وقتی سازمان بهداشت جهانی دست عناصر وطن‌فروش را رو کرد
کد خبر: ١٦١٨٥١ تاریخ انتشار: ١٩ اسفند ١٣٩٨ - ٠٩:٤٦
صفحه نخست » آخرین اخبار
وقتی سازمان بهداشت جهانی دست عناصر وطن‌فروش را رو کرد

 وقتی سازمان بهداشت جهانی دست عناصر وطن‌فروش را رو کدر حالی که ابعاد سوء مدیریت در آمریکا،  هر روز بیش از پیش آشکار می‌شود، مقامات دولت ترامپ هنوز با شدّت و حدّت به پروژه‌ «ایران‌هراسی» ادامه می‌دهند و این از عمق دشمنی آنها نسبت به مردم ایران خبر می‌دهد.
به گزارش مشرق، در حالی که طبق برخی گمانه‌زنی‌های جدید، به خصوص گزارشی که در یکی دو روز اخیر در رسانه‌های ژاپنی منتشر شده، مبداء کورونا ویروس به احتمال قوی خود آمریکا بوده و بخش زیادی از مبتلایان به آنفلوآنزا که در سال ۲۰۱۹ جان خود را در آمریکا از دست دادند، در گمانه‌زنی‌های جدید، احتمالا مبتلا به کرونا بوده‌اند، برایان هوک، مسئول یهودی‌تبار امور ایران در وزارت خارجه آمریکا، شیوع ویروس کرونا در ایران را نتیجه سوء‌مدیریت جمهوری اسلامی خواند و مدعی شد «ایران کمک‌‌های پیشنهادی آمریکا برای مقابله با کرونا را قبول نکرده است». این ادعای دروغین در حالی است که آمریکا، همه کانال‌های واردات اقلام پزشکی و دارو را از ماه‌ها قبل به ایران تحریم کرده و البته دولت ترامپ در زیر انتقادات شدید از سوی رسانه‌ها و مقامات سیاسی این کشور به واسطه‌ بی‌کفایتی، سوء‌مدیریت و جدی‌نگرفتن شیوع این بیماری
قرار دارد.
وب سایت نشریه آمریکایی «تایم» در گزارشی تازه نوشت که استراتژی دولت ترامپ برای مبارزه با ویروس کرونا خیلی ساده بود که همان «دور نگه داشتن ویروس از ایالات متحده» از طریق محدودیت‌های مسافرتی، قرنطینه اجباری بود که تاکید می‌کرد این سیاست‌ها موثر هستند. اما افزایش آمارها نشان می‌دهد این سیاست‌ها موثر نبودند.
وقتی سرانجام این ویروس وارد ایالت واشنگتن شد، ‌ دولت با آن کُند برخورد کرد و متخصصان می‌گویند واکنش آمریکا هفته‌ها و شاید ماه‌ها عقب‌تر از برنامه لازم برای مبارزه با ویروس کرونا است. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد که در این کشور، به اندازه کافی کیت تست کرونا وجود ندارد.
با وجود این گزارش و ده‌ها گزارش مشابه، لشکری از مزدوران بی‌وطن که متاسفانه نام ایرانی بر خود گذاشته‌اند، به کمک تیم صهیونیستی کاخ سفید آمده‌اند تا در خیانتی آشکار به وطن، پروژه‌ای «ایران‌هراسی» را تکمیل کنند. در یکی از تازه‌ترین مصادیق این رفتار خائنانه، دو برادر با نام‌های «آرش علایی» و «کامیار علایی»، مقاله‌ای در روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر کردند که عنوان آن چنین است: «چگونه ایران کاملا و مطلقا در مواجهه با کرونا اهمال کرده است؟» دروغ‌پراکنی کینه‌توزانه این دو برادر نسبت به ملت ایران، در حالی است که نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در بازدیدهای میدانی از خط مقدم نبرد ایرانی‌ها با ویروس کرونا، در چند گزارش از سطح بالا و پیشرفته نظام سلامت و درمان ایران گفته‌اند. همچنین دکتر هاملمن، نماینده سازمان بهداشت جهانی که در راس هیئتی برای ارزیابی نحوه مواجهه ایران با کرونا وارد ایران شده و از چند بیمارستان در تهران و استان‌های دیگر بازدید کرده، در مصاحبه با شبکه CBC کانادا از شگفت‌زدگی خود از سطح بالای خدمات نظام بهداشت و درمان ایران به مبتلایان گفت و ایران را دارای پیشرفته‌ترین نظام درمانی منطقه خواند.
تیتر بسیار سیاه و هراس‌افکن که این دو وطن‌فروش برای مقاله خود برگزیده‌اند، تنها از مزدوران دستگاه‌های امنیتی جنایتکاری چون سیا برمی آید، وگرنه ایران از جمله کشورهایی است که شفاف ‌ترین سیاست‌ها را در اطلاع‌رسانی نسبت به شیوع کرونا برگزیده و همکاری کاملی با سازمان بهداشت جهانی دارد.
اما برادران علایی کیستند که چنین عیان به پیاده‌نظام رسانه‌ای صهیونیست‌ترین و ضدایرانی‌ترین تیم حاکم بر کاخ سفید تبدیل شده‌اند؟ روز ۳۰ دی ۱۳۸۷، مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، در یک نشست خبری درباره «طراحی پروژه براندازی نرم در ایران» خبر داد. مدیرکل ضدجاسوسی وزارت در نشست خبری خود گفت که چند نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شدند که «آرش علایی» و «کامیار علایی» دو نفر از آنان بودند. بر اساس اظهارات این مقام امنیتی، این افراد با تشکیل گروه‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره از برخی گروه‌های اجتماعی از جمله، نخبگان علمی، روحانیون، پزشکان، استادان دانشگاه و هنرمندان و ورزشکاران، برای آنان سفرهای علمی به ایالت‌های مختلف آمریکا ترتیب می‌دادند و در این سفرها آمریکایی‌ها با تأثیر فکری بر این گروه‌ها آمریکا را تنها ناجی ایران معرفی می‌کردند.این مقام ارشد وزارت اطلاعات افزود که «ایجاد بحران‌های اجتماعی، راه‌اندازی تظاهرات خیابانی‌ و دخالت ‌در مسائل قومیتی» از جمله دیگر مواردی بود که متهمان به دنبال آن بودند. او افزود که شبکه‌ای که این دو برادر در پیوند با آن قرار داشتند، مستقیما زیر نظر برخی عناصر دولت آمریکا از جمله ویلیام برنز، رامین عسگرد و گلی عامری فعالیت می‌کرد. در نهایت در ۲ بهمن ۸۷، حکم دادگاه این دو برادر صادر شد و آرش علایی به ۶ سال زندان و کامیار به ۳ سال زندان محکوم شدند.رد




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه