افزایش قربانیان کرونا به ۲۵۹ نفر/ درگیری 26 کشور دیگر با معضل ویروس کرونا
کد خبر: ١٦١٦٥٤ تاریخ انتشار: ١٢ بهمن ١٣٩٨ - ٠٨:٤٣
صفحه نخست » تیتر یک
افزایش قربانیان کرونا به ۲۵۹ نفر/ درگیری 26 کشور دیگر با معضل ویروس کرونا

کمیسیون بهداشت ملی چین بامداد شنبه با ارائه آمار جدیدی از مبتلایان به این ویروس، اعلام کرد فقط طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۴۶ مبتلا جان خود را از دست دادند که بدین ترتیب تعداد کل تلفات این ویروس به ۲۵۹ نفر رسید.

به گزارش صابرنیوز، شیوع نوع جدید و ناشناخته از ویروس کرونا در چین ادامه دارد و طبق آمار دولتی تا کنون ۱۱۸۲۱ نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شدند.

به نوشته وبگاه شبکه «سی.جی.تی.اِن» کمیسیون بهداشت ملی چین بامداد شنبه با ارائه آمار جدیدی از مبتلایان به این ویروس، اعلام کرد فقط طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۴۶ مبتلا جان خود را از دست دادند که بدین ترتیب تعداد کل تلفات این ویروس به ۲۵۹ نفر رسید.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت اسپانیا نیز بامداد اعلام کرد ویروس جدید کرونا به این کشور نیز سرایت کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه وزارت بهداشت اسپانیا ذکر شده که فرد مبتلا، یک تبعه آلمانی است که در بیمارستانی در جزایر قناری بستری شده است.

بدین ترتیب تعداد کشورهای خارجی (به غیر از چین) درگیر با معضل این نوع ویروس به ۲۶ رسید که شامل آمریکا، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، سنگاپور، تایلند، استرالیا، نپال، ویتنام، هنگ‌کنگ، ماکائو، مالزی، کانادا، کامبوج، سریلانکا، آلمان، امارات عربی متحده، هند، فیلیپین، فنلاند، ایالات متحده، سوئد، ایتالیا، روسیه و اسپانیا است.

با ین حال شیوع این ویروس در خارج از مرزهای چین اما تا حدی کنترل شده و البته هنوز تلفاتی از مبتلایان در کشورهای خارجی گزارش نشده است.

دولت آمریکا نیز بامداد شنبه به دلیل سرعت واگیری و شیوع این ویروس جدید، وضعیت اضطراری در این کشور اعلام کرد.

به نوشته هیل، «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» آمریکا نیز اعلام کرد تا کنون هفت نفر مبتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور شناسایی و قرنطینه شده‌اند.

علی‌رغم اینکه میزان خطر و احتمال همه‌گیر بودن (پاندمیک) این ویروس هنوز مشخص نشده، مسئولان چینی می‌گویند این ویروس در دوره نهفتگی خود نیز مسری است؛ دوره‌ای که حدس می‌زنند از یک تا ۱۴ روز به طول بیانجامد.

گفته می‌شود شیوع این نوع ناشناخته از ویروس کرونا، در روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ و از طریق مواد غذایی غیرقانونی فروخته شده در یک بازار در شهر «ووهان» واقع در استان «هوبِی» آغاز شده است.

برخی مسئولان درمانی اما معتقدند این ویروس جدید، به اندازه دیگر نوع‌های خود یعنی ویروس «سندرم حاد تنفسی شدید» (سارس) که در سال‌های ۰۳-۲۰۰۲ حدود ۸۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند یا ویروس «سندروم تنفسی خاورمیانه» (مِرس) که در سال ۲۰۱۲ بیش از ۷۰۰ نفر را قربانی کرد، کشنده و مرگبار نیست.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) دسته‌ای کلی از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

این ویروس جدید که هنوز از سوی سازمان‌های مانند بهداشت جهانی یا سی.دی. سی نامی برای آن انتخاب نشده، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فارس 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه