رئیس‌قوه قضائیه: برخورد با آلونک‎‎ها به‎جای تخریب ‎شبه کاخ‎های غیرقانونی نتیجه بی‌توجهی به اولویت‎هاست
کد خبر: ١٦٢٠٧٦ تاریخ انتشار: ١٣ خرداد ١٣٩٩ - ١٠:١٥
صفحه نخست » آخرین اخبار
رئیس‌قوه قضائیه: برخورد با آلونک‎‎ها به‎جای تخریب ‎شبه کاخ‎های غیرقانونی نتیجه بی‌توجهی به اولویت‎هاست

رئیس‌قوه قضائیه گفت: اگر اجرای قانون عادلانه و مبتنی بر اولویت‎ها نباشد به‎جای قاچاق سازمان‎یافته با کولبری و به‎جای تخریب شبه کاخ‎ها با آلونک‎ها برخورد می‎شود

 به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه روز گذشته شورای عالی قوه قضائیه با گرامیداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، صیانت از خط امام و مکتب سیاسی ایشان را وظیفه‎ای همگانی دانست و تأکید کرد: امروز ابعاد فکری امام در اندیشه و سیره عملی مقام معظم رهبری بروز و ظهور دارد و زندگی و مواضع ایشان تفسیر و تبیین بارز خط امام است.
رئیسی، خداباوری، خودباوری و مردم باوری را اساس و مبنای خط امام عنوان کرد و افزود: امام (ره) مردم را با همه وجود باور داشتند و اعتماد به نفس را در میان آحاد ملت افزایش دادند و از این ظرفیت عظیم انسانی در گسترش معروفات و نهی از منکرات، زشتی‎ها و پلشتی‎ها بهره می‎بردند.
آفات نادیده گرفتن اولویت‎ها
 در اجرای قانون
وی در ادامه اجرای قانون را شاخص عدالت در جامعه عنوان کرد و با تأکید بر تلاش مؤثر برای رسیدن به جامعه عادل اظهار داشت: قانون‎گریزی ضد ارزش است و هیچ‎کس در هیچ جایگاهی نباید به خود اجازه دهد قانون را دور بزند یا از آن تخطی کند.
رئیس‌قوه قضائیه با بیان این‎که اجرای قانون باید عادلانه، به دور از تبعیض و مبتنی بر اولویت‎ها باشد، ادامه داد: اگر در اجرای عدالت اولویت‎ها در نظر گرفته نشود، به‎جای برخورد با قاچاق سازمان‎یافته با کولبران برخورد می‎شود و به‎جای تخریب ساختمان‎های مجلل و شبه‎کاخ‎هایی که به‎صورت غیرمجاز و غیرقانونی ساخته می‎شوند، با آلونک‎‎ها برخورد می‎شود که این رویه اصلاً درست نیست.
رئیسی تصریح کرد: شهرداری‎ها و دستگاه‎هایی چون جهاد کشاورزی باید در اجرای قانون و برخورد با تخلفات با کسانی که با پول و ثروت هنگفت، در مناطق خوش آب و هوا به صورت غیرمجاز ساخت و ساز می‎کنند برخورد کنند؛ در برخورد با قاچاق نیز اگر با دانه‎درشت‎ها و قاچاق سازمان‎یافته برخورد قاطع شود، موارد کوچک و جزئی هم تمام می‎شود.
 آمادگی دستگاه قضا
برای تعامل با مجلس جدید
وی در بخش دیگری از سخنانش با‌اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم و منشور رهبر انقلاب برای ترسیم نقشه راه نمایندگان جدید ملت، توجه به اقتصاد و فرهنگ را از مهم‌ترین محورهای این منشور دانست و بر تعامل دستگاه قضایی با قوه مقننه در پیشبرد اهداف و برنامه‎های نهاد قانونگذاری در این دو حوزه تأکید کرد.
رئیس‌دستگاه قضا با‌اشاره به لزوم برخورد قاطع با متجاسران به قانون و تهدیدکنندگان نظم و امنیت، خاطر نشان کرد که همکاری قوای سه‌گانه در کشور می‎تواند در گسترش عدالت و احساس امنیت از سوی مردم نقش اساسی داشته باشد.
رئیسی افزود: ضابطان قضایی و همکاران ما در دستگاه قضا به هیچ عنوان نباید با کسانی که با سرقت‎های حرفه‎ای و اقداماتی چون کیف‎قاپی زندگی مردم و امنیت روانی آنها را به خطر می‎اندازند، کوچک‎ترین مسامحه و مماشات کنند و با این افراد باید قاطعانه برخورد کرد.
 با عامل جنایت گیلان
 برخورد عبرت‎‎آموز خواهد شد
وی با‌اشاره به موضوع قتل دختر 14ساله گیلانی و با تأکید بر این‎که برخورد دستگاه قضا با عامل این جنایت عبرت‎‎آموز خواهد بود، در عین حال از مراکز علمی و دانشگاهی خواست که به آسیب‎شناسی مسائل اجتماعی بپردازند تا ریشه و علل و عوامل چنین جنایات هولناکی که احساسات عمومی را جریحه‎دار می‎کند، مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس‌قوه قضائیه، یکی از علل و عوامل اصلی حوادث و جنایاتی نابخشودنی همچون حادثه گیلان را دوری از اخلاق و معنویت دانست و متذکر شد: عدالت در توزیع ظرفیت‎ها، تأمین معیشت مردم و توجه به اخلاق و معنویت در جامعه از مهم‌ترین اصول کاهش ناهنجاری‎های اجتماعی و اقتصادی است که باید بیش از همه مورد توجه مسئولان اجرایی قرار گیرد.
قتل جوان سیاه‎پوست توسط پلیس
جلوه‎ای از آمریکای بی‎نقاب بود
رئیسی به اعتراضات مردمی در 27 شهر آمریکا پس از قتل یک شهروند رنگین پوست به دست پلیس این کشور‌اشاره کرد و آن را فریاد بلند مردمی دانست که سال‎هاست حقوقشان زیر سایه نژادپرستی نظام استکباری آمریکا و دیگر کشورهای غربی نادیده گرفته شده است.
وی اظهارداشت: امروز با هویدا شدن چهره بی‌نقاب آمریکا بر همگان ثابت شده این کشور بزرگ‎ترین ناقض حقوق بشر و قطعنامه‎های سازمان ملل و میثاق‎های بین‌المللی است و معترضان آمریکایی با شعار «بگذارید نفس بکشیم»، مدیریت این نظام استکباری و مدعیان حقوق بشر در غرب و ایادی آنها در منطقه را به چالش کشیده‎اند که امید است آتش این خشم دامنگیر رهبران نظام سلطه 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه