فراکسیون «انقلاب اسلامی» ششم خرداد با حضور ۲۲۰ عضو تشکیل جلسه می‌دهد / دستور کار؛ انتخاب کاندیدا‌های ریاست و عضویت در هیات رئیسه مجلس
کد خبر: ١٦٢٠٣٠ تاریخ انتشار: ٢٠ ارديبهشت ١٣٩٩ - ١٧:٠١
صفحه نخست » مطالب وسط
فراکسیون «انقلاب اسلامی» ششم خرداد با حضور ۲۲۰ عضو تشکیل جلسه می‌دهد / دستور کار؛ انتخاب کاندیدا‌های ریاست و عضویت در هیات رئیسه مجلس

شنیده شده که ششم خرداد ماه سال جاری و قبل از تشکیل مجلس یازدهم فراکسیون «انقلاب اسلامی» با حضور همه اعضای خود و دعوت از ۲۲۰ نماینده‌ای که پیش بینی می‌شود در این فراکسیون عضویت داشته باشند، جلسه‌ای را برگزار و در این جلسه برای تمامی کرسی‌های هیات رئیسه مجلس یازدهم تصمیم گیری خواهند کرد..

 اصولگرایان که اکنون نام فراکسیون خود را در مجلس یازدهم «انقلاب اسلامی» نهاده اند و فعالیت‌های خود را در قالب سه کارگروه محتوایی به منظور تمشیت امور مقدماتی مربوط به این فراکسیون آغاز کرده اند، بنا دارند، اختلاف نظر‌ها را در بین طیف‌های مختلف حاضر در این فراکسیون به حداقل ممکن برسانند و با یک وحدت تام وارد مجلس یازدهم شده و کار خود را برای تشکیل یک مجلس قوی و کارآمد آغاز کنند.

به گزارش «تابناک»؛ در جلسه اخیری که اصولگرایان داشته اند، بررسی طیف‌های مختلف اصولگرای حاضر در دایره نیرو‌های جبهه انقلاب نشان می‌دهد، آن‌ها حداکثر می‌توانند یک اکثریت ۲۲۰ نفره را در فراکسیون «انقلاب اسلامی» مجلس یازدهم شاهد باشند. این منوط به همراهی همه نیرو‌های طیف‌های مختلف اصولگرایی راه یافته به مجلس یازدهم است و باید دید که این همراهی تام حاصل خواهد شد یا خیر؟

منتخبان اصولگرای راه یافته به مجلس یازدهم در جلسه اخیر و ۵۹ نفره خود با رأی‌گیری کتبی منتخبان حاضر در جلسه، اعضای کارگروه اجرایی را برای پیشبرد امور مقدماتی انتخاب کردند تا مراحل اولیه تشکیل فراکسیون اکثریت دنبال شود. همچنین قرار است کاندیدا‌های تصدی دوازده کرسی هیات رئیسه مجلس یازدهم در فراکسیون اعلام آمادگی کنند و بنا به شاخص‌های تعریف شده، یا یک تصمیم فراکسیونی، کاندیدا‌های مورد نظر انتخاب شوند.

در نشست منتخبان نمایندگان اصولگرای راه یافته به مجلس «غلامعلی حداد عادل» رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی، ضمن ارائه گزارشی از چگونگی اقدامات و فعالیت‌های این ساز و کار انتخاباتی، پایان کار شورای ائتلاف در خصوص انتخابات مجلس یازدهم را اعلام کرد و تداوم فعالیت‌های این جریان سیاسی را در ادامه کار بر عهده نمایندگان منتخب مردم در مجلس یازدهم گذاشت.

منتخبان مردم در مجلس یازدهم هم ضمن قدردانی از شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی، بر عهد خویش برای پایبندی و رهگیری آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی و تبعیت از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و خدمت به ملت رشید ایران پافشاری کردند تا اقدامات این طیف در مجلس یازدهم منطبق بر این منویات و تنها با هدف خدمت به مردم ایران بنا نهاده و پیش برده شود.

شورای موقت مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی بر ضرورت وحدت و همدلی حداکثری و تعامل نمایندگان منتخب تاکید کرده اند؛ بنابراین قرار بر این شده که چهره‌های متقاضی ریاست، نایب رئیسی و ۹ کرسی دیگر هیات رئیسه مجلس در فراکسیون برای تصدی این مسئولیت‌ها اعلام آمادگی کنند و پس از آنکه بررسی‌های لازم مبتنی بر شاخص‌هایی که داشتن سوابق نمایندگی، داشتن سابقه اجرایی و مواردی از این دست در آن آمده است، کاندیدا‌های نهایی به منظور جلوگیری از ثبت نام‌های انبوه جهت تصدی این کرسی ها، انتخاب شوند.

بر اساس شنیده‌های «تابناک»، اکنون حدود ۷۰ تن از منتخبان اصولگرای مجلس یازدهم برای تصدی ۱۲ کرسی هیات رئیسه پارلمان مطرح هستند و یا اعلام آمادگی کرده اند که از این روی، فراکسیون «انقلاب اسلامی» کار سختی برای کاهش تعداد کاندیدا‌ها و انتخاب گزینه‌های نهایی برای رقابت در صحن علنی به منظور تصدی کرسی‌های هیت رئیسه خواهد داشت.

البته از قرار معلوم بخشی از نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم از جمله برخی اعضای جبهه پایداری بر این عقیده اند که منتخبان مجلس یازدهم که پیشتر در مجالس هشتم، نهم و دهم سابقه عضویت در هیات رئیسه داشته اند، نباید کاندیدای عضویت در هیات رئیسه مجلس پیش روی باشند؛ چراکه یکی از شعار‌های نیرو‌های انقلابی راه یافته به مجلس یازدهم، انتقاد از اقدامات و عملکرد مجالس پیشین از جمله مجلس دهم است؛ لذا این افراد هم در عملکرد این مجالس و به خصوص هیات رئیسه سهیم و شریک بوده اند و لذا نباید کاندیدای عضویت در هیات رئیسه مجلس یازدهم که می‌خواهد قوی و کارآمد باشد، باشند.

به هر حال اینکه اصولگرایان مجلس یازدهم در فراکسیون «انقلاب اسلامی» کار سختی برای ایجاد وحدت بین نیرو‌های متقاضی عضویت در هیات رئیسه دارند، مسلم است؛ و این موضوعات را شورای مرکزی موقت باید تا ششم خرداد ماه که قرار است اولین جلسه فراکسیون با حضور تمامی اعضای آن برگزار بشوند، به نقطه و نتیجه مشخصی برسانند.

شنیده شده که ششم خرداد ماه سال جاری و قبل از تشکیل مجلس یازدهم فراکسیون «انقلاب اسلامی» با حضور همه اعضای خود و دعوت از ۲۲۰ نماینده‌ای که پیش بینی می‌شود در این فراکسیون عضویت داشته باشند، جلسه‌ای را برگزار و در این جلسه برای تمامی کرسی‌های هیات رئیسه مجلس یازدهم تصمیم گیری خواهند کرد.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه