ظریف خطاب به آمریکا و اروپا: همه بر علیه ایران حرکت کردید و هنوز هم می‌کنید/ شما جنایتکاران علیه بشریت هستید/ دشمن شماره یک داعش را بانهایت سبوعیت کشتید/ شما ترسو و وحشی هستید
کد خبر: ١٦٢٣٤٧ تاریخ انتشار: ٠٧ مهر ١٣٩٩ - ١٦:٠٧
صفحه نخست » مطالب وسط
ظریف خطاب به آمریکا و اروپا: همه بر علیه ایران حرکت کردید و هنوز هم می‌کنید/ شما جنایتکاران علیه بشریت هستید/ دشمن شماره یک داعش را بانهایت سبوعیت کشتید/ شما ترسو و وحشی هستید

ظریف گفت: امروز برای ما ادعای مدنیت می کنید آنچه به شما نمی آید مدنیت است. سلاح فرستادید اما صدام به زباله دان تاریخ پیوست.

  محمدجواد ظریف صبح امروز (دوشنبه) در مراسم تجلیل از شهدای وزارت امور خارجه در آخرین روز هفته دفاع مقدس که با حضور خانواده این شهدا در محل ساختمان وزارت امور خارجه برگزار شد، ضمن احترام به خانواده شهدای وزارت امور خارجه و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای، شهدای حرم، شهید عزیز سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان که به دست تروریست‌های رژیم آمریکا به شهادت رسیدند، اظهار داشت: عرض ارادت می‌کنیم به سیدالشهدا که این روزها دل‌های همه به واسطه اربعین متوجه کربلاست و با توجه به شرایط کشور و شرایط ویژه خواهران و برادران در عراق عرض ادب و احترام داریم خدمت خاندانش.
 

وی خطاب به خانواده شهدا بیان کرد: همه فرزندان شما به عشق امام حسین (ع) شهید شدند. آنچه که به کشورمان اقتدار بخشیده و امروز در شرایط ناگوار بین‌المللی و منطقه‌ای و با وجود نابسامانی‌ها به این مردم عزت داده و اجازه نداده است تا کسی بتواند به این مردم توهین کند و هیچ قدرت و ساده گویی بتواند بگوید اگر من حمایتم را از شما بردارم شما ظرف یک هفته یا ۱۰ روز به زبان دیگری سخن می‌گویید، شهدا هستند.

 

وزیر امورخارجه تصریح کرد: آنچه که به ما قدرت و توان داده و باعث شده است از همه فشارها و سختی‌ها عبور کردیم همین حضور مردم و همین فرهنگ شهادت و ایثار است که شما و فرزندانتان بهترین یادگارها و نمونه‌ها و عزت و افتخار و نشانه‌های بزرگی ایران هستید. شما هستید که ایران را سرپا نگاه داشتید. اگر این فرهنگ و نگرش نبود حتماً کشور در هشت سال مقاومت در برابر همه حمایت‌ها از دشمن بعثی، کم می‌آورد.

 

ظریف ادامه داد: در این منطقه هفتاد و پنج میلیارد به صدام کمک کردند. امروز مدعی چه هستند؟ ما مدعی هستیم. هفتاد و پنج میلیارد دادید که مردم ما را شهید کنید و بکشید. هواپیمای آواکس به عراق دادید. اطلاعات ما را به عراق دادید حتی وقتی می‌دانستید از سلاح شیمیایی استفاده می‌کنند. تاریخ اقدامات شما را در این منطقه فراموش نکرده است و جنایات شما را این مردم فراموش نمی‌کنند.

 

وی اضافه کرد: شما جنایتکاران علیه بشریت هستید و امروز ادعای حقوق بشر می‌کنید؟ امروز برای ما ادعای مدنیت می‌کنید؟ آنچه که به شما نمی‌آید مدنیت و تمدن است. سلاح فرستادید و همه در آن مشارکت کردید. چه شد که باعث شد صدام به زباله دان تاریخ برود؟ همین جوانان ما که در برابر رژیم بعث و حامیانش مقاومت کردند. شما دشمن شماره یک داعش را با زبونی کشتید. آنچنان زدید که فقط یک دست از سردار ما باقی ماند. شما ترسو و وحشی هستید اما نتوانستید این مردم را به زانو در بیاورید.

 

وزیر امور خارجه بیان کرد: همه بر علیه ایران حرکت کردید و هنوز هم می‌کنید. هنوز هم علیه آن طراحی می‌کنید اما فرهنگ ایثار و شهادت، ایران را نگاه داشته است. مردم بزرگ ایران، عاشق امام حسین هستند و صرف‌نظر از دیدگاه، گرایش، دین و مذهبشان ایران را نگاه داشتند و این عشق و ایمان است که این کشور را سرپا نگاه داشته است.

 

ظریف گفت: شهدا تاج سر هستند و خانواده شهدا عزت کشور هستند. ما شرمنده مردم هستیم و در برابر این همه بزرگواری آنچه باید را برای مردم انجام ندادیم. بپذیریم که نکردیم آنچه باید برای مردم می‌کردیم. بپذیریم که در برابر خانواده شهدا شرمنده هستیم و بسیار باید تلاش کنیم تا ذره‌ای از آنچه شهدا و خانواده شان برای این آب و خاک هزینه کردند را پرداخت کنیم. احساس شرمندگی و کوچکی می‌کنیم. امیدوار هستیم لایق پیروزی از راه شهدا باشیم.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه