه‌ای برای ارائه نداشتند.
 
آمریکای امروز با گذشته متفاوت است زیرا مشکلات، درگیری‌ها و اتهاماتی که اکنون مقامات آمریکا به یکدیگر می‌زنند در این سطح نبوده است. این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه نخبگان آمریکا دل خوشی از ترامپ ندارند و مردم از نظام دوحزبی آمریکا منزجر شده‌اند، یادآور شد: وضع کنونی آمریکا اتفاقی نیست و تفکر لیبرال‌دموکراسی و نظام سرمایه‌داری، آمریکا را به اینجا رسانده است. بایدن، عصاره عرصه سیاسی و ترامپ، عصاره عرصه اقتصادی آمریکاست و این باید درسی باشد که چرا کشوری با آن وسعت، جمعیت و منابع به اینجا رسیده است.
 
منبع: صبح نو
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه