متهم تحریک به آشوب و دشوار کردن معیشت مردم
کد خبر: ١٦٢٣٣٩ تاریخ انتشار: ٠٥ مهر ١٣٩٩ - ٠٨:٠٩
صفحه نخست » آخرین اخبار
متهم تحریک به آشوب و دشوار کردن معیشت مردم

 یکی از متهمان آشوب 88 علیه جمهوریت و همچنین متهم تحمیل خسارت‌های بزرگ اقتصادی به مردم می‌گوید نگران جمهوریت است.
محمد موسوی خوئینی‌ها دبیر کل مجمع روحانیون در کانال تلگرامی نوشته است: شنیده می‌شود بعضی از فعالان سیاسی در اصلِ مشارکت فعال در این انتخابات تردید دارند و برخی نیز تصمیم بر عدم مشارکت گرفته‌اند.
البته روی سخن من با کسانی نیست که با اساس جمهوری اسلامی مخالف‌اند و در انتظار سقوط آن و برپایی نظامی جدید نشسته‌اند؛ به آنان خیرخواهانه عرض می‌کنم آنچه در ورای جمهوری اسلامی می‌بینید سرابی بیش نیست و به آن دل نبندید؛ شما نیز برای آبادانی و سربلندی ایران به همین نظام و به اصلاح آن بیندیشید.
در روزگاری که هم ویروس کرونا و هم سختی معیشت عرصه را بر هموطنان عزیز تنگ کرده، آیا طرح مباحثی از قبیل انتخابات و لزوم مشارکت فعال یا معرفی نامزد انتخاباتی و نظایر آنها برای مردم پذیرفتنی است و حمل بر خیرخواهی می‌شود؟ امیدوارم خوانندگان بر ما ببخشند اگر برای نجاتشان از این گرفتاری‌های نفس‌گیر کاری نمی‌کنیم و یا کاری از ما ساخته نیست.
وی در ادامه می‌نویسد؛ نهاد ریاست جمهوری تنها نهادی است که در قواره سایر جمهوری‌های دنیا، نماد جمهوریت نظام است و برخلاف انتخابات خبرگان رهبری (که آن هم مشکلاتی دارد و باید در زمان دیگری به آن پرداخت) یک انتخابات صنفی نیست. ریاست جمهوری نهادی است که با همه آنچه دستگاه‌های مسئول و غیرمسئول به هنگام انتخابات بر سرش آوار کرده و می‌کنند باز هم نماد جمهوری است، و همین هم آرامش را از گروهی گرفته است و می‌خواهند با هر بهانه‌ای آن را از ساختار نظام حذف کنند و نمی‌دانیم چه خواب‌هایی برای پس از آن دیده‌اند. همین دلیل کافی است که همه فعالان سیاسی و گروه‌ها و احزاب و انجمن‌ها و دیگر تشکل‌هایی که دل در گرو جمهوری اسلامی دارند فعالانه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند تا این نهاد و نماد جمهوریت مستحکم‌تر از پیش بماند و خیال محو آن را از سر خام‌اندیشان و احیاناً بدخواهان بیرون کند.
موسوی خوئینی‌ها در پایان با اشاره به نگرانی‌ها درباره کاهش مشارکت مردم، خطاب به اصلاح‌طلبان می‌نویسد: شما برای آوردن مردم بر سر صندوق‌های رأی تلاش کنید؛ اگر انتخابات با مشارکت حداکثری و قابل قبول برگزار شد، شما پیروز شده‌اید و اگر مردم به گونه دیگری رفتار کردند، این شما نیستید که شکست خورده‌اید، بلکه کسانی شکست خورده‌اند که بار‌ها با تمام قوا تلاش کرده‌اند تا اصلاحات را ناکام بگذارند و مردم را از اصلاحات ناامید کنند و در نتیجه مردم از پای صندوق‌های رأی و انتخابات کنار روند.
درباره این نوشته موسوی خوئینی‌ها گفتنی است وی و برخی هم‌دستانش در میان مدعیان اصلاح‌طلبی، سردمدار آشوب علیه جمهوریت و اسلامیت در سال 88 بودند و بنا داشتند انتخابات را به تعطیلی بکشانند. کسانی که آن روز در برابر رأی و انتخاب مردم، اردوکشی خیابانی کردند، قطعاً نمی‌توانند سنگ جمهوریت و انتخابات را به سینه بزنند.
موسوی خوئینی‌ها در حالی تظاهر به حمایت از جمهوری اسلامی می‌کند که در آشوب تحت مدیریت او و خاتمی، شعار «انتخابات بهانه است- اصل نظام نشانه است» سرداده و روی نام جمهوری اسلامی خط کشیده ‌شد.
ثانیاً طیف متبوع موسوی خوئینی‌ها چه در سال 92 و چه سال 96 دارای نامزدهای متعدد (مانند عارف و جهانگیری) بودند و با این همه به خاطر پایین بودن مطلق رأی شان در نظرسنجی‌ها، ترجیح دادند از روحانی حمایت کنند. بنابراین آنها باید پاسخگوی کارنامه و بی‌تدبیری‌های دولت یازدهم و دوازدهم و همچنین مجلس دهم باشند که موجب نارضایتی مردم شده و از جمله به میل به مشارکت آسیب زده است. متهمان این خسارت بزرگ به اعتماد مردم نمی‌توانند سعه صدر و سماحت نظام را مضیقه و انسداد جا بزنند.
موسوی خوئینی‌ها و طیف متبوع وی، اکنون باید پاسخگوی تورم چند صددرصدی باشند که ظرف 7 سال در حوزه مسکن و خودرو و ارز و سکه و اقلام مصرفی عمومی به مردم تحمیل کرده‌اند. این طیف همان کسانی هستند که در سال 88 پس از تودهنی خوردن از مردم، از آمریکا خواستند تحریم‌های فلج کنند را اعمال کند و در سال‌های اخیر هم با ضعیف‌نمایی کشور، دشمن را به عهدشکنی برجامی و تداوم تحریم‌ها تحریک کرده‌اند.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه