مردم 23 شهر در انتخابات دور دوم مجلس 11 نماینده جدید را انتخاب کردند
کد خبر: ١٦٢٢٩٦ تاریخ انتشار: ٢٢ شهریور ١٣٩٩ - ٠٨:٢١
صفحه نخست » آخرین اخبار
مردم 23 شهر در انتخابات دور دوم مجلس 11 نماینده جدید را انتخاب کردند

دیروز جمعه (۲۱ شهریورماه) مردم ولایتمدار در ۲۳ شهرستان در صفوفی منظم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای انتخاب 11 نماینده جدید مجلس یازدهم، پای صندوق‌های رأی رفتند.

 دیروز جمعه، یکبار دیگر مردم برای خلق حماسه‌ای دیگر و تاریخ‌ساز در این دوران شلوغ به جنبش درآمدند و مردم 8 استان در ۲۳ شهرستان بار دیگر وفاداری خود را به این نظام نشان دادند و شناسنامه به دست مهر تأیید به نظام اسلامی زدند، گویی انجام مسئولیت برای این خلق همیشه در صحنه، ساعت و زمان نمی‌شناسد و مردم همواره آماده حضور هستند.
مردم همیشه در صحنه و قدرشناس ۲۳ شهرستان از پهنه ایران اسلامی نشان دادند که از انتخابات به عنوان مهم‌ترین ابزار مشارکت سیاسی و تحقق نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند و جمهوری اسلامی را در برابر تمامی توطئه‌ها بیمه و از آسیب‌ها و خطرهای داخلی و خارجی مصون می‌دارد.
امتحان الهی از این مردم، این‌بار به‌واسطه دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نمایان شد و این انتخابات در ۸ استان و ۱۰ حوزه انتخابیه یعنی در حوزه‌های انتخابیه لنجان و سمیرم استان اصفهان، حوزه انتخابی کرج، اشتهارد و فردیس استان البرز، حوزه انتخابی دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره استان ایلام، حوزه انتخابی اهواز، باوی، حمیدیه و کارون استان خوزستان، حوزه انتخابی زنجان و طارم استان زنجان، حوزه‌های انتخابیه کرمانشاه، و اسلام‌آباد غرب و دالاهو استان کرمانشاه، حوزه انتخابیه بیجار استان کردستان و حوزه انتخابیه کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان استان گلستان از ۸ صبح دیروز جمعه آغاز شد.
انتخابات
 در 5 حوزه تمدید شد
انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در 5 حوزه انتخابیه تا یک ساعت دیگر یعنی تا ساعت 19 شب گذشته تمدید شد. بر این اساس رأی‌گیری در سمیرم و لنجان در استان اصفهان، اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در استان خوزستان، کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان در استان گلستان و بیجار در استان کردستان تا ساعت 19 تمدید شدند.
به گزارش ایرنا، این انتخابات در سایه کرونا با شور انتخابات سابق برگزار شد و هر چه به ساعات پایانی رای‌گیری نزدیک می‌شدیم بر تعداد رأی‌دهندگان افزوده می‌شد.
رئیس ستاد انتخابات کشور:
شاهد حضور پررنگ و مؤثر مردم
 در انتخابات هستیم
رئیس ستاد انتخابات کشور همزمان با برگزاری مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به استان البرز سفر کرد و ضمن دیدار با استاندار و اعضای ستاد انتخابات البرز در جریان برگزاری انتخابات در حوزه کرج، فردیس و اشتهارد قرار گرفت.
جمال عرف ضمن دیدار و گفت‌وگو با استاندار البرز، در جلسه ستاد انتخابات البرز شرکت کرد و به طور مستقیم در جریان روند اجرایی برگزاری مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد قرار گرفت.
وی ضمن اشاره به اهمیت فراهم بودن تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در البرز تاکید کرد: تمامی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم در چارچوب قوانین انتخابات و دستورالعمل‌های بهداشتی برای حضور هر چه با شکوهتر مردم در پای صندوق‌های رأی صورت
گیرد.
مشارکت 50 هزار نفر
 از مردم غرب استان گلستان
در انتخابات مجلس
استاندار گلستان گفت: زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در غرب استان گلستان به مدت یک ساعت تمدید شد. هادی حق‌شناس دقایقی پیش در ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به استقبال مردم در حوزه انتخابیه غرب استان گلستان و با ارسال درخواست به وزارت کشور و تائید شدن آن، زمان برگزاری انتخابات یک‌ساعت دیگر تمدید شد. وی تاکید کرد: امکان افزایش دوباره زمان انتخابات وجود ندارد و تاکنون میزان مشارکت 50 هزار نفر بوده است.
حضور حماسی و پرشور مردم غرب گلستان
 در دور دوم انتخابات
حضور حماسی و پرشور مردم غرب استان گلستان در پای صندوق‌های اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دیروز دوباره رقم خورد. مردم در شهرستان‌های کردکوی، گمیشان، بندرگز و بندرترکمن با حفظ فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شدند و نماینده خود را انتخاب کردند. مردم غرب گلستان در مرحله نخست انتخابات با شور شرکت داشتند و روز گذشته کار نیمه‌تمام خود را با انتخاب نامزد مورد نظرشان کامل کردند.
مشارکت بالای مردم
 با وجود شیوع کرونا
فرماندار شهرستان گمیشان شرایط انتخابات در گمیشان را بسیار خوب و پرشور ارزیابی کرد و گفت: مشارکت مردم منطقه می‌تواند در صورت ادامه‌دار بودن ویروس منحوس کرونا به‌عنوان پایلوت کشوری شود.
به گزارش تسنیم، احمد دستمرد با اشاره به استقرار 56 شعبه اخذ رأی در این شهرستان اظهار داشت: مردم گمیشان با 75 درصد رأی در مرحله نخست یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رتبه نخست استان گلستان را داشتند و این دوره هم امیدواریم این اتفاق بیفتد.
مردم زنجان و طارم
مشارکت مناسبی در انتخابات داشتند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان این‌که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده انتخابات در استان با جریان آرام در حال پیشروی است گفت: به تناسب مناطق و شعب، مردم مشارکت مناسبی در انتخابات داشته‌اند. خدابخش مرادی نافچی در حاشیه بازدید از شعب اخذ رأی در جمع خبرنگاران استان با اشاره به این‌که بسترسازی برای انتخابات به‌طور کامل فراهم شده است اظهار داشت: در ستاد انتخابات استان مجموعه تهمیدات لازم اتخاذ شده است، علاوه بر تمهیدات اجرایی و امنیتی در این دوره باید پروتکل‌های بهداشتی نیز در دستور کار قرار می‌گرفت.
مشارکت 30 هزار نفر تاکنون
در مرحله دوم انتخابات کردکوی
فرماندار شهرستان کردکوی گفت: بیش از 30 هزار نفر تاکنون در مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم مشارکت داشته‌اند. ابراهیم قدمنان دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از مرحله نخست انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مقدمات را برای مرحله دوم مهیا کردیم و با ابلاغ وزارت کشور دیروز این فرایند انجام شد.
وی تصریح کرد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی کاملاً رعایت شد و همه حوزه‌ها چهارشنبه و پنج‌شنبه ضدعفونی شدند و در هر شعبه ماسک و ماده ضدعفونی‌کننده قرار داده شد و فاصله‌گذاری اجتماعی با علامت‌گذاری رعایت شد.
در سایر حوزه‌های انتخابیه هم مردم انقلابی ایران با حضور حماسی در پای صندوق‌های رأی، جلوه‌هایی از وحدت و یکپارچگی اجتماعی و پیوند ملت و حاکمیت را به نمایش گذاشتند.
گفتنی است، انتخابات سراسری مجلس یازدهم در اسفندماه پارسال برگزار و مدت‌ها قبل از آن فرایندهای انتخاباتی از ثبت‌نام تا بررسی صلاحیت داوطلبان و رأی‌گیری در 208 حوزه انتخابیه برای تعیین 290 نماینده طی شد و پس از شمارش آرا مشخص شد که 279 نماینده از مجموع 290 نماینده حائز اکثریت آرا شده‌اند و به مجلس راه یافتند و 11 نماینده دیگر برای تکمیل ترکیب نهایی مجلس باقی ماندند که برای تعیین تکلیف این 11 نماینده باقیمانده قرار شد 29 فروردین امسال دور دوم انتخابات برگزار شود، اما به دلیل همزمانی با شیوع ویروس کرونا و ابتلای برخی از هموطنان به این بیماری، انتخابات برای حفظ سلامت مردم به تعویق افتاد و به 21 شهریور موکول شد.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه