تحولات میدانی استان ادلب پس از درگیری سنگین و نفس‌گیر+نقشه میدانی و عکس
کد خبر: ١٦١٦٥٥ تاریخ انتشار: ١٢ بهمن ١٣٩٨ - ٠٨:٥٤
صفحه نخست » مطالب وسط
تحولات میدانی استان ادلب پس از درگیری سنگین و نفس‌گیر+نقشه میدانی و عکس

نیروهای ارتش سوریه در دو روز گذشته ۳۴ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را در جنوب شرق استان ادلب....

به گزارش صابرنیوز، از جنوب شرق استان ادلب خبر می رسد، خطوط دفاعی گروهک های تروریستی در هم شکسته و رسیدن به شهر مهم و راهبردی «سراقب» که دروازه شرقی برای ورود به مرکز استان ادلب محسوب می شود در اولویت نخست نیروهای ارتش سوریه است.

شامگاه روز چهارشنبه (نهم بهمن ماه) نیروهای سوری با عقب راندن عناصر تروریستی موفق شدند شهرک «خان سبل» که دروازه جنوب شرقی برای ورود به شهر سراقب به شمار می آید را پاکسازی و به کنترل دربیاورند.

نیروهای ارتش سوریه پس از تثبیت مواضع در شهرک «خان سبل»، عملیات را در محور شمالی علیه گروهک های تروریستی ادامه دادند و شهرک «معردبسه» را از اشغال خارج کردند تا راه برای رسیدن به شهر «سراقب» هموارتر شود.

با آزادی شهرک «معردبسه»، نیروهای سوری به ۷ کیلومتری شهر مهم و راهبردی «سراقب» رسیدند تا فشار بر مواضع تحت اشغال گروهک های تروریستی در جنوب شرق استان ادلب بیش از پیش افزایش یابد.

به گزارش مشرق، ظهر روز پنج شنبه (دهم بهمن ماه) نیروهای ارتش سوریه دور جدیدی از حملات را در حومه شمالی شهرک «معره نعمان» با هدف نزدیک تر شدن به شهر «سراقب» علیه تروریست ها ترتیب دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری عملیات را از حومه شرقی و جنوب شرقی شهرک «معردبسه» علیه عناصر تروریستی آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین و نفس گیر شهرک های «الهرتیمه و القمحانه» را به کنترل درآوردند.

پنج شنبه شب نیز نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات در حومه شمالی «معردبسه» با عقب راندن تروریست ها موفق شدند شهرک «تل مردیخ» را پاکسازی کنند و خود را به حدود ۳ و نیم کیلومتری شهر «سراقب» برسانند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: به دلیل درگیری های سنگین نیروهای سوری نتوانستند مواضع خود را در «تل مردیخ» تثبیت کنند و تروریست ها با ضد حملات گسترده دوباره این شهرک را به اشغال درآوردند.

این منبع میدانی با بیان این که روز جمعه (یازدهم بهمن ماه) هم درگیری ها در شهرک «تل مردیخ» و مناطق حومه ادامه داشت، گفت: هیچ کدام از طرفین تاکنون موفق نشده اند کنترل این شهرک را به طور کامل در دست گیرند.

وی از دست به دست شدن شهرک «مردیخ» میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست ها خبر داد و گفت: اگر نیروهای سوری بتوانند عناصر تروریستی را عقب برانند و شهرک تل مردیخ را پاکسازی کنند به مزارع جنوبی شهر سراقب خواهند رسید.

در حال حاضر، فاصله نیروهای سوری با شهر مهم و راهبردی «سراقب» که دروازه شرقی برای ورود به مرکز استان ادلب محسوب می شود با احتساب این که درگیری ها همچنان در «تل مردیخ» ادامه دارد پنج کیلومتر است.

همزمان با نزدیک شدن ارتش سوریه به شهر سراقب، گروهک های تروریستی در تلاش هستند خانواده های خود را از شهرک های در معرض خطر خارج کنند و به سمت مناطق شمالی و نزدیکی های مرزهای مشترک با ترکیه بفرستند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، از ظهر روز جمعه (یازدهم بهمن ماه) نیروهای ارتش سوریه مستقر در حومه شرقی شهرک «معصران»، عملیاتی را از شهرک های «نوحیه شرقی، نوحیه غربی، خربه مزین و کرسیان» به سمت محور شمالی آغاز کردند.


آرشیو

خبرها حاکیست، نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین در این محور موفق شدند تروریست ها را عقب برانند و شهرک های «تل الدبس و الکنائس» را از اشغال خارج کنند و تلاش برای تثبیت مواضع در این دو شهرک ادامه دارد.

با آزادسازی شهرک های «تل الدبس و الکنائس»، جاده شهرک «معره نعمان» به سمت شهرک «ابوالظهور» امن تر خواهد شد؛ مقصد بعدی نیروهای ارتش سوریه در این محور شهرک های «حزان، خربه تافت، شیخ ادریس و لوف» است.

از حومه شهرک های «بابولین و عامودیه» در محور جنوبی شهرک معره نعمان خبر می رسد، نیروهای سوری عملیات گسترده ای را علیه تروریست ها ترتیب دادند و پس از چند ساعت درگیری موفق شدند شهرک راهبردی «حیش» را پاکسازی کنند.

شهرک راهبردی حیش بر روی بزرگراه بین المللی «دمشق - حلب» واقع شده است؛ با پاکسازی این شهرک، محاصره نیروهای ارتش ترکیه در ایستگاه مراقبتی شهرک «معرحطاط» از محور جنوبی تکمیل شد و در حال حاضر فقط محور غربی مسدود نشده است.

نیروهای ارتش سوریه در جریان عملیات ۴۸ ساعت گذشته در جنوب شرق استان ادلب موفق شدند مساحت ۳۴ کیلومتر مربعی را از اشغال گروهک های تروریستی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.






 

 

منبع: مشرق 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه