به خاطر یک مشت دلار!
کد خبر: ١٦١٨٩٠ تاریخ انتشار: ٢٥ اسفند ١٣٩٨ - ٠٨:٢٢
صفحه نخست » مطالب وسط
به خاطر یک مشت دلار!

ایران در سال ۷۱ به اهداف جمعیتی برنامه نخست توسعه دست یافته بود، با این وجود در سال ۷۲ قانون تنظیم خانواده تصویب شد و کنترل جمعیت تشدید!

به گزارش صابرنیوز،  به دنبال وقوع ‌انقلاب جنسی در غرب، فرزندآوری به شدت کاهش یافت و به عنوان نمونه، نرخ باروری در آمریکا که در سال ۱۹۵۸ به ۳.۷ فرزند رسیده بود، در سال ۱۹۷۶ به ۱.۷۴ رسید، یعنی تعداد متوسط فرزند زنان آمریکایی، به کمتر از نصف تقلیل یافت.

۲ -بحران جمعیت، اقتدار اقتصادی و سیاسی غرب را به خطر انداخت، چنانکه در سال ۱۹۷۴ حاصل پروژه مطالعاتی NSSM۲۰۰ که توسط کیسینجر -مشاور امنیت ملی نیکسون- انجام شده بود، منتشر شد و نشان داد که افزایش رشد جمعیت جهان، امنیت ملی آمریکا را به خطر می اندازد.

۳‌ -رابرت مک نامارا–وزیر جنگ کندی و جانسون-که به قصاب ویتنام معروف است، در سال ۱۹۶۸ و پس از فراغت یافتن از کشتار میلیونی ویتنامی ها، به عنوان رئیس بانک جهانی انتخاب شد و به مدت ۱۳ سال نیز در این مسئولیت ماند. او اعطای وام های بین المللی به کشورهای غیر غربی را مشروط به کنترل جمعیت کرد.

۴‌ -مک نامارا بعدها هم کتابی به نام «بمب ساعتی جمعیت» (The Population Problem:Time Bomb Or Myth) نوشت و برای دنیا از عواقب وحشتناک جمعیت زیاد سخن گفت. کاندوم و قرص، برای این جنایتکار، نقش همان بمب و عامل نارنجی را داشت که با آبروریزی کمتری، نیروی انسانی کشورها را تباه می کرد.

۵‌  -دکتر ملک افضلی -معمار برنامه تنظیم خانواده ایران- اردیبهشت سال ۱۳۷۱، در مصاحبه با واشنگتن پست:دو دلیل عمده برای موفقیت برنامه تنظیم خانواده وجود دارد، نخست حمایت دولت؛ طوری که هاشمی امسال با دو برابر کردن بودجه به ۱۵۰ میلیون دلار! آن را تقویت کرده؛ دلیل دیگر هم فشارهای اقتصادی است.

۶‌  -دلیل علاقه هاشمی به تحدید نسل چه بوده؟

روغنی زنجانی -رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه و یکی از دو راوی «نحوه اتخاذ سیاست تحدید نسل» -:آقای هاشمی روی گرفتن وام خیلی تأکید داشتند و گفتند اگر شما این کار را نکنید من خودم وارد میدان خواهم شد و وام های مورد نظر را از خارج تهیه می کنم!

۷‌  -نخستین وام بانک جهانی در بخش بهداشت به مبلغ ۱۴۱ میلیون و چهارصد هزار دلار در سال ۱۳۷۲ در اختیار دولت قرار گرفت. این مبلغ عمدتا مصروف کنترل جمعیت شد و در اموری از قبیل «خرید وسایل مدرن ضدبارداری»، «تربیت نیرو در دوره های خارج از کشور» و «چاپ کتاب احکام تنظیم خانواده»!! هزینه شد.

۸‌  -سعید شیرکوند -اقتصاددان-: وام هایی که کشورهای مختلف از بانک جهانی می‌گیرند، هیچگاه رقم قابل توجهی نیست... این برای کشور وام‌گیرنده، نوعی اعتبار و ضمانت نامه تلقی می‌شود که می تواند به طور غیررسمی با استناد به آن، از کشورها یا شرکت های خارجی دیگر، تسهیلات بیشتری را دریافت کند.

۹‌  -مرحوم سیداحمد خمینی: دوستان انقلاب و نظام مرتبا حرص می‌خوردند و مضرات دریافت وام‌های سنگین خارجی را گوشزد می‌کردند، اما آقایان در مصاحبه های خود دریافت هرگونه وجهی را از کشورهای خارجی تکذیب می کردند! اما حالا اعلام می‌شود که صحبت از ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار!! بدهی است.

۱۰  -ایران در سال ۷۱ به اهداف جمعیتی برنامه نخست توسعه دست یافته بود، با این وجود در سال ۷۲ قانون تنظیم خانواده تصویب شد و کنترل جمعیت تشدید! در سال ۷۳ گروهی از طرف دولت (ملک افضلی و...) با حضور در کنفرانس جمعیت و توسعه قاهره، تعهد دادند که رشد جمعیت ایران را به صفر! برسانند.

‌توئیت ملیندا گیتس-همسر بیل گیتس و هماهنگ‌کننده بنیاد ضدجمعیتی گیتس-:سریع‌ترین کاهش نرخ باروری زنان در طول تاریخ جهان مربوط به ایران است، جایی که در دهه ۱۹۹۰ میلادی، محل بزرگترین کارخانه کاندوم جهان بوده است.

جمعیت ایران با سرعتی وحشتناک در حال پیر شدن است، فقط به خاطر یک مشت دلار

حسین مروتی پژوهشگر حوزه جمعیت





منبع: مشرق 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه