همزمان با فرود اولین هواپیمای اسرائیلی، آتش به جان امارات افتاد
کد خبر: ١٦٢٢٨٤ تاریخ انتشار: ١١ شهریور ١٣٩٩ - ١٢:٢٨
صفحه نخست » تیتر یک
همزمان با فرود اولین هواپیمای اسرائیلی، آتش به جان امارات افتاد

دیروز همزمان با سفر دو هیئت آمریکایی و صهیونیستی با اولین پرواز رسمی از تل‌آویو به ابوظبی دو انفجار در دوبی و ابوظبی روی داد که تلاش‌های امارات برای «حادثه» جا زدن آنها، هیچ تحلیلگری را قانع نکرد!

 امارات و رژیم صهیونیستی 23 مرداد ماه پس از سال‌ها روابط غیررسمی و پنهانی سرانجام روابط خود را علنی و رسمی کردند. این مسئله با واکنش قاطع جهان اسلام و حتی برخی از مردم امارات مواجه شد که آن را خیانت امارات به فلسطین تلقی کرده و بعضا این کشور را تهدید و امنیت آن را تمام شده تلقی کردند. در ادامه این روند، مقامات رژیم صهیونیستی از جمله رئیس‌موساد به ابوظبی سفر کرد. اولین پرواز رسمی بین تل‌آویو و ابوظبی نیز دیروز انجام شد اما در میان وقوع دو انفجار در دوبی و ابوظبی! دیروز پرواز شماره «اِل‌وای۹۷۱» شرکت صهیونیستی اِل‌عال فرودگاه «بن‌گوریون» واقع در تل‌آویو را به مقصد ابوظبی ترک کرد و اولین پرواز رسمی مستقیم از فلسطین اشغالی به امارات عربی متحده نام گرفت. در این پرواز یک هیئت آمریکایی به سرپرستی «جارد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا به همراه «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «برایان هوک» رئیس‌گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا(که به زودی کنار گذاشته خواهد شد)، و یک هیئت صهیونیستی به سرپرستی «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی این رژیم حضور داشتند.
به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، کوشنر پیش از پرواز و در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «ما در آستانه سوار شدن به اولین پرواز تاریخی مسافری از اسرائیل به یک کشور حاشیه خلیج‌فارس هستیم و امیدواریم این آغازگر یک حرکت تاریخی باشد». «اوبرایان» نیز با ادعای اینکه امروز، «روز صلح» رژیم صهیونیستی با امارات است، اظهار داشت: «از نخست‌وزیر نتانیاهو، ولیعهد محمد بن‌زاید و رئیس‌جمهور دونالد ترامپ به‌خاطر رهبری‌شان تشکر می‌کنیم. هر سه شجاعت زیادی برای پذیرش ریسک برای صلح نشان دادند». این پرواز از آسمان عربستان صورت گرفت و آل‌سعود نیز برای اولین بار علنا اجازه عبور هواپیمای رژیم صهیونیستی را از روی خاک خود صادر کرد!
صهیونیست‌ها می‌گویند، قرار است در سفر این دو هیئت به امارات، جزییات توافق عادی‌‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی در جلساتی با حضور نمایندگان دو رژیم و همچنین آمریکا در ابوظبی، پایتخت امارات مشخص شود. پیشتر، یک هواپیمای شرکت اماراتی الاتحاد برای رساندن تجهیزات و کمک‌های پزشکی به فلسطینی‌ها در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا، به تل‌آویو پرواز کرده بود.
انفجار
 اما همزمان با این پرواز، امارات شاهد دو انفجار معنی دار بود. هرچند منابع رسمی امارات علت این دو انفجار را نشت گاز اعلام کرده‌اما به نظر می‌رسد باید نیم نگاهی هم به مخالفت‌های اخیر مردم امارات با عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز داشت و از این زاویه چه بسا این دو انفجار پاسخی به اولین پرواز رسمی بین تل‌آویو و ابوظبی باشد مبنی بر اینکه، این خیانت، بی‌هزینه نخواهد ماند! نکته مهم دیگری که وقوع این دو انفجار را مهم می‌کند این است که، امارات بدون امنیت یعنی، «تقریبا هیچ»!
 در آستانه فرود نخستین هواپیمای صهیونیستی به امارات، رستوران KFC (که آمریکایی است) در مسیر فرودگاه بین‌المللی ابوظبی منفجر شد. منابع اماراتی می‎گویند بر اثر این انفجار، شماری زخمی شده و به بیمارستان انتقال یافته‌اند. برخی رسانه‌ها نیز اعلام کرده‌اند که یک نفر در این انفجار کشته شده است. خبرگزاری رسمی امارات اما اعلام کرده پلیس ابوظبی در حال پیگیری موضوع انفجار «ناشی از نشت گاز» در یک رستوران در ابوظبی است! اظهاراتی که کسی آن را جدی نگرفت!
حادثه نبودن این انفجار وقتی جدی‌تر شد که ساعاتی بعد انفجار دوم رخ داد. انفجار دوم در دوبی رخ داده بود. شبکه الجزیره و روسیا‌الیوم در خبری فوری از وقوع انفجاری در یک رستوران در دوبی خبر دادند. بر اساس این گزارش‌ها، وقوع این انفجارها نیز ناشی از منفجر شدن کپسول گاز اعلام شد و در نتیجه آن نیز یک نفر کشته شده است.
خبر دیگر اینکه، "کمال الخطیب" نایب‌رئیس‌جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ به شدت از عادی‌‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. «الخطیب» به پایگاه خبری «عربی-۲۱» گفت: «آنچه محمد بن زاید با حمایت محمد بن سلمان انجام می‌دهد، جنگ آشکاری علیه اعتقادات اسلامی ماست». وی با بیان اینکه فقط مسلمانان در مسجدالاقصی صاحب حق هستند، تصریح کرد، بن زاید از طریق قبله نخست مسلمانان جهان قصد دارد از حمایت و پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی برخوردار شود. این مسئول فلسطینی ادامه داد: «بن زاید به آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌گوید از ما پشتیبانی و حمایت لازم را کنید و ما بیشتر از آن چیزی که می‌خواهید به شما می‌دهیم. چه چیز فراتر از آن چیزی است که از مسجدالاقصی می‌خواهند.» الخطیب خاطر نشان کرد: «این اقدام، زشت‌ترین، بدترین، حقیرانه‌ترین و وقیحانه‌ترین چیزی بود که می‌توانست از یک مسلمان یا عرب در گذشته یا حال، سر بزند». 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه