اکبر طبری به تحمل ۳۱ سال حبس و ضبط اموال نامشروع محکوم شد
کد خبر: ١٦٢٣٠٣ تاریخ انتشار: ٢٢ شهریور ١٣٩٩ - ١٥:٥١
صفحه نخست » مطالب وسط
اکبر طبری به تحمل ۳۱ سال حبس و ضبط اموال نامشروع محکوم شد

به گفته سخنگوی قوه قضاییه اکبر طبری به دلیل راه اندازی شبکه ارتشا از سوی دادگاه به ۳۱ سال حبس محکوم شد.

 
غلامحسین اسماعیلی از صدور رای پرونده اکبر طبری و دیگر متهمان خبر داد و گفت: بعد از برگزاری جلسات متعدد دادگاه کیفری یک استان تهران و استماع مدافعات متهمان و وکلای آن‌ها نهایتا دادگاه رای خود را در مورد پرونده اتهامی اکبر طبری صادر کرده است.
 
وی با بیان اینکه رای هنوز غیرقطعی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است، ادامه داد: بعد از تصمیم گیری دیوان عالی کشور توضیحات بیشتری را ارائه خواهم کرد ولی از آنجاییکه برابر ضوابط و مقررات قانونی در فرآیند رسیدگی به پرونده، مجوزهای قانونی برای انتشار جزییات جلسه دادگاه و موارد اتهامی اعلام شده بود مجاز هستیم که محکومیت صادره از ناحیه دادگاه را نیز اعلام نماییم.
 
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: اکبر طبری در این پرونده ۱۰ عنوان اتهامی داشت که در ۸ مورد دادگاه وی را مجرم شناخت، در دو مورد اتهامی دادگاه وی را مجرم ندانست.
 
اسماعیلی افزود: اکبر طبری بابت تشکیل شبکه چند نفره ارتشاء با وصف سردستگی و اخذ رشوه‌های متعدد به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از 430 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.
 
 
سرنوشت دفتر کار طبری چه شد؟
آخرین وضعیت پرونده های طبری و روح الله زم
سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: در عنوان اتهامی تحت عنوان پولشویی اکبر طبری به 12 سال و نیم حبس تعزیری و قریب به 600 میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط اموال موضوع پولشویی محکوم شده است.
 
وی با اشاره به برخی از عناوین ضبط اموال ناشی از ارتشاء در پرونده، گفت: سه دستگاه آپارتمان مسکونی در برج روما در کامرانیه تهران که یک واحد به مساحت 633 متر و واحد دیگر به مساحت 388 متر و واحد سوم به مساحت 380 متر که حکم ضبط آنها صادر شده است.
 
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: یک واحد آپارتمان در خیابان پاسداران در یکی از برج‌های مجلل به مساحت 633 متر از ناحیه دادگاه مورد ضبط قرار گرفته است.
 
اسماعیلی یادآور شد: 5 قطعه زمین در شهرستان بابلسر که تبدیل به یک باغ ویلای بسیار بزرگ شده و ویلایی مجللی در آن ساخته شده است که مورد ضبط قرار گرفته است.
 
وی بیان داشت: یک قطعه زمین مشجر به مساحت 1675 متر در نجارکلای لواسان نیز مورد ضبط قرار گرفته است. همچنین یک وحد آپارتمان اداری به مساحت 108 متر در مجتمع اداری سانا و یک قطعه زمین به مساحت 300 متر در بلوار کریم خان زند و طبقات پنج و شش ساختمان احداثی در بلوار کریم خان زند به عنوان بخشی از اموال و وجوه ناشی از ارتشا ء است که از ناحیه دادگاه حکم به ضبط آن‌ها صادر شده است.
 
سخنگوی قوه قضاییه افزود: در مجموع این متهم به قریب به هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است و علاوه بر آن به حدود 179 میلیارد ریال ضبط وجوه نقدی که بابت ارتشاء اخذ کرده و املاکی که اشاره کردم، محکوم شده است.
 
اسماعیلی بیان داشت: در هشت عنوان اتهامی دیگر، در مورد دو تبرئه شده و در شش مورد دیگر به تناسب با عناوین اتهامی دادگاه بر اساس ضوابط و مقررات قانونی حکم به مجازات حبس و جزای نقدی صادر کرده است.
 
وی یادآور شد: در صورت قطعی شدن این دادنامه، بر اساس قانون مجازات اشد که سی و یک سال حبس است، قابل اجرا می‌باشد.
 


برچسب ها: اکبر طبری


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه